روش تهیه سمبوسه سوسیس لذیذ

  شنبه، 01 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه سمبوسه سوسیس لذیذ
 سمبوسه‌ها انواع مختلفی دارند. برخی با گوشت و برخی هم بدون گوشت تهیه می‌شوند. مثلا سمبوسه سیب زمینی، سمبوسه سبزیجات و سمبوسه هندی نمونه‌هایی از این خانواده هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه سمبوسه با سوسیس آشنا کنیم، این مدل سمبوسه شباهت زیادی به سمبوسه پیتزایی دارد وخیلی سریع و راحت آماده می‌شود. 

سمبوسه با سوسیس یکی از انواع غذاهای فوری بسیار خوشمزه و پر طرفدار در کشورمان می باشد که از نظر ظاهری شبیه سمبوسه معمولی می باشد ولی مواد داخل آن شبیه به مواد پیتزا مخلوط می باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه پیتزایی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای سمبوسه قارچ و سوسیس

  • سوسیس:۲۵۰ گرم
  • سیب زمینی پخته و خرد شده: ۳عدد متوسط
  • پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
  • پیاز: ۱عدد متوسط
  • فلفل دلمه: ۱عدد
  • قارچ: ۱۵۰ گرم
  • رب گوجه: ۲ قاشق غذاخوری
  • جعفری خردشده: ۲قاشق غذاخوری
  • نمک،فلفل، ادویه کاری: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم
  • نان لواش: به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه قارچ و سوسیس

ابتدا پیاز نگینی خرد شده رابا کمی روغن تفت می ‏دهیم. سپس قارچ را به آن اضافه کرده و به مدت چند دقیقه می ‏گذاریم تاقارچ ها سرخ شوند؛ بعد سوسیس را به همراه نمک، فلفل و ادویه اضافه می ‏کنیم.فلفل دلمه ‏ای خرد شده را به همراه رب گوجه اضافه کرده و در آخر جعفری خرد شده و سیب ‏زمینی را اضافه می ‏کنیم.نان ‏ها را به عرض ۳ تا ۴ سانتی ‏متر برش می ‏زنیم بعد از مواد داخل نان گذاشته کمی پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم ونان ‏ها را به شکل مثلث می ‏پیچیم ودر روغن داغ سرخ می ‏کنیم.

مواد لازم برای سمبوسه قارچ و سوسیس روش دوم

  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • سوسیس ۴ عدد
  • پیاز کوچک ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • نان لواش به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه سمبوسه قارچ و سوسیس روش دوم

برای تهیه سمبوسه قارچ و سوسیس ابتدا سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و با دستمال آشپزخانه تمیز آن را خشک می کنیم و روی تخته به صورت نگینی خرد می کنیم و تابه را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود و بعد سیب زمینی ها را داخل تابه می ریزیم تا سرخ شود. تا سرخ شدن سیب زمینی ها پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و سوسیس ها را نیز نگینی اما کمی درشت تر از باقی مواد سمبوسه خرد می کنیم و قارچ ها را نیز با دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم.در زمانی که مواد را خرد می کنیم مدام به سیب زمینی ها نیز نگاه می کنیم تا زمانیکه طلای شدن آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.

سپس سیب زمینی های سرخ شده را در بشقابی می ریزیم و پیازها را نیز داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و بعد اجازه می دهیم تا سرخ و طلایی شوند و پیازها را روی سیب زمینی ها می ریزیم و اگر تابه نیاز به روغن دارد داخل تابه مجددا روغن می ریزیم.

و اجازه می دهیم تا روغن داغ شود و سوسیس ها را در تابه می ریزیم و تا هر دو طرف آن ها سرخ شود و روی سیب زمینی ها ان ها را می ریزیم و در آخر قارچ ها را داخل تابه می ریزیم و نصف قاشق چای خوری آبلیمو روی قارچ ها می ریزیم(حالت قارچ ها تغییر نکند) و حرارت تابه را زیاد می کنیم تا قارچ ها به آب انداختن نیفتند و کمی سرخ شوند و روی مواد سرخ شده قارچ ها را نیز می ریزیم و مجددا کمی روغن داخل تابه می ریزیم و رب گوجه فرنگی را داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم تا رنگ آن تیره تر شود و بوی خامی آن گرفته شود و بعد تمامی مواد سرخ شده را داخل تابه می ریزیم و با رب خوب مخلوط می کنیم. پس از آماده کردن مواد داخل سمبوسه نان لواشها را به صورت مستطیل های بلند و باریک با چاقو برش می دهیم.

قابلمه ای کوچک با عمق زیاد را روی حرارت کم قرار می دهیم و داخل آن روغن سرخ کردنی به حدی می ریزیم که سمبوسه کاملا در آن شناور باشد و اجازه می دهیم تا به مرور زمان با حرارت کم روغن حسابی داغ شود.

آن وقت یک عدد از برش نان لواش ها را جلو دستمان قرار می دهیم و چند قاشق از مواد را روی گوشه نان لواش می ریزیم و به صورت یک مثلث آن را می پیچیم.همگی سمبوسه ها را به همین شکل آماده می کنیم و در روغن داغ هر دو طرف سمبوسه ها را سرخ می کنیم و بعد روی یک کاغذ روغنی سمبوسه های سرخ شده را قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها گرفته شود. در پایان سمبوسه های قارچ و سوسیس را در دیس می چینیم و با سس قرمز روی آن ها را تزئین کرده و سرو می کنیم.نوش جان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان