دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / متفرقه /

روش تهیه پاناکوتا شکلاتی ساده 

چهارشنبه، 04 خرداد 1401
پاناکوتا از انواع دسر های محبوب و و پرطرفدار است و شما می توانید این دسر خوشمزه را در انواع طعم های وانیلی و اناری و زعفرانی و قهوه و شکلاتی و … در منزل تهیه کنید. ساخت پاناکوتا شکلاتی در منزل به راحتی امکان پذیر است و این دسر خوشمزه و متفاوت را می توانید با کمک شیر و خامه صبحانه و پودر ژلاتین و وانیل و شکر و شکلات تلخ تهیه کنید.

پاناکوتا شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. دسر پاناکوتا یکی از معروف ترین دسرهای کشور ایتالیا است که ظاهری شبیه به ژله دارد و بافت آن نیز به دلیل وجود ژلاتین حالتی ژله ای دارد. این دسر خوشمزه را می توانیم نسبت به ذائقه خود درست کنیم، مثلا اگر به دسرهایی با طعم شیرین علاقمند هستیم می توانیم از شکلات تخته ای شیرین استفاده می کنیم و در صوتر یکه می خواهیم طعم دسر کمی تلخ باشد، می توانیم از شکلات های تخته ای درصد بالا که طعم تلخ دارند استفاده کنیم. این دسر شیک و خوشمزه را می توانیم در مجالس و مهمانی های خود با دسرهای تکراری جایگزین کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتا شکلاتی ساده

  • شیر ۲ لیوان
  • خامه ¼ لیوان
  • شکر ۱۰ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته ای ۵۰ گرم
  • اسانس وانیل مقدار کمی
  • پودر کاکائو ۲ قاشق چایخوری
  • پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی ساده

برای تهیه پاناکوتای شکلاتی ابتدا نیمی از شیر را در کاسه ای می ریزیم و پودر ژلاتین را به آن می افزاییم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و با قاشق هم می زنیم تا ژلاتین در شیر کاملا حل شود و کنار می گذاریم. سپس در قابلمه ای خامه را می ریزیم و باقی شیر را کم کم به آن می افزاییم و خوب به همزن هم می زنیم تا یکدست شوند و بعد شکر را به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم و مواد را مخلوط می کنیم تا شکر نیز حل شود و نیازی به جوش آمدن مواد نیست. زمانی که شکر حل شد و کمی مواد داغ شدند قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و شکلات تخته ای را رنده می کنیم و به مواد می افزاییم و کمی اسانس وانیل و پودر کاکائو و مخلوط شیرو ژلاتین نیز به آن ها اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. اگر تمایل داشتید پاناکوتا شما رنگ تیره تری داشته باشید برای این منظور می توانید شکلات تخته ای و کاکائو بیشتری به مواد اضافه کنید که طبیعتا طعم آن نیز تلخ تر می شود. سپس مواد پاناکوتا را در قالب مورد نظر خود می ریزیم و به مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا پاناکوتا حالت بگیرد. سپس پاناکوتا آماده شده را از قالب بیرون می آوریم و با خامه تزئین می کنیم.نوش جان


8 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
سابمیت مقاله چیست؟