روش تهیه نان شیر با 2 روش

  شنبه، 29 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه نان شیر با 2 روش
نان شیر یکی از لطیف ترین و خوشمزه ترین نان فانتزی ها می باشد. نان شیر تشکیل شده از دستور آماده سازی نان حجیم یا نان فانتزی به همراه شیر می باشد. در روزهایی که وقت آزاد دارید می توانید این نان خوشمزه حتی برای صبحانه نیز آماه کنید. بنابراین می توانید همراه ما باشید و طرز تهیه نان شیر را در ساعد نیوز مطالعه فرمائید.

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان شیر صبحانه، یکی از انواع نان های حجیم است که با شیر و آرد و خمیر مایه تهیه می شود. درون این نان از آرد گندم و آرد استفاده می شود. این نان را می توان در کنار مربا یا عسل و پنیر به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای سرو نمود. شیرینی آن خیلی کم است ولی مانند نان شیرمال بافت لطیف و خوشمزه ای دارد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان شیر صبحانه در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نان شیر

  • کره ۴۰ گرم
  • آرد ۳.۵ پیمانه
  • خمیر مایه فوری ۲ ق چای خوری
  • شکر ۲ ق سوپ خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • آب ولرم ۳/۴ پیمانه
  • شیر ولرم ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه نان شیر

ابتدا آب ولرم که دمای حدود ۵۰ درجه را دارد داخل یک لیوان یا کاسه ریخته و خمیر مایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا کف کند و عمل بیاد.شیر ولرم را داخل کاسه ریخته و خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه کنید و سپس آرد و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به تدریج شروع به اضافه کردن مواد کنید تا خمیر بدست بیاد و سپس روی خمیر را بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا بماند.

کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود سپس به خمیر اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را خوب ورز دهید تا یکدست و لطیف شود سپس خمیر را داخل یک کاسه قرار داده و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط بگذارید تا پف کند و حجم بگیرد. بعد از استراحت خمیر، پف آن را با مشت بگیرید و به ۱۵ چانه یک اندازه و منظم خمیر را در بیاورید سپس یک سینی ۲۰*۳۰ انتخاب کنید و چانه ها را کنار هم داخل سینی قرار دهید و روی خمیر را پوشانده و برای ۱ ساعت دیگر بگذارید تا خمیر استراحت کند.بعد از گذشت ۱ ساعت چانه ها را با مقداری شیر رومال کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا نان پخته شوند سپس در انتها ۲ دقیقه روی فر را روشن کنید تا روی نان ها نیز طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان شیر خانگی و پنبه ای

  1. سینی مورد نظر را حتما با کره چرب کنید تا نان ها راحت جدا شوند.
  2. می توانید برای اینکه نان ها نرم شوند یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  3. اگر از استند میکسر برای ورز دادن استفاده می کنید نیازی به ۱۵ دقیقه مرحله دوم نیست.

مواد لازم برای نان شیر روش دوم

  • آرد نان 2 قاشق غذاخوری (25 گرم)
  • آب 6 قاشق غذاخوری
  • آرد نان 300 گرم (2 پیمانه به علاوه 2 قاشق)
  • پودر خمیر مایه 2 قاشق چایخوری (7 گرم)
  • شیر 120 میلی لیتر (1/2 پیمانه)
  • کره 30 گرم (2 قاشق غذاخوری کره آب شده)
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • شکر 3 قاشق غذاخوری (42 گرم)
  • تخم مرغ 1 عدد
  • زرده تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه نان شیر روش دوم

برای درست کردن نان شیر ژاپنی، ابتدا باید استارتر آن را آماده کنید. برای این کار 25 گرم آرد را با 6 قاشق غذاخوری آب داخل یک تابه کوچک مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شود. سپس آن را روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی غلظت آن به حدی رسید که رد قاشق روی آن باقی بماند، حرارت را خاموش کنید.

داخل یک کاسه بزرگ آرد، مخمر، شیر، کره ذوب شده (داغ نباشد)، شکر، نمک و تخم مرغ را بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس استارتر را به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. این کار را می توانید یا با هم زن و یا با دست انجام دهید. خمیر را به آرامی به یک سطح منتقل کنید و خوب ورز دهید اگر لازم بود کمی آرد اضافه کنید. سپس خمیر را به یک ظرف که کاملا چرب شده است منتقل کنید. روی آن را بپوشانید و در یک جای گرم، 1 ساعت زمان دهید تا حجم آن دو برابر شود.

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد هوای خمیر را گرفته و به سه قسمت تقسیم کنید. هر قسمت خمیر را به شکل بیضی پهن کنید و از دو طرف خمیر را تا وسط تا کرده و به هم بچسبانید. یعنی شما باید سه لایه خمیر روی هم داشته باشید. سپس در صورت نیاز خمیر را به آرامی رول کنید. با هر سه قسمت خمیر همین کار را انجام دهید و هر سه رول خمیر را در یک قالب مستطیلی 22 در 12 سانتی که با روغن چرب کرده اید در کنار هم قرار دهید. مجدد 40 دقیقه روی آن را بپوشانید تا زمانی که خمیر پف کرده و به لبه قالب برسد.

فر را از قبل روی درجه 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. زرده تخم مرغ را به آرامی هم زده و با یک فرچه روی خمیر بمالید. قالب را داخل فر بگذارید و 30 دقیقه زمان دهید که نان ها پخته و قهوه ای طلایی شوند. پس از پخت نان ژاپنی را از قالب خارج کرده و روی یک توری خنک کننده بگذارید تا خنک شود. نان شما آماده است و می توانید آن را میل کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان