روش تهیه املت کلم بروکلی

  دوشنبه، 01 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه املت کلم بروکلی
املت از خوراک های خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که معمولا در وعده صبحانه میل می شود، طیف متنوعی از املت ها وجود دارد و می توان گفت هر نقطه از جهان املت خاص خودش را دارد، مثلا املت ایرانی که همان خاگینه است و در خود شکر دارد یا املت اسپانیایی که پر از گوجه فرنگی رنده شده است.

در این مطلب طرز تهیه املت کلم بروکلی را آموزش می دهیم. این املت خوشمزه را هم برای صبحانه و هم برای وعده های دیگر می توانید درست کنید.امروز به آموزش این املت می پردازیم .با ما همراه باشید.

مواد لازم برای املت مرغ و کلم بروکلی

  • پیاز 1 عدد
  • جعفری یک دسته کوچک
  • نمک،فلفل،زردچوبه به مقدار لازم
  • تخم مرغ 4 عدد
  • جوش شیرین مقدار کمی
  • پودر سیر به مقدار لازم
  • کلم بروکلی 100 گرم
  • سینه مرغ 1 عدد
  • برگ بو به مقدار لازم
  • روغن به مقدار کافی
  • آرد گندم 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه املت مرغ و کلم بروکلی

سینه مرغ را با کمی آب و برگ بو بپزید.ابتدا یک عدد سینه مرغ را کامل بشویید، پوستش را جدا کنید و داخل یک قابلمه قرار داده و کمی برگ بو به آن اضافه کنید، دو لیوان آب داخل قابلمه ریخته و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سینه مرغ پس از حدود 1 ساعت کاملا پخته شود، درب قابلمه را نیمه بسته بگذارید و بیش از حد برگ بو نریزید زیرا آب مرغ را تلخ می کند هدف فقط از بین بردن بوی مرغ است.

پس از یک ساعت آب مرغ را صاف کنید و برای مصارفی دیگر مثل تهیه سوپ، سس و خورش ها مورد استفاده قرار دهید در این غذا به آب مرغ احتیاجی نداریم، گوشت سینه مرغ را از استخوانش جدا کنید، سپس آن را تکه تکه نمایید و کنار بگذارید.

کلم بروکلی را آب پز کنید.100 گرم کلم بروکلی را بشویید و گلچه های آن را از هم جدا کنید، یک قابلمه تا نیمه آب کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید سپس مقداری نمک به آن افزوده و کلم بروکلی ها را داخل آن بریزید حدود 3 تا 5 دقیقه صبر کنید تا آب بجوشد و گلچه های کلم بروکلی نرم و پخته شود سپس یک صافی را بیاورید و کل محتویات قابلمه را داخل آن برگردانید تا آب جوش دور ریخته شده و گلچه های آب پز شده باقی بماند.

مایه املت را آماده نمایید.یک دسته کوچک جعفری را پاک کنید و سپس بشویید و با چاقو تیز خرد و ساطوری اش کنید و کنار بگذارید؛ 1 عدد پیاز را هم پوست گرفته و شسته و با رنده ریز رنده کنید.4 عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و با همزن مفتولی هم بزنید تا رقیق شده و از لختی بیرون بیایند؛ سپس جعفری ساطوری شده، پیاز رنده شده، مقداری جوش شیرین و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه و یک قاشق چایخوری آرد و کمی پودر سیر را به آن اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید تا مایه املت به دست بیاید.

املت را بپزید و سرو نمایید. یک تابه را روی حرارت قرار دهید و شعله گاز را متوسط کنید بهتر است از تابه تفلون استفاده نمایید چون می خواهیم مایه املت را پس از پختن برگردانیم، کمی روغن داخل تابه ریخته و بگذارید گرم شود سپس مایه املت را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.

سپس از یک دم کنی استفاده کرده و درب تابه قرار دهید و مهلت بدهید تا یک طرف املت بپزد. پس از آن که یک طرف املت پخته شد آن را برگردانده تا طرف دیگر آن هم کاملا پخته و آماده خوردن شود، املت را از تابه خارج کنید و داخل یک بشقاب بگذارید وسط آن مرغ و کلم بروکلی آب پز بریزید و برای زیبا تر شدن ظاهر آن یک طرف املت را روی طرف دیگر تا بزنید و سرو کنید. این املت را می توانید با خیارشور، گوجه و انواع سس های دلخواه میل نمایید. نوش جان

مواد لازم برای املت بروکلی و پنیر

  • هویج متوسط 2 عدد
  • بروکلی ریز شده 1 و 1/2 لیوان
  • تخم مرغ 6 عدد
  • شیر 1/2 لیوان
  • سس خردل 1 قاشق
  • پنیر چدار رنده شده 1 مشت
  • پیازکوچک 1 عدد
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون 3 قاشق

طرز تهیه املت بروکلی و پنیر

هویج ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. یک تابه بردارید و هویج خرد شده و بروکلی ریز شده را همراه با نصف لیوان آب در تابه بریزید و روی حرارت معمول قرار دهید. در تابه را بگذارید و اجازه دهید تا آنها به مدت 10 دقیقه خوب آب پز شوند. ( اگر آب کشیده شد بازهم اضافه کنید.)تخم مرغها را بشکنید و با شیر و سس خردل و نمک خوب مخلوط کنید. پیاز را خرد کنید و درون مواد بریزید سپس مخلوط سبزیجات بخارپز شده و پنیر را اضافه کنید و همه مواد را باهم هم بزنید.3 قاشق روغن زیتون درون یک تابه نچسب بریزید و هنگامیکه کمی داغ شد مواد املت را درون آن بریزید و روی حرارت ملایم املت را بپزید. سفت شدن املت نهایتا 8 تا 10 دقیقه بیشتر طول نمی کشد. سپس می توانید صبحانه مقوی و سالم را میل کنید!

نکات

این املت را در فر نیز میتوان تهیه کرد. مواد را در فر گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ دقیقه میگذاریم تا پنیر ذوب شده و طلایی شود.از قسمت سبز پیازچه نیز در این املت استفاده میشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (95 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
تغییر نادرست و اشتباه فامیلیِ رئیس جمهور منتخب!
(عکس) تعجب نکنید اینجا مانور زلزله نیست؛ والدین هندی در حال تقلب رساندن هستند!
ویدئو/ کشف بزرگترین گنجینۀ ظروف عتیقه از "تخت‌جمشید" هنگام حفاری چاه خاکستری
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان