روش تهیه رولت سبزی لذیذ

  چهارشنبه، 19 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه رولت سبزی لذیذ
رولت کوکو سبزی یکی از غذاهای رولی خوشمزه و پرطرفدار است که می‌توانید آن را در خانه با رعایت نکات کلیدی تهیه کنید. در این مقاله شما را با طرز تهیه رولت کوکو سبزی در فر و طرز تهیه رولت کوکو سبزی آشنا خواهیم کرد.

کوکو بسته به موادی که در طبخ آن استفاده می شود، انواع مختلفی مانند کوکوی مرغ با سیب زمینی، کوکوی بادمجان و ... دارد. کوکو سبزی یکی از انواع کوکوهای سنتی است و مواد مختلفی در تهیه آن استفاده می شود. در این میان کوکو سبزی با زرشک و گردو یکی از انواع کوکو سبزی می باشد که در بین ایرانیان بسیار محبوب است.رولت کوکو سبزی نیز یک نوع کوکوی مجلسی شیک است که انواع مختلفی دارد. این غذای خوشمزه را می توان بدون استفاده از فر و در دو لایه تهیه کرد و یا از قالب های ریلیف مت با طرح های مختلف استفاده کرده و آن را در فر طبخ کرد. رولت کوکو سبزی با قالب ریلیف مت در سه لایه حفره، اصلی و میانی تهیه می شود و لایه میانی را می توان بسته به ذائقه، از مواد متنوعی پر کرد.

مواد لازم رولت سبزی

  • ماست موسیر غلیظ :150 گرم
  • سبزی کوکو ( تره ، شوید ، جعفری ، گشنیز، شنبیله ) :500گرم
  • تخم مرغ :4 عدد
  • روغن:4 قاشق غذاخوریرولت سبزی
  • نمک و فلفل:به میزان لازم

طرز تهیه رولت سبزی

ابتدا سبزی کوکو را تمیز کنید و خوب بشویید .بعد داخل سبد قرار دهید تا آب اضافه آن خشک شود. سبزی شسته و خشک شده را ریز خرد کنید.سپس سبزی خرد شده را با تخم مرغ ، نمک ، فلفل و مقداری روغن خوب تفت دهید . ظرفی را به قطر یک سانتی متر چرب کنید .سپس مواد رولت راداخل قالب بریزید و در فر قرار دهید تا مواد خوب بسته شوند.

بعد پخته شدن رولت ، آن را از داخل فر خارج کنید و بعد از کمی سرد شدن از قالب بیرون بیاورید . روی رولت سرد شده ماست موسیر بریزید و آن را رول کنید.سپس رولت سبزی آماده شده را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود.هنگام سرو رولت ها را برش بزنید.

برای تهیه این کوکو میتوانید از مغز گوسفند پخته شده هم استفاده کنید و بجای ماست چکیده از مغز گوسفند در وسط رولت استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه رولت کوکو سبزی روش دوم

  • سبزی کوکو :نیم کیلو
  • سیر :دو حبه
  • تخم مرغ :۶ عدد
  • آرد :یک قاشق غذاخوری سر پر
  • بیکینگ پودر :یک قاشق چایخوری
  • سیب زمینی “: ۴۰۰ گرم
  • کره :۵۰ گرم
  • پنیر پیتزا :۷۰گرم
  • نمک وفلفل وروغن مایع:به مقدار لازم

طرزتهیه رولت کوکو سبزی روش دوم

  1. سیب زمینی را داخل آب ونمک بپزید.
  2. درجه حرارت فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد بگذارید .
  3. سبزی خرد شده و سیر رنده شده را با تخم مرغ مخلوط کنید و خوب هم بزنید.(یک زرده تخم مرغ را کنار بگذارید).
  4. سپس آرد ونمک وفلفل وبیکینگ پودر را به مواد اضافه کنید ومجددا خوب هم بزنید تا مواد کاملا پف کند.
  5. سینی فر را با فویل بپوشانید و خوب با روغن مایع چرب کنید تا کوکو سبزی به آن نچسبد. سپس مایع کوکو سبزی را در سینی به صورت یکنواخت بریزید و بعد آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا خوب بپزد.
  6. روی کوکو سبزی را پنیر پیتزا ی رنده شده بریزید.
  7. سیب زمینی پخته شده را در حالیکه هنوز گرم است، رنده کنید و با کره ونمک وفلفل مخلوط کنید و آن را روی پنیر پیتزا بریزید و صاف کنید.
  8. سپس خیلی با دقت و آرام به وسیله یک کفگیر صاف و لبه تیز لبه های کوکو را آزاد کنید و با کمک فویل آن را رول کنید.
  9. روی رولت را کمی کره ذوب شده و زرده تخم مرغ زده شده بمالید.
  10. آنرا را دوباره به مدت ۱۵ دقیقه با درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فر بگذارید تا روی رولت برشته شود -سپس کمی صبر کنید تا رولت یک مقدار سرد شود و بعد آن را برش بزنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (610 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان