روش تهیه پیتزا بدون پنیر

  شنبه، 04 تیر 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه پیتزا بدون پنیر
پیتزا بدون پنیریکی از پیتزاهای بسیار محبوب در جهان است که از ترکیب موادی مانند سوسیس، کالباس، قارچ و .. تهیه میشود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا بدون پنیر در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

پیتزا بدون پنیر یکی از ساده ترین انواع پیتزا می باشد که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی فوری در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا بدون پنیر (خمیر)

  • خمیر مایه ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۲ پیمانه
  • شکر ۱ ق چای خوری
  • ماست ۳ ق غذا خوری
  • آب ولرم ۱/۳ پیمانه
  • روغن ۳ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه مواد میانی پیتزا بدون پنیر

  • گوشت چرخ کرده ۱ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • گوجه ۲ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • جعفری ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا بدون پنیر خوشمزه

ابتدا برای تهیه خمیر باید خمیرمایه را عمل بیاورید. برای عمل آوری خمیر باید آب ولرم را داخل یک کاسه ریخته و خمیر مایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه کنار قرار دهید تا کف کند و عمل بیاید. اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید نیازی به عمل آوری ندارید.

در ادامه روغن و ماست و نمک را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید. خمیر مایه عمل آوری شده را اضافه کنید و کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا یک خمیر یکدست و نرمی وسط کاسه جمع شود. خمیر را برای ۱۰ دقیقه خوب با دست ورز دهید تا لطیف شود. سپس داخل یک کاسه چرب شده قرار دهید و برای ۲ ساعت در جای گرم قرار دهید تا خمیر پف کند.

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود، سپس سیر را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر سیر بلند شود. گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گوشت سرخ شود. گوجه ها را پوره کنید و به همراه فلفل دلمه خرد شده اضافه کنید و هم بزنید و در انتها جعفری را اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

پف خمیر را با دست بگیرید. از خمیر دوتا چانه بگیرید و داخل سینی مخصوص پیتزا یا تابه گرد پهن کنید و از مواد میانی روی آن قرار دهید و پخش کنید و در فر از قبل گرم شده به ۲۰ دقیقه تا خمیر پخته شود. برای پخت بدون فر نیز روی درب تابه دمکنی قرار دهید تا خمیر پخته شود. سپس با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

پیتزا بدون پنیر 

نکات کلیدی در تهیه پیتزا بدون پنیر و فر خانگی

  1. آرد را باید کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود و شاید کمتر یا بیشتر آرد لازم باشد.
  2. می توانید از مواد میانی دلخواه استفاده کنید.
  3. می توانید بجای گوجه از رب نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا سبزیجات بدون پنیر

  • خمیر پیتزا ۵۰۰ گرم
  • هویج رنده شده ۱ عدد
  • پیاز قرمز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • برگ گشنیز خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر رنده شده ۳ عدد
  • نمک و فلفل مقداری

دستور پخت پیتزا سبزیجات بدون پنیر

خمیر پیتزا را بخرید یا خودتان در خانه آماده کنید ، خمیر را پهن کنید و به ۵ قسمت مساوی تقسیم کنید ( میتوانید با کمک لیوان قالب بزنید ).سبزیجات خرد شده را روی نان ها بریزید و با دست کمی فشار دهید تا مقداری از مواد به داخل خمیر برود ، روی مواد را با قلمو به روغن زیتون یا روغن مایع آغشته کنید.داخل ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، نان ها را داخل ماهیتابه بگذارید و پس از اینکه یک طرف نان پخته و طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز کمی برشته شود. پیتزاها را داخل ظرف قرار دهید و با سس و چاشنی های دلخواه سرو کنید میتوانید از سبزیجات دیگری مانند فلفل دلمه ای ، کدوی سبز رنده شده ، قارچ و … هم استفاده کنید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (670 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (205 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (152 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان