روش تهیه نان دارچین و گردو لذیذ

  شنبه، 29 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه نان دارچین و گردو لذیذ
نان دارچین گردو نانی بسیار خوشمزه و مقوی هست و برای افطار ماه رمضان بسیار مناسب است . این نان طرز تهیه آسانی دارد.امروز به آموزش این نان می پردازیم .با ما همراه باشید.

نانهای مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که می توان آنها را به صورت خانگی درست کرد و بخصوص نانهای خوشمزه زیادی را می توان برای وعده غذایی صبحانه به صورت خانگی و سالم درست کرد. مثلا یکی از نانهای خوشمزه برای صبحانه نان دارچین و گردوی خانگی است و می توان در ایام خانه نشینی به صورت خانگی و بسیار سالمتر و حتی خوشمزه تر آنرا درست کرد. این نان شامل مواد اولیه و تشکیل دهنده آب ولرم و آرد گندم و شیر و روغن مایع و تخم مرغ و شکر و خمیر مایه و تخم مرغ و آرد سفید و گردو است و طرز تهیه ان تقریبا راحت بوده و نوعی نان بسیار خوشمزه و مقوی است و انتخاب مناسبی برای میان وعده و یا برای وعده غذایی صبحانه همراه با چای می باشد.

مواد لازم برای خمیر نان دارچین و گردو

  • آرد سفید 2.5 پیمانه
  • روغن مایع 1/3پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شکر 6 قاشق غذاخوری
  • مایه خمیر 1 قاشق غذاخوری
  • شیر یا آب ولرم 1/2 پیمانه
  • نمک 1/4 قاشق چای خوری
  • وانیل نوک قاشق چای خوری

مواد لازم برای داخل نان دارچین و گردو

  • دارچین 2 قاشق غذاخوری
  • گردو خورد شده یا پودر شده 3 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع یا کره ذوب شده 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای روی نان دارچین و گردو

  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • شیر 1 قاشق غذاخوری
  • زعفران به میزان لازم
  • پودر قند برای تزیین

طرز تهیه نان دارچین و گردو

ابتدا شیر را به همراه یک قاشق شکر و مایه خمیر مخلوط کرده و اجازه دهید تا عمل آمده و پف کند. حال در ظرفی دیگر تخم مرغ، وانیل و بقیه شکر را با همزن دستی خوب بزنید سپس روغن و نمک را هم اضافه و مخلوط کنید. در این مرحله ابتدا ترکیب مایه خمیر را به آن ها اضافه کرده سپس آردی که از قبل سه بار الک شده را کم کم اضافه و خوب ورز دهید تا جایی که خمیر لطیفی حاصل شده و چسبنده نباشد. حال خمیر را به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت داده تا حجیم شود. پس از یک ساعت ابتدا پف خمیر را گرفته و سپس خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. اکنون کف قالب کمربندی را کاغذ روغنی گذاشته و خیلی کم چرب کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعدی هر قسمت از خمیر را با وردنه به صورت دایره باز کرده و قسمت اول را روی کاغذ روغنی داخل قالب گذاشته و روی آن را روغن مایع یا کره ذوب شده بمالید سپس دارچین، شکر و گردو را مخلوط کرده و همه جای خمیر بریزید. حال خمیر دوم را هم که به شکل دایره باز کرده بودید روی آن قرار داده و بار دیگر از مخلوط دارچین و گردو روی آن بپاشید. در نهایت هم آخرین لایه خمیر را روی لایه دوم قرار دهید. حال برای اینکه خمیر به شکل یک گل در بیاید ابتدا مانند شکل و به کمک یک چاقو وسط خمیر را برش دهید سپس برای درست کردن گلبرگ ها ابتدا خمیر را طوری برش بزنید تا به چهار قسمت مساوی تقسیم شود سپس هر قسمت را بار دیگر به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید تا در نهایت 16 گلبرگ یک شکل حاصل شود. حال مطابق با شکل و با سلیقه ی خود گلبرگ ها را حالت داده و برش بزنید. در آخر هم برای روی نان زرده تخم مرغ، شیر و زعفران را مخلوط کرده و روی نان بمالید سپس به مدت 30 دقیقه روی آن را پوشانده و استراحت دهید. پس از این مدت نان را در فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا کاملا پخته شود. پس از آماده شدن می توانید روی نان را با پودر قند، مربا، کرم شکلات و یا هرچیزی که تمایل دارید تزیین کرده و سپس سرو کنید.

برای پخت این نان بدون فر ابتدا شعله پخش کن را بر روی شعله متوسط و با حرارت ملایم قرار داده تا داغ شود. حال نان را که داخل تابه قرار گرفته روی شعله پخش کن قرار داده سپس در تابه را گذاشته و روی آن دمکنی قرار دهید و اجازه دهید به مدت 40 دقیقه روی حرارت باقی بماند تا نان دارچین و گردوی شما آماده شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان