روش تهیه پیراشکی خانگی

  یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه پیراشکی خانگی
“پیراشکی” یک شیرینی خوشمزه و نام آشنا که طرز تهیه آسان و همچینن با حداقل مواد را دارا می باشد.

طرز تهیه پیراشکی ساده خانگی خوشمزه با خمیر مایه بدون فر ، پیراشکی یکی از غذاهای ملی روسیه است، که نامی عمومی هم برای غذاهای پخته یا سرخ شده ای است که با مواد متنوعی پر شده اند نیز گفته می شود.

مواد لازم جهت تهیه پیراشکی دونات

  • دو لیوان آرد
  • یک سوم پیمانه آب یا شیر
  • یک چهارم پیمانه روغن
  • دو قاشق مرباخوری خمیر مایه
  • نصف قاشق چایخوری شکر
  • یک عدد تخم مرغ
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • خامه شکلاتی و ترافل جهت تزئین

روش تهیه پیراشکی ساده

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را میشکنیم و هم میزنیم سپس شیر گرم و کره را اضافه میکنیم.و کمی هم میزنیم.بعد مخمر و نمک را به همراه پودر قند و اسانس را اضافه میکنیم و هم میزنیم.تا به خوبی مخلوط شوند.در آخر هم کم کم آرد را اضافه کنید و آنقدر ادامه دهید تا مواد خمیری شکل شود.

سپس خمیر آماده شده را روی سطح صاف که کمی آرد پاشی کردیم قرار می دهیم و خمیر را با دست ورز میدهیم بعدداز چند دقیقه ورز دادن خمیر آن را داخل ظرفی که آرد پاشی کردیم قرار میدهیم و سر آن را می پوشانیم و اجازه میدهیم به مدت 15 دقیقه خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود.بعد از 15 دقیقه مجددا کمی آرد روی سطح صاف بپاشید و خمیر را با وردنه صاف کنید تا به ضخامت یک سانتی متر برسد.

و با قالب گرد پیراشکی ها را قالب بزنید . میتوانید وسط بعضی از پیراشکی ها را با یک قالب گرد کوچکتر سوراخ کنید .در ظرف مورد نظر روغن بریزید طوری که پیراشکی ها داخلش غوطه ور شوند.و وقتی روغن ها کاملا داغ شدند پیراشکی ها را داخل آن بیندازید تا دو طرف آن کاملا سرخ شوند و خمیرها رنگ قهوه ای طلایی پیدا کنند.

پیراشکی های سرخ شده را روی دستمال جذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.و بعد با چیزهای دلخواه سطح آن را تزیین کنید.

طرز تهیه و دستور پخت بصورت دونات

دونات پیراشکی یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی است که دستور غذایی آن شبیه کلوچه و یا پنکیک است که مناسب بچه مدرسه ای برای زنگ تفریح و یا یک عصرانه دلچسب و مقوی برای روز های بعد از کار و خستگی می باشد.

 پیراشکی خانگی

مرحله اول تهیه پیراشکی دونات :

ابتدا تخم مرغ را در داخل ظرف مناسبی شکسته و با هم زن به قدری هم می زنیم که سفیده و زرده تخم مرغ با هم مخلوط شده و کاملا ترکیب شوند مایه یک دستی درست شود.بعد تخم مرغ زده شده را آماده کنار می گذاریم.

مرحله دوم تهیه پیراشکی دونات :

آرد را یک الی دو بار الک می کنیم تا نا خالصی نداشته باشد بعد در داخل ظرف نسبتا بزرگ و مناسبی می ریزیم و بعد 60 گرم از شکر و نمک را اضافه می کنیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم تهیه پیراشکی دونات :

حال در ادامه مخمر و کره ذوب شده را اضافه می کنیم و مجددا مواد را هم می زنیم و زیر و رو می کنیم تا مخلوط شده و کاملا ترکیب شوند.

مرحله چهارم تهیه پیراشکی دونات :

بعد آب و تخم مرغ زده شده را اضافه می کنیم و هم چنین باتر میلک را کم کم اضافه نموده و با دست دیگر مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شده و خمیر یک دستی درست شود.

مرحله پنجم تهیه پیراشکی دونات :

خمیر را 5 الی 8 دقیقه با دستان تمیز ورز دهید تا نرم شده و فرم بگیرد سپس روی خمیر را با پارچه تمیزی بپوشانید تا در دمای اتاق و نسبتا گرمی به مدت دو الی سه ساعت خوب استراحت کرده و حجمش دو برابر شود.

مرحله ششم تهیه پیراشکی دونات :

بعد از زمان مقرر خمیر را روی سطح تمیزی با کمک وردنه باز کنید تا ضخامت خمیر باز شده تقریبا به دو سانتی متری برسد سپس با قالب مخصوص کاتر دونات پیراشکی به خمیر ها شکل دهید.

مرحله هفتم تهیه پیراشکی دونات :

حال در ادامه خمیر های شکل داده را روی کاغذهای روغنی خرد شده بگذارید و فر را روشن کرده و دمای آن را روی 150 درجه سانتی گراد تنظیم کنید سپس بعد از 5 دقیقه فر را خاموش کنید و کاغذ های روغنی حامل خمیر شکل داده دونات را به مدت 5 دقیقه در فر بگذارید و یک پارچه خیس را در پایین فر گذاشته تا بخار کند در فر را ببندید.

مرحله هشتم تهیه پیراشکی دونات :

مقداری روغن سرخ کردنی در داخل تابه مناسبی بریزید و بعد روی حرارت با شعله متوسط بگذارید تا داغ شود.

مرحله نهم تهیه پیراشکی دونات :

سپس خمیر های شکل داده شده دونات را به نوبت خیلی آرام در روغن داغ قرار دهید تا سرخ و برشته شود بعد از 3 الی 4 دقیقه بر گردانید تا طرف دیگر پیراشکی دونات هم سرخ شود.

مرحله دهم تهیه پیراشکی دونات :

دونات های سرخ شده را روی کاغذ روغنی بچینید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود بعد روی آن ها مقداری پودر قند می پاشیم تا خوشمزه و لذیذ شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (638 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان