ساعدنیوز
ساعدنیوز

روش تهیه رولت حلوای زعفرانی

  دوشنبه، 24 مرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه رولت حلوای زعفرانی
حلوای رولتی با نان میکادو یکی از حلواهای خوشمزه و مجلسی است که مانند حلواهای دیگر تهیه می شود و با نان میکادو رول می شود. درست کردن این حلوا بسیار آسان است و رول کردن آن باعث می شود که مصرف آن نیز راحت و و با سلیقه باشد. حلوا رولتی را با انواع حلواها می توان تهیه کرد و در انواع مراسمات مذهبی و مراسم ختم استفاده کرد.

حلوا یکی از دسرهای سنتی و ایرانی است که بسیار مقوی و خوشمزه بوده و طرفداران بسیاری دارد. حلوا پای ثابت مراسم های مذهبی و سفره ماه رمضان و ماه محرم است. یکی از جدید ترین شیوه های سرو حلوا به شکل رولت حلواست که شکل بسیار زیبا و سرو شیک و طعم بسیار خوشمزه ای دارد. رولت حلوا در واقع رولتی است که به جای خامه داخل آن از حلوا استفاده شده است. سرو و پذیرایی از مهمان ها در این روش بسیار آسان است و حلوا ظاهری بسیار شیک و جالب دارد به علاوه حلوا و نان رولت در کنار هم باعث ایجاد طعمی بسیار خاص و خوشمزه میشوند که هر کسی را مجذوب خود میکند.

مواد لازم برای تهیه نان رولت حلوا زعفرانی

  • تخم مرغ ۶ عدد
  • آرد گندم ۱۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۲۵ گرم
  • پودر قند ۱۲۵ گرم
  • بیکینگ پودر ۱/۴ ق چای خوری
  • نمک یک پنس
  • وانیل یک پنس

مواد لازم برای تهیه حلوا زعفرانی

  • آرد گندم ۴ لیوان
  • روغن جامد ۱ لیوان
  • روغن مایع ۱ لیوان
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۲ لیوان
  • آب ۱ لیوان
  • گلاب ۱ لیوان
  • هل سائیده شده ۱ ق چای خوری
  • زعفران دم کرده غلیظ ۱/۲ لیوان

طرز تهیه رولت حلوا زعفرانی

ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا داغ شود سپس آرد و نشاسته ذرت و نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید. کف قالب ۶۰*۴۰ را کاغذ روغنی انداخته و از دو طرف کاغذ روغنی ها را مانند دسته بیرون بیاورید تا در هنگام درآوردن نان رولت به شما کمک کند. سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید.

سفیده تخم مرغ را وقتی جدا کردید اصلا نباید ذره ای از زرده داخلش باشد وگرنه فرم نمی گیرد سپس با همزن شروع به زدن سفیده کنید تا کمی کف کند سپس ۷۵ گرم پودر قند را اضافه کنید تا جایی هم بزنید که سفیده تخم مرغ فرم بگیرد سپس آن را داخل یخچال گذاشته تا خنک بماند. زرده تخم مرغ را با وانیل مخلوط و با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ شود.

سفیده را از یخچال خارج و با زرده مخلوط کنید سپس مخلوط آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند (اگر پف مواد گرفته شد اشکال ندارد چون برای رولت نیاز به پف زیاد نیست) سپس مایه رولت را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید و در فر از قبل گرم شده بمدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه قرار داده تا پخته شود. وقتی رولت پخته شد از قالب خارج کرده و روی آن یک قالب به اندازه قالب اصلی برای ۵ دقیقه بگذارید بعد از ۵ دقیقه قالب رویی را با دقت برداشته تا عرق نان روی رولت نریرید سپس نان رولت را روی پارچه تمیز که از قبل پودر قند پاچیدیم قرار می دهیم و کاغذ روغنی را جدا کنید سپس با کمک همان پارچه شروع به رول کردن کنید و داخل یخچال گذاشته تا کمی استراحت کند و فرم بگیرد.

شکر و آب را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بگذارید تا کمی دانه های شکر حل شود سپس وقتی کمی جوشید (نیاز به غلیظ شدن نیست) گلاب و زعفران و هل را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.آرد را داخل تابه ریخته و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود سپس آرد را الک کنید و دوباره به تابه برگردانید و روغن ها را اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید هر چقدر بیشتر تفت بدهید حلوای تیره تری خواهید داشت سپس در انتها شربت را اضافه کرده و مدام هم بزنید تا حلوا جمع شود و به اصطلاح گهواره کنید که به سمت چپ و راست برود. حلوای ما حاضر است.

رولت را از یخچال خارج کنید و حلوا را با کمک پالت روی سطح نان پخش کنید و با پالت صاف کنید تا در همه جا یکسان پخش شده باشد سپس دوباره نان را رول کرده و برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید سپس با کمک چاقوی اره ای تیز برش دهید و به دلخواه با پودر نارگیل تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رولت حلوا زعفرانی

  1. بیشتر از اندازه گفته شده رولت را در فر نگه ندارید وگرنه رولت خشک می شود.
  2. وقتی مایه رولت را داخل قالب می ریزید با پالت خوب صاف کنید تا رولت یک اندازه شود و موقع رول کردن نشکند.
  3. شربت را بیش اندازه نجوشانید وگرنه حلوا خشک می شود.
  4. میزان تیره یا روشن بودن حلوا به تفت دادن آرد نیز بستگی دارد.
  5. اگر حلوا شل بود آن را روی حرارت قرار دهید تا جمع شود.
  6. حلوا با آرد شیرینی پزی از آرد سنگک لطیف تر است.

 رولت حلوا زعفرانی 

مواد لازم برای رولت حلوا زعفرانی روش دوم

  • آرد 375 گرم
  • شکر 400 گرم
  • روغن جامد 150 گرم
  • شکلات مایع 50 گرم
  • کره 45 گرم
  • شیر 2 پیمانه
  • آب 1 پیمانه
  • گلاب نصف پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • روغن مایع 2 تا 3 قاشق چایخوری
  • محلول زعفران 3 قاشق سوپخوری
  • وانیل سر قاشق چایخوری
  • پودر پسته به میزان لازم

طرز تهیه رولت حلوا زعفرانی روش دوم

روغن را در قابلمه داغ کنید. 250 گرم آرد را درون آن الک کرده و روی حرارت ملایم مدام به هم بزنید تا زمانی که رنگ آن قهوه ای شود.250 گرم شکر را با یک پیمانه آب مخلوط کرده روی حرارت بگذارید تا بجوشد. زعفران و گلاب را اضافه کنید تا شربت حلوا آماده شود.20 گرم کره را به آرد اضافه کرده و بعد از این که ذوب شد قابلمه را روی حرارت برداشته و شربت را کم کم اضافه کنید.حلوا را مرتب هم بزنید تا شربت جذب شود.دو قطعه کاغذ روغنی 30 در 40 سانتی متر ببرید حلوا را دو قسمت کرده و هر قسمت را روی کاغذ به ضخامت نیم سانتی متر و ابعاد تقریبی 20 در 25 سانتی متر به شکل مستطیل باز کنید.برای تهیه کرم حلوا؛ تخم مرغ، نصف پیمانه شکر، یک چهارم پیمانه آرد، دو پیمانه شیر را باهم مخلور کنید تا یکدست شود.مخلوط را روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا کرمی پخته و سفت شود. وانیل و 25 گرم کره را به آن اضا فه کنید. سپس از روی حرارت بردارید.روی کرم را نایلون بیندازید تا رویه نبندد. سپس آن را بعد از خنک شدن در یخچال بگذارید.بعد از این که حلوا نیز کمی خنک شد کرم سرد شده را روی حلوا پخش کنید و حلوا را به آرامی لوله کنید تا به شکل رولت شود.کاغذ دور آن را محکم پیچیده و رولت حلوا را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود.بعد از یخچال خارج کرده و کاغذ دور آن را کنار بزنید.

شکلات را به روش بن ماری آب کرده روی حلوا بریزید و با چنگال طرح بیاندازید.در صورت تمایل مقداری پودر پسته روی آن پاشیده و حلوا را با چاقوی تیز برش بزنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (526 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (122 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (79 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (42 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (41 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (42 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (27 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (17 نظر) حضور بازیگران در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرشون؛ نسرین مقانلو، مرجانه گلچین، فریبا کوثری و...+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس دورهمی خانوادگی گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا با شوهر و برادر شوهرش سینا مهراد در یک رستوران خوشگل/چقدر صمیمی هستن باهم (ویدئو) خلاقیت دیدنی امیرعلی نبویان در شوخی با اشعار حافظ تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه
تیتر امروز   
قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس