روش تهیه اوتمیل یخچالی خوشمزه

  شنبه، 26 شهریور 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه اوتمیل یخچالی خوشمزه
اوتمیل رژیمی یکی از انواع اوتمیل ها می باشد که امروزه بسیار ترند شده است و می توانید برای صبحانه و یا عصرانه و یا حتی یک وعده غذایی آن را تهیه و سرو کنید. اوتمیل ها از جو پرک تهیه می شوند. شما می توانید اتمیل ها را در طعم ها و مزه های مختلف تهیه کنید.

رژیم گرفتن و داشتن برنامه غذایی مناسب با کمی برنامه ریزی و آماده کردن غذاهای متنوع امکان پذیر است. شاید تا به حال اسم این میان وعده را زیاد شنیده باشید. اوتمیل یا همان جو دو سر یکی از خوراکی های رژیمی و مقوی است که می توانید به عنوان یک صبحانه سریع، سیرکننده و یک وعده پروتئینی میل کنید. اوتمیل یک میان وعده یا صبحانه مناسب برای افراد شاغل، به خصوص ورزشکاران است و همین بهانه ها کافی است تا در این مطلب طرز تهیه اوتمیل یخچالی را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه اوتمیل یخچالی

  • جو دو سرپرک ۱/۲ پیمانه
  • دانه چیا به دلخواه ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق چای خوری
  • عسل ۱ ق چای خوری
  • دارچین ۱/۴ ق چای خوری
  • موز و توت فرنگی به دلخواه
  • کره بادام زمینی در صورت دلخواه ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه اوتمیل یخچالی خوشمزه و مقوی برای لاغری

ابتدا باید جو را داخل ظرفی که می خواهید سرو کنید و یا برای سرکار ببرید سرو کنید بریزید، ظرف باید درب دار باشد. سپس شیر و پودر کاکائو را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا پودر کاکائو باز شود. نیازی به گرم کردن شیر نیست ولی اگر دوست دارید می توانید شیر را به صورت گرم بریزید.در ادامه دارچین و عسل و کره بادام زمینی و دانه چیا را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای روی اوتمیل یخچالی قرار دهید و به دلخواه می توانید از توت فرنگی یا سیب یا هلو و میوه فصل نیز استفاده کنید.حالا باید درب ظرف را بسته و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید و بعد سرو کنید. می توانید از شب قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید و صبح میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اوتمیل یخچالی سالم

  1. می توانید بجای شیر از آب استفاده کنید ولی طعم اوتمیل یخچالی با شیر فوق العاده می شود.
  2. اگر شیر را گرم کردید و به مواد اضافه کردید اجازه دهید تا کاملا مواد خنک شود و بعد در انتها میوه را افزوده و درب ظرف را بعد از خنک شدن کامل بسته و در یخچال قرار دهید.
  3. افزودن دانه چیا اختیاری می باشد.

 اوتمیل یخچالی

مواد لازم برای اوتمیل یخچالی روش دوم

  • بلغور جو دو سر 1/2 پیمانه
  • شیر یا شیر بادام 1/2 پیمانه
  • ماست یونانی 1/4 پیمانه
  • نمک 1 پنس
  • عسل 1-3 قاشق چایخوری

طرز تهیه اوتمیل یخچالی روش دوم

بلغور جو دو سر، شیر، ماست، نمک و مقدار دلخواه عسل را در شیشه یا کاسه ای بریزید. بسته به طعمی که (از بین 5 طعم لیست زیر) انتخاب کردید سایر مواد لازم به جز مواد مورد نیاز تزیین را اضافه کنید. هم بزنید. در ظرف را ببندید و از شب تا صبح در یخچال قرار دهید.صبح روز بعد روی اوتمیل مغز یا میوه های دلخواه بیشتر به دلخواه اضافه و نوش جان کنید. اوتمیل رژیمی شما آماده است. اگر به جای ماست یونانی از ماست ساده استفاده کردید مقدار شیر را کمتر کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (58 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز