روش تهیه ساندویچ قارچ و مرغ لذیذ

  شنبه، 01 آبان 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه ساندویچ قارچ و مرغ لذیذ
طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ خانگی بسیار راحت و سریع است. پایه و اساس این ساندویچ مرغ و قارچ است. در این مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ با نان ساندویچی و نان تست آموزش داده شده است.

در روز های شیوع کرونا بازار درست کردن غذا های رستورانی در خانه حسابی داغ است. حالا که اغلب رستوران های مشهور تا کم شدن میزان شیوع بیماری کرونا تعطیل هستند یا منوی ثابت همیشگی را ندارند بد نیست خودمان در خانه برای پخت انواع غذا های رستورانی ایرانی و فرنگی و فست فودی دست به کار شویم. ساندویچ مرغ و قارچ از آن دسته غذای نونی ساده و خوشمزه رستورانی است که برای شام و ناهار حسابی می چسبد و بچه های کوچک تر هم دوستش دارند. طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ خوشمزه رستورانی در خانه را در این مطلب بخوانید.

مواد لازم برای ساندویچ قارچ و مرغ

  • سینه مرغ 2 تیکه
  • پیاز 2 عدد
  • قارچ 250 گرم
  • سس مایونز 5 قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا به میزان دلخواه
  • روغن به میزان لازم
  • خیارشور به میزان دلخواه
  • نمک،فلفل،زردچوبه به میزان لازم
  • آبلیمو به میزان لازم
  • گوجه فرنگی به میزان دلخواه

طرز تهیه ساندویچ قارچ و مرغ

این غذای خوشمزه که بسیار مورد علاقه بچه ها و دانش آموزان است را می توان به عنوان نیم چاشت برای آن ها آماده کرد تا در مدرسه میل کنند و از خواص مفید آن استفاده کنند البته به دلیل مواد مغذی نظیر سینه مرغ و قارچی که در آن استفاده می شود به عنوان وعده ناهار و شام نیز قابل استفاده است و غذای کامل محسوب می شود.

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه ابتدا باید سینه مرغ را شسته و بعد به قطعات کوچک تقسیم کنید البته می توانید ابتدا آن را بپزید و سپس قطعه قطعه کنید. پس ابتدا ماهی تابه ای را برداشته و داخل آن مقداری روغن می ریزیم سپس یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و به ماهیتابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم بعد نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا طلایی شود.

بعد سینه مرغ را داخل ماهیتابه ریخته و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود بعد از آن، کمی آب ولرم به مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا به جوش آید و بعد در قابلمه را می بندیم و با شعله کم می گذاریم تا مرغ پخته شود. در این بین قارچ ها را شسته و به صورت درشت برش می دهیم و کنار می گذاریم. سپس به سراغ مرحله بعد یعنی ترکیب کردن مواد با هم می رویم.

در این مرحله و وقتی که سینه مرغ پخته شد آن را از داخل ماهیتابه بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک شود سپس آن را ریش ریش کرده یا به صورت نگینی برش می دهیم (به سلیقه خودتان بستگی دارد) حالا باید داخل ماهیتابه دوباره روغن بریزیم و یک عدد پیاز دیگری که داشتیم را به صورت خلالی یا نگینی برش دهیم و به روغن اضافه کنیم و اجازه دهیم تا تفت بخورد بعد از آن دوباره کمی نمک و فلفل و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم سپس مرغ هایی را که ریش ریش کرده بودیم به پیاز داغ اضافه می کنیم و بعد از کمی تفت دادن قارچ های برش داده شده را به مرغ ها اضافه می کنیم و دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم و تفت می دهیم.

حالا وقتی کمی تفت دادیم آبلیمو را در صورت تمایل به مواد اضافه می کنیم و کمی آب مرغ را که از قبل نگه داشته بودیم نیز به مواد اضافه می کنیم تا مواد خیلی خشک نشود و خیلی هم آب دار نباید باشد. بعد از مدتی که قارچ ها کمی پخته شد و از حالت اولیه خود تغییر شکل داد (نباید زیاد پخته وله شود زیرا آب می رود و در غذا نشان داده نمی شود) وقتی احساس کردیم که مواد آماده است و برای قرار دادن داخل نان ساندویچی مناسب است در آخر کمی پنیر پیتزا برای خوش طعم تر شدنو کش آوردن مواد به آن اضافه می کنیم و مواد را کمی با هم ترکیب می کنیم سپس زیر شعله را خاموش می کنیم و به سراغ مرحله بعد می رویم.

حالا خیار شورها را شسته و به صورت خلالی خرد می کنیم. از طرفی گوجه ها را نیز شسته و به صورت خلالی یا حلقه ای برش می دهیم به طوری که به راحتی داخل نان ساندویچی جای گیرد. وقتی که مواد کاملا آماده شد و نمک و فلفل آن نیز مناسب بود آن را از روی شعله برداشته و اجازه می دهیم تا کمی خنک شود سپس نان های ساندویچی را آورده و داخل آن ها را خالی می کنیم و مقداری از مواد را داخل آن قرار می دهیم و خیار شور و گوجه را نیز اضافه می کنیم.

مواد مورد نیاز برای ساندویچ قارچ و مرغ روش دوم

  • مرغ یک تکه
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • نان تست ۲ اسلایس
  • پنیر پارمزان ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر ۳ حبه
  • پنیر موزورلا ۱/۲ پیمانه
  • آب مرغ ۲-۳ پیمانه
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی
  • روغن ۲ قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده دلخواه

طرز تهیه ساندویچ قارچ و مرغ روش دوم

قارچ ها را بشویید و خرد کنید. کمی روغن درون تابه بریزید و سیر را ریز خرد کنید و به آن اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید تا سیر ها معطر شوند. سپس قارچ ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کمی تیره شوند. سپس ۱ پیمانه آب مرغ را همراه با نمک و فلفل به آن اضافه کنید و زیر شعله را زیاد کنید تا به جوش آید. وقتی جوش آمد زیر آن را کم کنید و یک قاشق کره به آن اضافه کنید، هم بزنید تا ذوب شود. مواد را روی شعله ی ملایم بگذارید تا غلیظ شود. در صورت تمایل کمی جعفری خرد شده هم روی سس بریزید.در ادامه کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. کف یک تابه تمیز را کمی چرب کنید و روی شعله بگذارید تا داغ شود.
  2. دو عدد نان تست را بردارید و یک طرف آن را با کره چرب کنید و سمتی که چرب کردید را داخل تابه قرار دهید.
  3. پنیر موزورلا و پنیر پارمزان را به ترتیب روی نان ها بریزید و صبر کنید تا پنیر روی نان ذوب شود.
  4. سپس نان ها را از تابه خارج کنید و روی بشقاب بگذارید.
  5. روی نان از مرغ پخته و ریش شده بریزید.
  6. سپس از سس قارچی که آماده کردید روی مرغ ها بریزید (سعی کنید بیشتر مواد سس را بریزید و آب آن را روی نان نریزید).
  7. روی مواد را با نان دیگر بپوشانید و کمی فشار دهید.

ساندویچ شما آماده است ...

برای سس آن می توانید از سس گوجه فرنگی یا هر سس دیگری استفاده کنید ولی ما در اینجا از سس مایونز استفاده کرده ایم به این صورت که سس را داخل کاسه ای ریخته و مقداری آبلیمو و نمک و فلفل اضافه می کنیم و حسابی مخلوط می کنیم سپس می توانید سس را روی ساندویچ ها ریخته و آن را سرو کنید یا اجازه دهید هرکس مطابق میل خود سس را به ساندویچ اضافه کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان