روش تهیه نان بدون آرد خوشمزه

  پنجشنبه، 26 اسفند 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه نان بدون آرد خوشمزه
اگر در حال حاضر یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال می‌کنید، احتمالا نام نان بدون آرد را شنیده‌اید، شاید هم آن را درست کرده باشید اما ما می‌خواهیم آن را به چند شکل مختلف یاد بدهیم تا این نان بدون آرد و زیبا را که در عین حال پر پروتئین هم هست، بتوانید استفاده و تهیه کنید.

در طول یک دهه گذشته ، دانشمندان و متخصصان تغذیه بیش از پیش مشکلات جدیدی را مطرح کرده اند که ممکن است در اثر استفاده بیش از حد (و حتی گاهی اوقات یکبار مصرف) گلوتن ناشی شود. و منبع اصلی آن در زندگی روزمره آرد گندم است. در این مقاله دستور العمل نان بدون آرد برای شما عزیزان ارائه شده است.

مواد لازم برای نان بدون آرد

  • کنجد ۹۰ گرم
  • تخم کدو ۹۰ گرم
  • تخم آفتابگردان ۹۰ گرم
  • گردو ۹۰ گرم
  • تخم کتان ۹۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  • آب ولرم ۱۰۰ میلی لیتر
  • نمک ۱ پنس
  • تخم مرغ (سفیده) ۳ عدد

طرز تهیه نان بدون آرد

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید وتخم کتان وتخم آفتابگردان و تخم کدو وکنجد وگردو را آسیاب کنید تا آرد شودسفیده تخم مرغها را با نمک هم بزنید تا پفکی شود بعد بکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید و در حالی که سفیده تخم مرغ را هم میزنید آب ولرم را آرام آرام اضافه کنید و هم بزنید مواد خشک که آسیاب کردیم را در دو مرحله به سفیده اضافه کنید وارام هم بزنید ودر قالب لوف که کاغذ روغنی انداختیم مواد را ریخته ودر فر گذاشته به مدت ۴۵ دقیقه تا بپزد وبعد درآورده بگذارید خنک شود بعد برش بزنید نوش جان

مواد لازم نان بدون آرد روش دوم

  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۱/۲ قاشق چایخوری کرم تارتار
  • ۴ قاشق غذاخوری پنیر خامه ای پنیر خامه ای یا کوتاژ
  • ۱ قاشق غذاخوری ادویه گیاهی ایتالیایی
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک دریا
  • ۱/۴ تا ۱/۲ قاشق چایخوری پودر سیر

طرز تهیه نان بدون آرد روش دوم

  1. فر را روی ۳۰۰ درجه روشن کنید. اگر فر برقی دارید روی حالت convent قرار دهید. دو سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  2. سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده ها را در کاسه همزن قرار داده و قطعه همزن را متصل کنید. کرم تارتار را به سفیده ها اضافه کنید و روی سرعت بالا بزنید تا زمانی که کاملا پف کند و شبیه مرنگ شود. سفیده ها را از کاسه همزن خارج کرده و در کاسه دیگری به آرامی بریزید.
  3. پنیر خامه ای را در کاسه خالی همزن بریزید. خوب بهم بزنید تا نرم شود. سپس زرده های تخم مرغ را اضافه کنید تا در یک لحظه با هم ترکیب شوند. مواد کاسه را به پایین برانید و مخلوط را کامل بهم بزنید تا لطیف شود. سپس با ادویه ایتالیایی، نمک دریا و پودر سیر بهم بزنید.
  4. به آرامی سفیده تخم مرغ پف کرده را به مخلوط زرده تخم مرغ و پنیر اضافه کنید. سعی کنید تا حد امکان مخلوط مرنگ آرام ترکیب شود تا پف آن نخوابد. با قاشق به اندازه ۱/۴ پیمانه از مخلوط فومی را برای هر نان روی کاغذ فر بگذارید و به شکل دایره های با قطر ۴ اینچ و ارتفاع ۳/۴ اینچ پهن کنید. حواستان باشد که بین دایره های فضای خالی بگذارید.
  5. آن را روی یک فر کانوکت به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه یا در یک فر معمولی به مدت ۳۰ دقیقه بپزید. لایه بیرونی نان باید طلایی باشد. مرکز نان هم نباید وقتی که آن را به آرامی تکان ندهیم نباید تکان بخورد. چند دقیقه بگذارید توی سینی فر بماند تا خنک شود سپس آنها را برداشته و سرو کنید

نان بدون آرد

مواد لازم برای نان تورتیلای گل کلم بدون آرد

سر گل کلم: ۳/۴ یک عدد بزرگ (یا دو پیمانه برنج گل کلم)
تخم مرغ: ۲ عدد (یا فلکس اگ برای گیاهخواران)
گشنیز: ۱/۴ پیمانه خرد شده
لیموی متوسط: ۱/۲ یک عدد
نمک و فلفل: مقداری برای مزه

طرز تهیه نان تورتیلای گل کلم بدون آرد

  1. فر را با حرارت ۱۸۵ درجه سلسیوس روشن کنید و کف یک سینی فر را با کاغذ بپوشانید.
  2. گل های گل کلم را جدا کنید و به قطعات کوچکی برش بزنید، تکه ها باید یکدست و هماهنگ باشند. آن ها را در غذاساز بریزید و خرد کنید تا زمانی که شبیه به دانه های بلغور شوند. در نهایت باید ۲ پیمانه گل کلم داشته باشید.
  3. گل کلم را در کاسه ای مناسب مایکروفر بریزید و به مدت ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید سپس بهم زده و ۲ دقیقه دیگر هم بگذارید در مایکروفر باشند. یک بخارپز هم به این منظور خوب است. گل کلم پخته را داخل یک پارچه نخی تمیز یا پارچه تنظیف بریزید و به آرامی فشار دهید تا مایع داخل آن تا جایی که می شود، از داخل آن خارج شود. مراقب باشید که دست تان را نسوزانید. می توانید موقع این کار از دستکش ظرفشویی تمیز استفاده کنید تا دست تان نسوزد.
  4. داخل کاسه ای متوسط، تخم مرغ ها را با همزن سیمی بهم بزنید. گل کلم، گشنیز، آب لیموترش، نمک و فلفل را اضافه کنید. آن ها را مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شوند. از دست هایتان استفاده کنید و آن ها را روی کاغذ روغنی به شکل ۶ عدد نان تورتیلا درآورید.
  5. آن ها را در فر به مدت ۱۰ دقیقه بپزید، با دقت نان را برگردانده و دوباره در فر به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزید یا تا زمانی که کاملا پخته شود. پس از انجام این مرحله آن ها را روی توری شیرینی پزی بگذارید تا کمی خنک شوند.
  6. یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط گرم کنید. تورتیلای پخته را داخل ماهیتابه بگذارید، کمی به سمت پایین فشار دهید و به مدت ۱ تا ۲ هر طرف را گرم کرده تا برشته شود. این کار را برای تورتیلا های دیگر هم انجام دهید.

نکات مهم نان تورتیلای گل کلم بدون آرد

می توانید از این نان برای انواع ساندویچ رپ استفاده کنید. یا با استفاده از پنیر ذوب شده کوئسادیلا درست کنید. یا با ریختن برنج پخته، گوشت و یا سویا و همچنین گوجه و خیار و سایر اقلام تاکو با آن ها یک ساندویچ تاکو درست کنید.

می توانید آن ها را در پلاستیک دو لایه گذاشته و فریز کنید. برای استفاده دوباره هم پس از ماندن در دمای اتاق و نرم شدن، آن ها را در ماهیتابه گرم کنید تا برشته شوند.
این دستورالعمل برای افراد مبتلا به دیابت، افراد مبتلا به بیماری سلیاک و کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، خوب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (490 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان