دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

روش تهیه موهیتو موز خوشمزه 

جمعه، 21 مرداد 1401
موهیتو یک نوشیدنی خنک تابستانی است که ریشه و اصالت آن به کوبا برمی‌گردد. اینکه موهیتو برای اولین بار در چه زمانی و توسط چه کسی تهیه شد اصلاً مشخص نیست.موهیتو نوعی کوکتل میوه است که می‌توان آن را در طعم‌های متفاوتی تهیه کرد. آب گازدار، شکر، لیمو و نعناع از اصلی‌ترین مواد اولیه در طرز تهیه موهیتو هستند.

در اقصی نقاط دنیا اگر از افراد مختلف جهت انتخاب یک نوشیدنی لذیذ تابستانی سوال کنید، قطعا یکی از محبوب ترین انتخاب آن ها موهیتو {موخیتو (Mojito)} است. موهیتو یک نوشیدنی تابستانی با طراوات و خوش طعم با اصالت کوبایی است که به طور سنتی مواد اولیه آن تقریبا همگی ریشه کوبایی دارد. این نوشیدنی از پنج ماده اصلی لیموترش سبز (Lime)، شکر، نعناع کوبایی (Spearmint)، رام سفید (نوشیدنی تقطیری نیشکر)، آب گازدار (سودا) و یخ تهیه می شود.در این مطلب طرز درست کردن موهیتو موز شده است.

مواد لازم برای تهیه موهیتو موز

  • موز به تعداد 2 عدد،
  • لیمو ترش سبز 2 عدد،
  • برگ نعنا 10 تا 15 عدد،
  • شکر 2 قاشق غذاخوری،
  • آب گازدار به میزان لازم،
  • یخ به میزان لازم

طرز تهیه موهیتو موز

در ابتدا باید مقداری موز را تکه تکه کنید تا جایی که می توانید برش را صاف و تمیز انجام دهید، شکر را همراه با چند برگ نعنا به داخل مخلوط کن بریزید، سپس آن را به دو نیم تقسیم کنید و به لیوان افزوده کنید، در هر کدام از لیوان ها، دو تکه یخ کوچک و آب اضافه کنید، تا شکر در آب حل شود، حال داخل هر لیوان مقداری از تکه های موز اضافه گردد، سپس آب لیمو ها را به تدریج داخل لیوان ها بریزید تا به طعم مورد علاقه شما برسد، باقی لیمو ترش ها را حلقه حلقه کنید و برای تزیین بر روی موهیتو بریزید، در نهایت می توانید با چند تکه برگ نعنا لیوان خود را تزیین کنید.

خواص موهیتو

موهیتو یک نوشیدنی خوش طعم است که به دلیل طبیعی بودن اجزای مختلف آن و مخصوصا دارا بودن عصاره نعنا و لیمو برای انسان بسیار مفید می باشد، این نوشیدنی به دلیل دارا بودن گیاه نعنا سرشار از آنتی اکسیدان میباشد، آنتی اکسیدان موجود در این نوشیدنی، برای جلوگیری از بیماری هایی همچون سرطان و بیماری های قلب و عروقی و عصبی بسیار مفید است، آب لیمو موجود در این نوشیدنی سرشار از ویتامین C می باشد و برای مبارزه با بسیاری از امراض مفید است. موهیتو برای بهبود سیستم دستگاه گوارشی بدن هم بسیار مفید است و این روزا برای جلوگیری از ضعیف شدن دستگاه گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین این نوع نوشیدنی موجب بهبود سیستم دفاعی و ایمنی بدن می شود زیرا این نوشیدنی سرشار از آبلیمو است و آبلیمو برای تقیویت دستگاه ایمنی بدن بسیار مفید است و موجب تحریک سلول های بدن و بهبود گلبول های سفید می شود.

این نوشیدنی دارای خاصیت ضد التهابی می باشد که موجب پیشگیری مبتلا شدن به بیماری هایی همچون سندروم روده متحرک می شود، این نوشیدنی در بهبود سلامت پوست انسان نیز مفید است زیرا دارای آب لیمو و نعنا است که جزو بهترین مواد خوراکی برای تقویت پوست انسان محسوب می شود و از مشکلاتی مانند اگزما و آکنه جلوگیری می نماید، همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی این نوشیدنی موجب کاهش مشکلاتی همچون پیری زودرس می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی