طرز تهیه نودل کدو سبز با 3 روش

  جمعه، 16 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه نودل کدو سبز با 3 روش
نودل کدو سبز یک دستور العمل سبک، کم کربوهیدرات و سالم است. تهیه این مدل از نودل کدو بسیار آسان است و طبخ آن‌ فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

وقتی به یک غذای ساده و سریع فکر می کنیم، شاید اولین ایده هایمان غذاهایی همراه با نودل باشند. خیلی هم فکر بدی نیست. نودل ما را از طبخ طولانی مدت برنج یا پاستا خلاص می کند و همین سرعتی به پروسه پخت و تهیه غذا می دهد. در ادامه با طرز تهیه نودل کدو سبز در ساعد نیوز همراه ما باشید.

مواد لازم برای نودل کدو سبز

  • سویا خیسانده شده ۵۰ گرم
  • پیاز نگینی شده ۱ عدد
  • کدو سبز ۴ عدد
  • سیر له شده ۱ حبه
  • گوجه فرنگی گیلاسی نصف شده ۲۰۰ گرم
  • ریحان خشک ۱ قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه نودل کدو سبز

سویا را در ۱ پیمانه آب ولرم خیس کرده و پس از ۱۰ دقیقه آن را از صافی رد کنید کدو سبز را به صورت خلال های نازک برش بزنید. پیاز را در تابه ای حاوی روغن تفت دهید تا نرم شود. سیر و سویا را به آن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. کدو سبز را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود. و به آن ها نمک و فلفل بزنید.

گوجه فرنگی و ریحان را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا آب مواد کشیده شود. نودل را طبق دستور روی جلدش درست کنید و آبکش کنید و سپس در ظرفی ریخته و مواد را رویش بریزید و هم بزنید. در آخر میتوانید روی نودل را با برگ ریحان تازه تزیین کنید و فورا سرو کنید.

نودل کدو سبز

مواد لازم نودل کدو سبز روش دوم

  • سینه مرغ: ۳ عدد (بدون پوست)
  • روغن زیتون: ۴ قاشق چای خوری
  • پودر سیر: ۱ قاشق چای خوری
  • ریحان خشک: ۱ قاشق چای خوری
  • جعفری خشک: ۱ قاشق چای خوری
  • آویشن خشک: ۱ قاشق چای خوری
  • رزماری خشک: ۱ قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • کدو سبز: ۳ عدد بزرگ (رشته رشته شده)
  • سیر: ۲ حبه (ریز خرد شده)
  • اسفناج: ۴ پیمانه
  • پنیر پارمزان: ۱/۴ پیمانه (رنده شده)

طرز تهیه نودل کدو سبز روش دوم

  1. فر را با دمای ۲۱۸ درجه سانتی گراد گرم کنید.
  2. سینه های مرغ را در ظرف فر قرار داده و هر دو طرف سینه مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بپوشانید. پود سیر و سایر سبزیجات خشک و نمک و فلفل را در دو طرف مرغ بپاشید.
  3. مرغ ها را به مدت ۲۰ و ۳۰ دقیقه داخل فر بپزید. مرغ را از فر خارج کنید، بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه بماند، سپس مرغ ها را تکه تکه کنید.
  4. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. سیر خرد شده را اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید. سپس اسفناج را اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا نرم شود (حدود ۳ تا ۴ دقیقه).
  5. هنگامی که تمام اسفناج ها پخته شدند، کدو سبزهای رشته شده (به کمک دستگاه رشته ساز یا اسپیرالایزر) و سپس مرغ های خرد شده را اضافه کنید. سپس، کلیه مواد را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید.
  6. در نهایت، رشته های کدو را داخل بشقاب ریخته و با پنیر پارمزان رنده شده و فلفل سیاه تازه سرو کنید.

مواد لازم نودل کدو سبز روش سوم

مراحل دستور پخت نودل کدو سبز روش سوم

  1. کدو سبزها را ریش کنید و زودل کنید.میگو را با نمک و فلفل مزه دار کنید.کره و روغن را در تابه ای روی حرارت متوسط گرم کنید. وقتی کره ذوب شد، سیر و میگو را اضافه کنید. میگو را به مدت 2 تا 3 دقیقه بپزید تا صورتی شود و پخته شود. میگو را بردارید و کنار بگذارید.

  2. آب لیمو و ورموت را به مخلوط کره، روغن و سیر اضافه کنید و هرگونه تکه های قهوه ای (که به آن فلفل معروف است) که روی تابه چسبیده است را خرد کنید. به مدت 1 تا 2 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا پخته شود.پوست لیمو، جعفری خرد شده و پودر فلفل قرمز را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند.

  3. کدو سبز را اضافه کرده و 1 تا 2 دقیقه دیگر تفت دهید تا "رشته فرنگی" کمی نرم شود و روی سس قرار گیرد.میگو را دوباره به رشته فرنگی هم بزنید. با پنیر پارمزان تازه رنده شده سرو کنید.

حقایق تغذیه ای کدو سبز

اطلاعات تغذیه ای زیر توسط وزارت کشاورزی آمریکا USDAبرای 1 پیمانه (124 گرم) کدو خرد شده ارائه شده است:

  • کالری: ۲۱
  • چربی: ۰.۴ گرم
  • سدیم: ۹.۹ میلی گرم
  • کربوهیدرات: ۳.۹ گرم
  • فیبر: ۱.۲ گرم
  • شکر: ۳.۱ گرم
  • پروتئین: ۱.۵ گرم

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان