روش تهیه پلو مخلوط با سبزیجات

  پنجشنبه، 26 خرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه پلو مخلوط با سبزیجات
پلو سبزیجات یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ای و بدون گوشت است. انتخاب سبزیجات به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید علاوه بر این مواد، از سبزیجاتی مانند لوبیا سبز، قارچ، ذرت، فلفل دلمه ای، جعفری، گشنیز و … استفاده کرده یا جایگزین برخی مواد نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم حتما این پلو لذیذ را امتحان کنید.

پلو سبزیجات یا سبزیجات پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این پلوی خوشمزه نوعی قاطی پلو محسوب می شود که به صورت گیاهی تهیه می شود و در تهیه ان از هیچگونه گوشتی استفاده نمی شود. البته اگر تمایل دارید این غذای خوشمزه را با گوشت درست کنید، به دلخواه می توانید مقداری گوشت مرغ یا گوشت قرمز به آن اضافه کنید. سبزیجات و مواد غذایی که در این غذا استفاده می شوند بسیار متنوعی هستند، به همین دلیل می توانیم از انواع سبزیجات و مواد غذایی مورد علاقه خود در این غذا استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای پلو مخلوط با سبزیجات

  • برنج 4 فنجان
  • سس سویا 1 قاشق غذاخوری
  • سس صدف 1 قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد 1-1/2 قاشق چایخوری
  • سس سیراچا 1 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 3 عدد
  • روغن زیتون 3-1/2 قاشق غذاخوری
  • هویج 3/4 فنجان
  • پیاز 2/3 فنجان
  • سیر 1 قاشق غذاخوری یا 3 حبه
  • زنجبیل 1-1/2 قاشق چایخوری
  • نخود فرنگی 3/4 فنجان
  • ژامبون 1 فنجان
  • پیازچه 1/4 فنجان

طرز تهیه پلو مخلوط با سبزیجات

یک دستور العمل کلاسیک و آسان برای تهیه برنج سرخ شده! این غذا با برنج نرم ، سبزیجات رنگارنگ ، تخم مرغ دلپذیر ، ژامبون نرم (اختیاری) پر شده است و همه آن را با یک سس خوشمزه و قوی چاشنی سرخ شده است. برنج سرخ شده همیشه جزو غذاهای مورد علاقه من بوده است ، شما چطور؟ مطمئناً بسیاری از مردم آن را یک ظرف فرعی می دانند ، اما من معمولاً آن را به عنوان کل وعده غذایی می خورم. این دستور العمل برنج سرخ شده بسیار طعم دار ، فوق العاده دلچسب و کاملاً سیر کننده است ، و تهیه آن فوق العاده آسان است! به علاوه ، تغییر وضعیت آسان و استفاده از سبزیجات یا گوشت های دیگری که دوست دارید آسان است.

برنج یاسمن پخته یا برنج سفید دانه بلند ، پخته و سرد شده ،سس سویا ، سس صدف ، روغن کنجد ، سیراچا ، تخم مرغ بزرگ ، کمی با چنگال در یک کاسه زده شده ، روغن زیتون سبک یا روغن گیاهی ، هویج نگینی را پوست گرفته و ریز خرد کنید ، پیاز زرد را پوست گرفته و ریز خرد کنید ، سیر را پوست گرفته و ریز خرد کنید ، زنجبیل تازه پوست کنده و چرخ کرده ، نخود فرنگی منجمد ، زیر آب گرم ذوب شده و بدون آب ، ژامبون ریز خرد شود و استفاده از آن (اختیاری) است و یا می توانید از گوشت بوقلمون و یا مرغ پخته و ریز خرد شده استفاده کنید.، پیاز چه را ریز خرد کنید و استفاده آن (اختیاری) است ،

در یک کاسه کوچک سس سویا ، سس صدف ، روغن کنجد و سریراچا را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید. برنج را بعد از خیساندن آن را دمی کنید و بعد از سرد شدن با یک چنگال کمی آن را م زده و کنار بگذارید. توی یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت متوسط گذاشته ​​تا کمی گرم شود.1-1/2 قاشق چایخوری روغن به ماهی تابه اضافه و تخم مرغ همزده شده را هم اضافه کنید و بپزید ، مرتباً هم بزنید تا تخم مرغ ها تازه سفت شوند. تخم مرغ ها را به یک بشقاب منتقل کنید و کنار بگذارید. 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و کمی تفت داده تا نرم و سبک شود و بعد هویج را هم اضافه کرده و تفت دهید تا حدود 6 دقیقه تا هویج تقریبا نرم شوند. سیر و زنجبیل را اضافه کرده و 30 ثانیه دیگر تفت دهید. تا تمام مواد با هم یکدست و مخلوط شوند.

2 قاشق غذاخوری روغن باقی مانده را توی ماهی تابه بریزید. برنج را اضافه کرده و یکنواخت هم بزنید و تقریبا حدود 4 دقیقه اجازه دهید تا سرخ شود ، فقط گاهی اوقات هر یک دقیقه یکبار هم بزنید. ژامبون و نخود فرنگی را هم اضافه کنید. 1 دقیقه دیگر سرخ کنید. تخم مرغ پخته شده را اضافه کرده و سس را ترکیب شده را هم اضافه کرده و بگذارید 1 دقیقه بپزد. میتوانید از سس بیشتری برای طعم دهید استفاده کنید. اگر مخلوط هنوز کمی مرطوب به نظر می رسد می توانید حرارت را به متوسط ​​کم کنید و چند دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید تا برنج کمی خشک شود. بعد با پیازچه خورد شده را هم بریزید و گرم سرو کنید.

پلو مخلوط با سبزیجات

مواد لازم برای تهیه ی پلو مخلوط با سبزیجات روش دوم

  • برنج سفید 3 پیمانه
  • پیاز 3 عدد
  • قارچ 350 گرم
  • نخود فرنگی 100 گرم
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • هویج 3 عدد
  • خلال بادام یک قاشق غذا خوری
  • روغن کنجد به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه
  • زعفران دم کرده به مقدار دلخواه

طرز تهیه ی پلو مخلوط با سبزیجات روش دوم

برنج را بشویید و به مدت 2 ساعت در آب سرد خیس کنید. نخود فرنگی ها را بپزید و کنار بگذارید. فلفل دلمه ای (سبز، زرد، قرمز یا نارنجی) را نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. هویج را پوست بگیرید، نگینی خرد کنید و بعد با مقداری آب بپزید. قارچ را هم ورقه ورقه کنید، در تابه ای کمی روغن کنجد بریزید و فلفل دلمه ای خردشده و قارچ را در آن تفت دهید. حالا هویج، نخود سبز پخته شده و نمک و فلفل را هم به تابه اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن حرارت را خاموش کنید. برنج را آبکش کنید، حالا در یک قابلمه لایه لایه برنج و سبزیجات را بریزد و بگذارید تا دم بکشد. پلو مخلوط سبزیجات آماده است، آن را در ظرفی بریزید و با پیاز داغ، زعفران و خلال بادام تزیین کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (450 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (311 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (277 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (237 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (204 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (168 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (95 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (79 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
پسرم را سربریدند! خواب دیدم جنازه خون‌آلودش را خانمی سیاه‌پوش با خود برد+عکس
عجیب اما واقعی؛ 9 مادر خارق العاده در دنیا/ از زایمان یک زن در 70 سالگی تا مردی که دختردار شد+عکس
تکذیب شهادت سردار قاآنی در حملات اسرائیل به ضاحیه بیروت
اسرائیل پس از لبنان شاید به ایران حمله کند | توصیه فرمانده‌ سابق سپاه به دولت‌های 3کشور
هفته‌ها طول می‌کشد تا اسرائیل از سرنوشت سیدحسن نصرالله مطلع شود
ناپدید شدن مرموز دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا /+ جزئیات اتفاق تلخی که برای فاطمه کشاورز در اسپانیا روی داده
(عکس) غذای محلی کاشان بر سر میز غذای رونالدو و جورجینا
(عکس) چیدمان بخصوص و مجلل اتاق آرایش فرح پهلوی به سبک کلاسیک سلطنتی/ در روزهایی که مردم ایران خونه برای زندگی نداشتن ببین چه هزینه‌ای فقط صرف اتاق آرایش فرح شده
(ویدئو) یادی کنیم از ناهار لاکچری ظهر جمعه خونه مادربزرگ دهه 60 ها/ نگاه پر محبت و لبخند پدر بزرگ
فرصت زمانی 12 روزه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی/ اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 هفتۀ پایانی مهرماه
افتتاح بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نایروبی با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران
ویدیو/ مارکوپولو، دروغگویی ماهر یا جهانگردی معروف! مشهورترین جهانگرد جهان در کتاب میلیون از ایران چه می‌گوید؟
مادر ایرانی هرجای دنیا باشه درس و مشق بچه با اونه🤣/ یادگیری زبان هلندی سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری به‌خاطر دخترشون نبات در بلژیک+ عکس
از اجرای آرمان گرشاسبی زیر باران تا قتل عام وحشتناک در بیروت در حواشی داغ امروز شنبه 7مهر 1403
سفر به تهران قدیم/ اولین مدارس مدرن دخترانه و پسرانه ایران 100 سال پیش+ تصاویر
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد