روش تهیه پاستا اسپایسی لذیذ

  دوشنبه، 01 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه پاستا اسپایسی لذیذ
گوارش انسان بیشتر برای هضم مواد گیاهی ساخته شده تا گوشت، از این رو ارگانیسم های انسان سالم، به خوراک های گیاهی کشش بیشتری دارد. وعده های غذایی و دستورالعمل های خوراک های گیاهی به قدری متنوع هستند که هواداران غیر گیاهخوار را هم جذب می کند. در واقع ادویه ها در غذاهای گیاهخواری مزه ی بیشتری را ایجاد می کند.

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که پاستا دوست نداشته باشد. پاستا تنوع زیادی داشته و می توان آن را با مواد مختلفی نظیر مرغ، میگو، گوشت و البته سوسیس تهیه کرد. ما در اینجا طرز تهیه پاستا سوسیس اسپایسی با پنیر رومانو را به شما آموزش می دهیم. ترکیب سوسیس دودی، خامه و پنیر رومانو این غذای خوشمزه را هوس برانگیز تر می کند. در تهیه این غذا می توانید از پنیرهای مختلفی استفاده کنید، اما پنیر همان پنیری است که خوشمزگی این غذای مهیج را دوچندان می کند. شما می توانید این غذای خوشمزه را در کمتر از ۴۵ دقیقه آماده کرده و از خوردن آن در وعده ناهار یا شام لذت ببرید . پاستا سوسیس را می توانید در مهمانی ها هم سرو کرده و با طعم بسیار عالی آن، مهمانانتان را هیجان زده کنید. پاستا سوسیس حاوی ۱۱۰ کالری، ۳.۵ گرم چربی، ۵ گرم پروتئین و ۱۷ گرم کربوهیدرات است. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه پاستا سوسیس اسپایسی با پنیر را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای پاستا اسپایسی

  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • سوسیس دودی ۴۵۰ گرم
  • پیاز خرد شده نگینی ۱ و ½ پیمانه
  • سیر له شده ۲ حبه
  • عصاره مرغ ۱ عدد
  • رب گوجه ۴ قاشق غذاخوری
  • خامه پر چرب ½ پیمانه
  • پاستا پنه ۲۵۰ گرم
  • نمک ½ قاشق چایخوری
  • فلفل ½ قاشق چایخوری
  • پنیر موزورلا رنده شده ۱ پیمانه
  • پیازچه خرد شده ۱/۳ پیمانه
  • پاستای سوسیس اسپایسی

طرز تهیه پاستا اسپایسی

پاستا از آن دسته غذاهای بسیار خوشمزه و دوست داشتنی است، که اغلب طرفداران بسیاری در بین افراد خانواده دارد. این نوع از پاستا که امروز برای شما آموزش می دهیم، یک نوع پاستا هوس بر انگیز با طعمی متفاوت می باشد. ابتدا روغن زیتون را داخل تابه ای ریخته سپس سوسیس حلقه شده را به آن اضافه کنید، در همین زمان پیاز خرد شده را اضافه کرده و اجازه دهید تا به رنگ قهوه ای روشن تبدیل شود. پس از آن سیر را اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت دهید تا بوی سیر خارج شود. از قرص های عصاره مرغ استفاده کرده و داخل دو لیوان آب گرم حل کنید. سپس آن را به همراه رب گوجه فرنگی، پاستا، نمک و فلفل به محتویات تابه اضافه کنید و هم بزنید. اجازه بدهید به جوش بیاید. سپس درب تابه را ببندید و شعله را کم کنید. بسته به جنس پاستا اجازه دهید تا بر روی حرارت باقی بمانند اما تقریبا مدت زمانی برابر با ۱۵ دقیقه کافی می باشد. برای اضافه کردن پنیر هم می توانید آن را روی مواد ریخته مخلوط کنید تا پنیر آب شود، هم میتوانید مواد را از روی شعله برداشته پنیر و پیازچه را بریزید و سپس داخل فر قرار دهید تا پنیر آب شود. نوش جان.

مواد لازم برای پاستا اسپایسی گوجه فرنگی خشک و بروکلی

  • ماکارونی به شکل مارپیچ خشک: دویست و پنجاه گرم
  • روغن زیتون فرابکر: پنج قاشق غذا خوری (یا بیشتر، به دلخواه)
  • سیر خرد شده: پنج حبه
  • گرانول فلفل قرمز تند: یک چهارم غذاخوری
  • بروکلی: نیم کیلو (چهار شاخه متوسط) کاملا ریز شده
  • نمک دریایی: به دلخواه
  • گوجه فرنگی خشک خرد شده (مارینید شده در روغن زیتون): نیم فنجان
  • پنیر بز خامه ای: صدگرم (حدود نیم فنجان)
  • پنیر پارمسان: یک سوم فنجان
  • زیتون بدون هسته: پانزده عدد
  • لیموترش: یکعدد آبدار
  • نخود آبگوشتی: دو فنجان (به دلخوه)
  • آرگولای کوچک: به دلخواه

دستور پخت پاستا اسپایسی گوجه فرنگی خشک و بروکلی

یک قابلمه آب نمک را تا نقطه ی جوش گرم می کنیم. پاستاهای خشک را به آب در حال جوش اضافه می کنیم و مطابق دستورالعمل بسته، پاستا ها را تا زمان آماده شدن (نرم شده زیر دندان) می جوشانیم. قابلمه را از روی حرارت برداشته، حدود یک فنجان آب پخت پاستا را کنار می گذاریم، پاستا ها را آبکش کرده و روی آن را با در قابلمه و یا بشقاب می پوشانیم. می گذاریم تا به آرامی خنک شود.

در یک تابه سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط حرارت می دهیم. وقتی روغن داغ شد، پرک های سیر و گرانول های فلفل قرمز را در تابه ریخته مرتب هم می زنیم، تا بوی سیر متصاعد شود. حدود سی ثانیه روغن با طعم تند و سیر، مزه دار می شود. توجه باید داشته باشیم که نباید رنگ سیر قهوه ای شود.

تابه را پاک می کنیم، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ریخته و روی حرارت متوسط، کلم بروکلی را اضافه می کنیم، یک قاشق چایخوری نمک اضافه کرده به هم می زنیم. پس از ده دقیقه کلم بروکلی کوچک شده و رنگ آن کمی قهوه ای می شود. کلم بروکلی باید حالت تفت داده و کمی طعم شیرینی پیدا کرده باشد. کف قابلمه یک ورقه پخت می گذاریم، گوجه فرنگی های خشک را روی آن می کذاریم، یک سوم پیمانه، آب پخت ماکارونی درون تابه ریخته و روی آن را با در یا ورقه ی پخت می پوشانیم. گرمادهی را ادامه داده تا آب پخت کاملا بخار شود. ورقه های پخت را خارج می کنیم.

پاستاهای کنار گذاشته شده را به تابه اضافه می کنیم، روغن را اضافه کرده و هم می زنیم.، سپس پنیر بز و پنیر پارمسان را اضافه می کنیم. هم می زنیم تا همه چیز به خوبی همگن شود. 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب پخته پاستا، زیتون خرد شده و آب لیمو را اضافه کرده و هم می زنیم تا پنیر بز حل شود و حالت خامه ای تر شود. اگر دوست دارید خامه ای تر باشد، یک قاشق غذاخوری آب پخت ماکارونی به پنیر بز اضافه کنید. اگر به نظر می رسد خیلی خشک است، کمی روغن زیتون اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. در صورت تمایل، نخود یا آرگولا را می توانیم در این مرحله اضافه کنیم. پاستا آماده است و بلافاصله می توانیم سرو کنیم، با آرگولا کوچک هم می توان تزیین نمود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان