روش تهیه رول مرغ و بادمجان لذیذ

  پنجشنبه، 18 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه رول مرغ و بادمجان لذیذ
رول بادمجان با فیله مرغ شیک و مجلسی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ هست .این غذا هم بعنوان غذای اصلی و هم بعنوان پیش غذا سرو می شود.با ما همراه باشید.

رول بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار است. به دلیل وجود بادمجان این غذا را می توان به عنوان یکی از انتخاب های میز مزه و یا سینی فینگر فود قرار داد. رول مرغ و بادمجان پیش غذایی خوشمزه و زیبا است که هم از طعم و هم از پخت آن لذت می برید، می تواند تنوع غذایی خوبی باشد فقط کافی است یکبار این پیش غذای خوشمزه را تست کنید. امروز قصد داریم تا طرز تهیه رول مرغ و بادمجان سوخاری با پنیر را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای رول مرغ و بادمجان

  • فیله مرغ پخته 200 گرم
  • بادمجان بزرگ 3 عدد
  • پنیر چدار 100 گرم
  • سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
  • سیر 2 حبه
  • پودر میخک 1/4 قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • ریحان تازه و گوجه گیلاسی برای تزیین

طرز تهیه رول مرغ و بادمجان

بادمجان ها را به خوبی بشویید و پوست بگیرید و نازک برش بزنید.(برای تهیه رول بادمجان می توان پوست بادمجان را نگرفت) روی بادمجان های برش خورده کمی نمک بریزید و اجازه دهید کمی استراحت کند تا تلخی آن از بین برود و سپس آبکشی و خشک کنیدد. بادمجان را سرخ کنید و پس از سرخ شدن آن ها را روی دستمال آشپزخانه بچینید تا روغن اضافی اش گرفته شود. فیله های پخته شده را در ظرف مناسبی خرد یا ریش ریش کنید.سس مایونز، سیر له شده و ادویه ها را به مرغ اضافه کنید و مواد میانی رول مرغ و بادمجان را خوب مخلوط کنید.پنیر رنده شده را هم با مرغ مخلوط کنید.

مواد میانی را روی هر ورقه از بادمجان به خوبی پهن کنید و بعد ورقه ها را به صورت رول بپیچید و تا موقع سرو در یخچال قرار دهید.به وسیله خلال دندان یا هر وسیله ای که مناسب باشد هر رول مرغ و بادمجان را محکم کنید و برای تزیین از گوجه گیلاسی و ریحان تازه یا انواع سبزیجات می توان استفاده کرد.

نکات کلیدی تهیه رول مرغ و بادمجان

  1. برای تهیه این پیش غذای انگشتی یا همان فینگرفود از انواع گوشت و سبزیجات به عنوان مواد میانی می توان استفاده کرد.
  2. برای داشتن رولت بادمجان رژیمی می توان بادمجان ها را در فر گریل کرد یا ورقه های بادمجان را بخارپز کرد.
  3. می توان رول مرغ و بادنجان را به صورت گرم هم سرو کرد. برای گرم سرو کردن رول مرغ و بادمجان باید رول ها را در تابه یا ظرف مناسب بچینید و آن را در فر یا روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی گرم شود.

مواد لازم رول بادمجان و مرغ روش دوم

  • سینه مرغ 200 گرم
  • بادمجان 3 عدد
  • سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
  • سیر 2 حبه
  • نمک و فلفل مقدار کافی
  • پنیر پیتزا 100 گرم
  • روغن مایع مقدار کافی
  • پیاز 1 عدد

طرز تهیه رول بادمجان و مرغ روش دوم

ابتدا برای شروع سراغ بادمجانها می رویم و 3 عدد بادمجان را با اب می شوریم و انها را با پوست کن و یا چاقو پوست می کنیم و برای مدت 1 ساعت انها را در اب و نمک قرار می دهیم تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجانها را آبکش می کنیم و آنها را به صورت ورقه های نازک طولی و حالت ورقه ای با چاقو برش می زنیم و روی برشها را مجددا کمی نمک می ریزیم. سپس در ادامه در این مرحله بادمجان ها ی برش خورده را در یک تابه با روغن مایع و کمی نمک و فلفل خوب سرخ می کنیم و تفت می دهیم تا طلایی و نرم شوند.

سپس در ادامه در این مرحله 200 گرم سینه مرغ را داخل یک قابلمه می گذاریم و با ان 2 پیمانه اب و نمک و فلفل و 1 عدد پیاز خرد شده اضافه می کنیم تا بوی مرغ گرفته شود. سپس قابلمه را روی گاز می گذاریم و زیر ان را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا سینه مرغ ابپز شود.سپس وقتی سینه مرغ آبپز شد ان را از قابلمه بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا سرد شود و وقتی سینه مرغ خنک شد ان را با دست ریش ریش می کنیم و داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

سپس در ادامه در این مرحله به سینه مرغ ریش شده در مرحله قبل 2 قاشق غذاخوری سس مایونز و 2 حبه سیر له شده با سیر خرد کن و نمک و فلفل را به مقدار کافی اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا مرغ مزه دار شود. سپس 100 گرم پنیر رنده شده را نیز با مواد مخلوط می کنیم. اکنون مواد وسط رول بادمجان ما آماده است.

سپس در ادامه در این مرحله ورقهای بادمجان سرخ شده در مراحل قبل را روی یک سطح صاف قرار می دهیم و از مایه مرغ و پنیر آماده شده در مرحله قبل مقداری را روی ورق بادمجان می ریزیم و ان را پخش می کنیم و کمی جای خالی برای اینکه مواد ما هنگام رول کردن بیرون نریزد، در انتهای ورق بادمجان باقی می گذاریم و سپس ورق بادمجان را با دست می پیچیم و رول می کنیم.

سپس در ادامه در این مرحله برای اینکه رول بادمجان ما باز نشود به وسیله خلال دندان رول بادمجان را فیکس و ثابت می کنیم. اکنون رول بادمجان ما اماده است. ان را با مواد دلخواه تزیین می کنیم و در ظرف مناسب می چینیم و بعنوان فینگر فود سر میز شام از ان استفاده می کنیم. توجه شود که در صورتی که بخواهیم این غذا را به صورت گرم مصرف کنیم، قبل از استفاده آن را در مایکروفر کمی گرم می کنیم و سر میز شام قرار می دهیم و در کنار غذاهای دیگر آن را میل می کنیم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (184 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (148 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (102 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (51 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (42 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (32 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (30 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (19 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (18 نظر) مراسم تشییع برادر داریوش ارجمند، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران / روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 3 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 3 مرداد 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 3 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 3 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 3 مرداد 1403+فیلم
راهنمای سفر به تبریز یا همان شهر شکلاتی ایران!
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مجری خلاق در دادن انواع لقب به رئیس جمهور حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...