روش تهیه پیراشکی میگوی لذیذ

  چهارشنبه، 04 خرداد 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه پیراشکی میگوی لذیذ
پیراشکی میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی میگو در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

پیراشکی میگو یکی از انواع پیراشکی های ساده خانگی است که خیلی سریع آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی میگو در ادامه با سایت ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی میگو

  • پیاز ۱ عدد
  • میگو ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • مخلوط ذرت و نخود ۱/۲ پیمانه
  • سس فلفلی ۲ ق چای خوری
  • پنیر پیتزا یا ورقه ای به مقدار لازم
  • نان پیراشکی ۱۵ عدد
  • پودر تخم گشنیز ۱/۲ ق چای خوری
  • فلفل سیاه، فلفل قرمز، زنجبیل، پودر کاری از هر کدام ۱/۲ ق چای خوری
  • پودر سیر ۱ ق چای خوری
  • نمک، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی میگو

ابتدا برای تهیه این پیراشکی می توانید از بسته بندی های آماده خمیر پیراشکی استفاده کنید و یا با کمک لینک بالا به راحتی یک خمیر پیراشکی تهیه کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا طلایی شود.در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید و حرارت را کم کنید تا سیب زمینی ها نرم شوند.

بعد از نرم شدن سیب زمینی نوبت اضافه کردن میگو می باشد. میگو شسته شده را اضافه کنید و به همراه آن همه ادویه های گفته شده و سس فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد و میگو ها نرم شوند. برای تفت دادن میگو ها باید زمان بگیرید و بیشتر از ۷ دقیقه مواد را تفت ندهید تا میگو حالت لاستیکی پیدا نکند.

در ادامه خمیر پیراشکی را برداشته و از مواد میانی داخل خمیر قرار دهید و به دلخواه داخل آن پنیر قرار دهید و خمیر را بسته و با چنگال آن را فیکس کنید. برای پخت بدون فر کافی است داخل یک شیرجوش روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و پیراشکی ها را دانه دانه سرخ کنید. برای پخت بدون فر باید روی هر خمیر کمی روغن بزنید و داخل سینی چرب شده قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی میگو

  1. می توانید از سرخ کن کم روغن یا توستر نیز برای پخت پیراشکی میگو استفاده کنید.
  2. می توانید ذرت و نخود را خودتان در منزل کنسرو کنید و یا از کنسرهای سبزیجات آماده استفاده کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

مواد لازم برای پیراشکی میگو روش دوم

  • میگو تازه 450 گرم
  • آب 3 فنجان
  • کره مارگارین 3 قاشق غذاخوری
  • آرد سفید 1/3 فنجان
  • شیر نصف فنجان
  • آبلیمو 1 قاشق چایخوری
  • ادویه نصف قاشق چایخوری
  • نمک 1/4 قاشق چایخوری
  • فلفل 1/4 قاشق چایخوری
  • سس تند 1/4 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • روغن نباتی 1/4 فنجان
  • خرده های نان 1 فنجان
  • پیاز رنده شده 1 عدد

روش تهیه پیراشکی میگو روش دوم

450گرم میگو تازه را پاک کنید، پوست بگیرید و روده آن را خارج کنید و دم آن را جدا کنید سپس داخل یک قابلمه حاوی آب جوش بریزید و بگذارید به مدت 3 تا 5 دقیقه کاملا بپزند و به رنگ صورتی درآیند. بعد از آن که میگو را آب کشیده و سرد شد خرد کنید.

3قاشق کره مارگارین را داخل یک قابلمه بریزید و آرد را به آن اضافه کنید و حرارت را کم کنید و آنقدر بهم بزنید تا مایه یکنواختی حاصل شود و مرتب هم بزنید سپس به تدریج نصف فنجان شیر را اضافه کنید و روی حرارت ملایم دائم هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود و لعاب بدهد و آن را از روی حرارت بردارید.

یک عدد پیاز رنده شده و میگو خرد شده را به مایه قبلی(پس از آن که ولرم شد) اضافه کنید. آبلیمو، نمک و فلفل، ادویه را اضافه نموده و هم بزنید. یک عدد تخم مرغ زده شده را هم اضافه کنید سپس همه مواد خشک شامل آرد و نان کوبیده شده را اضافه نمایید تا خمیری بدست بیاید هرجا که احساس چسبندگی کردید باز هم آرد اضافه کنید و در نهایت گوله های پیراشکی را با انگشت در وسط سوراخ کرده در آرد نان خرد شده بغلتانید و در روغن داخل سرخ کنید.

نکته: خمیر را به چهار قسمت تقسیم کنید و در آرد نان خرد شده بزنید و فورا در یک قابلمه حاوی روغن داغ بندازید تا سرخ و طلایی شود و بگذارید در صافی تا روغن اضافی آن خارج شده و با سس تند میل نمایید.

 پیراشکی میگو


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان