روش تهیه پنکیک دارچینی و پنیری لذیذ

  یکشنبه، 28 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه پنکیک دارچینی و پنیری لذیذ
پس از یک هفته کاریِ شلوغ و سنگین، دلتان می خواهد آخر هفته متفاوتی برای خودتان داشته باشید که هم لذت ببرید و هم خستگی تان دربیاید. می توانید از صبحانه شروع کنید و پنکیک های خوشمزه دارچینی برای خود درست کنید.

پنکیک دارچینی یکی از انواع پنکیک ها می باشد که بسیار خوشمزه است و با سس دارچینی که روی آن ریخته می شود عطر و بوی فوق العاده دارد و می تواند گزینه خوبی برای عصرانه یا صبحانه خوشمزه در کنار خانواده باشد. پنکیک ها همیشه جزء صبحانه های بسیار مقوی و کامل است زیرا در آن شیر و آرد و تخم مرغ و … به کار رفته و برای شروع یک روز پر انرژی همراه با یک فنجان قهوه بسیار مناسب است. پنکیک ها به دلیل راحت بودن و نخواستن ابزار برقی خاصی در سراسر دنیا محبوب هستند زیرا نه به فر و نه به همزن برقی نیاز دارید. امروز طرز تهیه پنکیک دارچینی با سس مخصوص و بیکینگ پودر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم پنکیک دارچینی و پنیری

  • خمیر رول شده : ۴۵۰ گرم
  • شکر : نصف فنجان
  • پنیر خامه ای : ۲۵۰ گرم
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری
  • آب لیمو : نصف قاشق چای خوری
  • کره ذوب شده : ۴/۱ فنجان
  • دارچین : نصف قاشق چای خوری
  • شکر : ۴/۱ فنجان

طرز تهیه پنکیک دارچینی و پنیری

ابتدا درجه حرارت فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود و ظرف مورد نظرتان را چرب کنید.پنیر خامه ای ، آب لیمو ، شکر و وانیل را در ظرفی مخلوط کنید تا خوب یک دست شود. مخلوط پنیر را با خمیر مخلوط کنید و ورز دهید. سپس کره ذوب شده را روی خمیر بپاشید و دوباره با دست ورز دهید . خمیر را در ظرف مخصوص بریزید و به مدت نیم ساعت درون فر بگذارید تا روی آن قهوه ای روشن شود .

دارچین از دیرباز برای زیادشدن و بازیافتن نیروی جنسی کاربرد داشته است، همچنین برای رفع دردهای عضلانی بسیار نافع است.از این گیاه برای رفع سوءهاضمه، به ویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می شود.

همچنین به علت داشتن تانن در رفع اسهال کاربرد دارد. جدید ترین تحقیقات نشان می دهد، مبتلایان به دیابت می توانند با افزودن اندکی دارچین به رژیم غذایی شان به حفظ سلامت خود کمک کنند.در حقیقت دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می بخشد.

دارچین تقریباً هیچ میزان کالری ندارد، به همین خاطر افراد دیابتی بدون ترس از افزایش وزن، می توانند از آن استفاده کنند.این گیاه در کاهش چربی و کلسترول خون نیز دارای تأثیرات مثبتی است و افزودن مقدار کمی دارچین به قهوه صبحانه، چای روزانه، آب پرتقال یا غلات مفید است.اثر مهم دیگر آن پایین آوردن تب است تا حدی که امروزه آن را به شکل قرص و کپسول برای پایین آوردن تب، استفاده می کنند.

مواد لازم پنکیک دارچینی و پنیری روش دوم

  • پنیر کاتیج 350 گرم
  • آرد سمولینا 3 قاشق غذاخوری
  • شکر 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • آرد گندم 3 قاشق غذاخوری
  • وانیل نوک قاشق مرباخوری
  • دارچین 1/4 قاشق مرباخوری
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک دارچینی و پنیری روش دوم

برای درست کردن این دسر لذیذ و جذاب در ابتدای کار باید در یک کاسه تمیز 1 عدد تخم مرغ را بشکانید. سپس به اندازه 4/1 قاشق مرباخوری دارچین و 3 قاشق غذاخوری شکر و به اندازه نوک قاشق مرباخوری وانیل بریزید و به تخم مرغ درون کاسه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شده باشند و یک دست شوند. میتوانید از همزن دستی هم در این مرحله استفاده کنید. به شرط اینکه خیلی خوب هم بزنید.

در این مرحله باید به مواد مرحله قبلتان آرد سمولینا رو اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه کنار بذارید تا کمی آرد نرم شود. لازم به ذکر است که می توانید از آرد برنج یا آرد ذرت هم به جای آرد سمولینا استفاده کنید. حال وقت آن رسیده که پنیر کاتیج را با دست یا چنگال خرد کنید و درون کاسه بریزید و کل مواد را با همدیگر هم بزنید. لازم به ذکر است که به جای پنیر کاتیج میتوانید از پنیر ریکوتا و کوارک هم استفاده کنید. سپس در آخر آرد گندم رو جداگانه سه بار الک کنید تا نرم و لطیف شود، حال آرد الک شده را به کاسه اضافه کنید. بعد از اینکه همه مواد رو با هم مخلوط کردید خمیر را کمی ورز بدید تا منسجم و یکدست شوند.

در این مرحله دستتان را کمی با آب سرد مرطوب کنید و کمی از خمیر را بردارید و به شکل توپ در بیارید. سپس با دست آن ها را کمی پهن کنید. سعی کنید مقدار زیادی برندارید تا پنکیک ها کلفت نشوند. با این مقدار مواد تقریبا 12 تا پنکیک پنیر درست می شود. حال نوبت پخت خمیرها فرا رسیده است. این خمیر نیاز به استراحت ندارد و میتواند بعد از آماده سازی به سراغ پختن آن برویم. به همین منظور مقدار خیلی خیلی کمی از روغن درون تابه بریزید و بر روی حرارت بذارید تا داغ شود. البته بهتر ست از تابه های تفلون استفاده کنید تا مواد نچسبند. سپس پنکیک پنیر پهن شده ای که درست کرده بودید را درون تابه بگذارید. اجازه دهید تا یک سمت آن طلایی شود. فقط دقت کنید که نسوزد و کاملا حواستان به طلایی شدن آن باشد. سپس بعد از مدتی پنکیک ها را برگردانید تا هر دو طرف آن طلایی رنگ شود.

حال بعد از اینکه پنکیک ها سرخ شدند، آن ها را روی دستمال کاغذی بذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود و روغنی نباشند که مزه آن اصطلاحا تو ذوق نزند و طعم روغن غالب نباشد. پنکیک ها رو با پودر قند و میوه تازه تزئین کنید و با یک نوشیدنی گرم نوش جان بفرمایید.

البته اگر طرفدار طعم های شیرین غالب هستید، میتوانید از شکلات صبحانه ها و نوتلا هم برای تزئین آن استفاده کنید و آن ها کنار هم بچینید و سپس با میوه ها مخصوصا موز و توت فرنگی تزئین کنید و از این طریق کودکان و فرزندانتان را به خوردن صبحانه تشویق کنید. این دسر لذیذ سرشار از کلسیم بوده و یکی از مناسبترین غذاها برای سلامتی شما و فرزندانتان محسوب میشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (557 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان