روش تهیه پیتزا مارینارا مرحله‌ به‌ مرحله

  شنبه، 15 مرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه پیتزا مارینارا مرحله‌ به‌ مرحله
پیتزا یک غذای اصیل ایتالیایی است که در ابتدا از خمیر و رب گوجه یا گوجه فرنگی و پنیر پیتزا ساخته شده است. به مرور زمان و بسته به ذائقه کشورهای مختلف، مخلفاتی روی پیتزا اضافه شده است. پیتزا مارینارا که یک نوع پیتزا دریایی می باشد یکی از انواع آن ها است. 

پیتزا غذای لذیذی است که بر روی یک نان گرد و صاف پخته می شود و اکثراً روی آن با سس گوجه فرنگی و پنیر و مواد دلخواه دیگر (ژامبون، مرغ، فلفل، قارچ، پیاز، زیتون و … ) پوشانده می شود. پیتزا اولین بار در قرن دهم میلادی در ایتالیا به ثبت رسید. امروزه پیتزا یکی از پرطرفدارترین غذاهای دنیا به حساب می آید و به عنوان متداول ترین فست فود در اروپا و آمریکا استفاده می شود.ما در این مقاله شما را با طرز تهیه پیتزا مارینارا آشنا می کنیم. با ما در ساعد نیوز همراه شوید.

مواد لازم در طرز تهیه پیتزا مارینارا

  • خمیر پیتزا ۱ عدد
  • پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم
  • پیاز حلقه شده ۱ عدد
  • زیتون برای تزئین
  • نمک، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی
  • سس مارینارا برای هر عدد پیتزا ۴ قاشق غذاخوری

مواد لازم در تهیه سس مارینارا

  • گوجه فرنگی ۵ عدد
  • پیاز یک عدد متوسط
  • سیر ۲ حبه
  • آب لیموی تازه ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن نصف قاشق غذاخوری
  • جعفری و ریحان تازه هرکدام ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا مارینارا مرحله به مرحله

  1. همان طور که از نام پیتزا مشخص است تنها سس مورداستفاده در طرز تهیه پیتزا مارینارا سس مارینارا است که برای تهیه آن باید ابتدا پیاز و سیر را ریز کرده و در ماهیتابه با روغن زیتون تفت دهید. نیاز نیست پیازها طلایی شوند، برای درست کردن این سس همین که پیازها نرم شوند کافی است.
  2. سپس گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و پوره کنید. پوره گوجه را داخل تابه بریزید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید. آب لیمو را هم در همین مرحله به مواد اضافه کنید. می توانید برای بهتر شدن رنگ سس از نصف قاشق غذاخوری رب گوجه هم استفاده کنید؛ اما حواستان باشد در استفاده از رب زیاده روی نکنید. در تابه را ببندید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزند.
  3. در آخر باید طعم دهنده ها را به سس مارینارا اضافه کنید. آویشن، ریحان و جعفری را به همراه سس داخل میکسر بریزید و اجاره دهید یک ترکیب یکدست حاصل شود. مواد را دوباره به ماهیتابه برگردانید و اجازه دهید ده دقیقه دیگر با حرارت ملایم بجوشد. پس از ده دقیقه سس آماده است.
  4. حالا طرز تهیه پیتزا مارینارا را هم مانند تمامی دستورها در پخت پیتزا با روشن کردن فر آغاز کنید. در این مرحله برای شروع پخت پیتزا پیش از هر کاری فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود.
  5. در مرحله بعد کف سینی فر یک عدد کاغذ روغنی پهن کنید و خمیر پیتزا خانگی یا نیمه آماده را روی آن قرار دهید. از سس مارینارا به اندازه ی چهار قاشق روی خمیر پخش کنید. سس باید در همه قسمت ها به یک اندازه پخش شود.
  6. در مرحله آخر از طرز تهیه پیتزا مارینارا پنیر را اضافه کنید، روی آن پیاز حلقه شده و برش های زیتون بریزید. بعد آن را برای ۱۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده بپزید. اگر می خواهید روی پیتزا طلایی شود برای پنج دقیقه نیز گریل را روشن کنید.

 پیتزا مارینارا

مواد لازم در تهیه خمیر پیتزا مارینارا

  • آرد ۳ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • خمیرمایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ولرم ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر خانگی پیتزا مارینارا

  1. در طرز تهیه پیتزا مارینارا برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید تا دمای آن به حدی برسد که اگر انگشت کوچکتان را داخل شیر بزنید گرمای آن را حس کنید اما دستتان نسوزد. حالا ۱ قاشق از شکر دستور را درون شیر حل کنید و سپس خمیرمایه را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید و روی ظرف را بپوشانید. ترجیحاً آن را در محیطی گرم و تاریک مانند داخل کابینت و یا داخل فر خاموش قرار دهید تا خمیرمایه عمل بیاید.
  2. بعد از ده دقیقه که خمیرمایه شما پف کرد و اصطلاحاً عمل آمد آن را به همراه روغن، تخم مرغ، باقی شکر و نمک داخل کاسه ای بزرگ تر ریخته و حسابی مخلوط کنید.
  3. حالا آرد را در سه مرحله به مواد خیس خمیر اضافه کنید. بهتر است آرد را در حال الک کردن به مواد اضافه کنید. با این کار خمیر باکیفیت تری دارید.
  4. زمانی که دیگر احساس کردید هم زدن خمیر با قاشق امکان ندارد، با دست شروع به ورز دادن خمیر کنید. هرچند دقیقه یک بار صفحه کار را کمی آرد پاشی کنید و به ورز دادن خمیر ادامه دهید. حدود ۸ دقیقه برای ورز دادن کافی است و پس از آن خمیر به آن لطافت موردنظرمان می رسد.
  5. خمیر را داخل کاسه ای که کمی چرب شده قرار دهید و روی آن را ابتدا با سلفون و بعد با یکپارچه تمیز بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در جایی گرم استراحت دهید. این مرحله استراحت اولیه خمیر شما در طرز تهیه پیتزا مارگاریتا است و بسیار اهمیت دارد.
  6. بعد از یک ساعت مجدد به سراغ خمیر بروید. پف خمیر را با مشت کردن دستتان بخوابانید و بعد آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. از هر قسمت یک چانه گرد بگیرید و آن ها را روی سطح آرد پاشی شده به کمک وردنه باز کنید.
  7. روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیرها را که با قطر دلخواهتان باز کردید روی سینی فر قرار دهید.
  8. آخرین مرحله از تهیه خمیر در طرز تهیه پیتزا مارینارا استراحت دوم خمیر است. روی خمیر را با پارچه بپوشانید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای آشپزخانه استراحت دهید. در این فرصت ۱۵ دقیقه ای فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید.
  9. از مواد پیتزا مارینارا روی خمیرها ریخته و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر بپزید. برای پخت پیتزا در فر باید پنج دقیقه آخر آن را به طبقه بالا منتقل کرده و گریل را روشن کنید تا روی پیتزای شما حسابی طلایی و خوش رنگ شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان