روش تهیه پای سیب هلندی لذیذ

  شنبه، 29 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه پای سیب هلندی لذیذ
پای سیب هلندی یک عصرانه عالی و سالم است که طعمی فوق‌العاده دارد و طعم سیب با عطر عالی دارچین شما را مدهوش می‌کند. این دسر لذیذ و فوق‌العاده را در همه جای هلند می‌توانید پیدا کنید. از مارمالاد، انواع مرباجات و آجیل نیز برای تزیین آن استفاده می‌شود.

پای سیب هلندی یک عصرانه عالی و سالم است که طعمی فوق العاده دارد. طعم سیب با عطر عالی دارچین مخلوط میشود و یک سورپرایز باورنکردنی برای شما ایجاد میکند. میتوانید پای سیب هلندی را برای دورهمی های کوچک تهیه کنید و با آن از مهمانهایتان پذیرایی کنید. تهیه خمیر پای سیب هم کار بسیار ساده ای است و فقط باید حدود 1 ساعت در یخچال خنک شود. البته میتوانید این خمیر را از روز قبل هم تهیه کنید.

مواد لازم برای خمیر پای سیب هلندی

  • آرد 1 پیمانه
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری
  • روغن قنادی 1/3 پیمانه + 1 قاشق غذاخوری
  • آب سرد 2-3 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل پای سیب هلندی

  • سیب ورقه شده 8 پیمانه
  • شکر 1/2 پیمانه
  • آرد 1/4 پیمانه
  • دارچین 1/4 قاشق چایخوری
  • آبلیمو 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای روی پای سیب هلندی

  • کره 1/2 پیمانه
  • آرد 1 پیمانه
  • شکر قهوه ای 2/3 پیمانه
  • شکر 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای سیب هلندی

در یک کاسه متوسط، 1 پیمانه آرد را با نمک مخلوط کنید. روغن قنادی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط به شکل تکه هایی به اندازه نخود در بیاید. یک قاشق یک قاشق آب سرد اضافه کنید و هر بار هم بزنید و حالت خمیر را چک کنید. وقتی کل آرد مرطوب شد و مخلوط کمی خودش را از دیواره جدا کرد خمیر آماده است. آن را به شکل توپی در بیاورید. سپس روی آن کمی فشار بدهید تا دایره ای شود. روی سطح خمیر قدری آرد بپاشید. خمیر را در نایلون بپیچید و حدود 45 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود اما هنوز فرم پذیر باشد. اگر خمیر بیشتر از این در یخچال ماند، قبل از مصرف اجازه بدهید کمی گرم شود.

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. روی سطح کار آرد بپاشید. خمیر را روی آن قرار دهید. با وردنه آردی خمیر را به صورت دایره ای باز کنید. قطر دایره به اندازه ای باشد که سطح و دیواره قالب پای را بپوشاند. برای راحتی در جابجایی خمیر را دو تا بزنید و به قالب منتقل کنید. آن را باز کنید و کمی فشار دهید تا به کف و دیواره های قالب بچسبد. لب ­های اضافی خمیر را که از ظرف بیرون زده ببرید. اگر دوست داشتید در بخشی که روی دیواره است با دست چین ایجاد کنید.

سیب ها را پوست بکنید، نازک ورقه کنید و هسته هایشان را خارج کنید. سیب را در کاسه ای با شکر، دارچین، آرد و آبلیمو مخلوط کنید. این مواد را روی خمیر پای بریزید. سعی کنید حجم سیب در وسط کمی بیشتر باشد.

در کاسه دیگری کره، 1 پیمانه آرد و شکر قهوه ای را بریزید و با دست تمیز مخلوط کنید. وقتی حالتی شبیه به خرده نان پیدا کرد آن را به طور یکنواخت روی مواد پای بریزید. یک قاشق شکر هم روی آن بپاشید.پای را 45-55 دقیقه در فر قرار دهید تا نان زیری و خرده های روی پای طلایی رنگ شوند و مواد داخل پای شروع به قل زدن کند. بگذارید پای سیب هلندی قبل از سرو خنک شود.

مواد لازم برای پای سیب هلندی روش دوم

  • آرد، ۵ پیمانه
  • نمک، ۸/۱ قاشق چایخوری
  • کره، ۳/۲ ۱ پیمانه
  • آب، ۲/۱ پیمانه
  • سیب بزرگ، ۶ عدد
  • آب لیمو، ۲ قاشق سوپخوری
  • کشمش، ۱۰۰ گرم
  • بادام (خرد شده)، ۱۰۰ گرم
  • شکر، ۱ پیمانه
  • زرده تخم مرغ، ۱ عدد

روش تهیه پای سیب هلندی روش دوم

آرد و نمک را در ظرفی ریخته کره را بخورد آرد بدهید. سپس آب را اضافه کنید، ورز دهید تا خمیری یکدست شود، خمیر را در فویل بپیچید و نیم ساعت در یخچال بگذارید.سیب ها را پوست گرفته و نصف کنید.دانه های آن را درآورید و در قسمت بیرونی سه تا چهار بار با چاقو قاچ بزنید و آبلیمو روی آن بریزید. نصف خمیر را در قالب گرد دیواره بلند پهن کنید. سیب ها را از طرف بریده شده درون ظرف روی خمیر بچینید و سپس روی آن را با کشمش، بادام خرد شده و شکر پرکنید.بقیه خمیر را با وردنه پهن کنید و روی کیک بگذارید. روی خمیر را با زرده تخم مرغ بمالید و با یک چاقو روی کیک را قاچ کنید. یک ربع قبل فر را روی حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید.سپس ظرف پای را در طبقه وسط فر به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه قرار دهید تا پخته شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (629 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (77 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان