روش تهیه شامی با سس انار

  پنجشنبه، 04 فروردین 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه شامی با سس انار
شامی با سس انار یکی از انواع شامی ها می باشد که در پاییز بیشتر تهیه می شود زیرا قرار است این شامی خوشمزه با سس انار تهیه شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد. شما به دلخواه می توانید رب انار یا رب آلوچه را بنا به ذائقه خود در تهیه این شامی استفاده کنید، اما ترکیب این رب ها در کنار هم فوق العاده می شود.

شامی باسس انار یکی از انواع غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای سنتی استان های شمالی کشورمان است و طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد. این غذا تقریبا همان شامی کباب معمولی است که با سسی از رب انار سرو می شود و به کسانی که عاشق غذاهایی با طعم ترش و ملس هستند توصیه می کنیم حتما این غذای خوشمزه را درست کنند، چون واقعا طعم بسیار خوبی دارد. در صورتی هم که طعم غذاهای ترش را نمی پسندید می توانید از رب انار شیرین به همراه مقدار پوره گوجه فرنگی برای سس شامی کباب استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی شمالی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای شامی باسس انار

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ رنده شده ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • تره ۲۰۰ گرم
  • جعفری و گشنیز خرد شده ۴ قاشق غذا خوری
  • آرد ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
  • گلپر ۱ قاشق چای خوری
  • سیر ۱ حبه
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
  • پیاز داغ ۳ قاشق غذا خوری
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه شامی با سس انار

گوشت.پیاز رنده شده آب گرفته.تخم مرغ.۱۰۰گرم تره.جعفری و گشنیز .آرد.نمک .فلفل .زردچوبه وگلپر وسیر را با هم مخلوط کرده وخوب ورز میدهیم وبه مدت نیم ساعت در یخچال قرار میدهیم تاعطر سبزی به خورد شامی برود وبعد از نیم ساعت شامی ها را سرخ میکنیم.

داخل تابه دوقاشق روغن میریزیم و۱۰۰ گرم تره را سرخ میکنیم ویک قاشق رب گوجه را اضافه کرده وکمی تفت میدهیم ورب انار وپیازداغ ودولیوان آب جوش ومقداری نمک وفلفل نیز اضافه میکنیم وصبر میکنیم تا به جوش آید. شامی های سرخ شده را داخل سس میچینیم وحرارت راکم میکنیم تا آرام بپزند وغذای ما بعد از ۲۰ دقیقه آماده است.

شامی با سس انار

مواد لازم برای تهیه شامی با سس انار روش دوم

  • گوشت چرخ کرده کم چرب ۵۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • سبزیجات معطر ۱/۴ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • رب انار ۱/۲ ق غذا خوری
  • رب آلوچه ۱/۲ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه شام با سس انار روش دوم

ابتدا یکی از سیب زمینی ها را با مقداری آب بگذارید تا پخته شود سپس بعد از خنک شدن پوست بگیرید و اجازه دهید تا خنک شود، سپس رنده ریز بزنید و سیب زمینی دیگر را به صورت خام پوست گرفته و رنده زده و داخل یک کاسه بریزید.

در ادامه یکی از پیازها را پوست گرفته و رنده کنید و آب پیاز را حسابی بگیرد و به همراه گوشت داخل کاسه بریزید و همراه با ادویه ها خوب ورز دهید تا مواد مخلوط شوند و اگر مواد خیلی شل بود می توانید ۱ ق غذا خوری آرد نخودچی بزنید. حالا مایه شامی را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و منسجم شود.

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس از مواد شامی بردارید و به دلخواه به آن فرم دهید و داخل روغن داغ سرخ کنید و برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود بدین ترتیب همه شامی ها را سرخ کنید.

در ادامه یکی دیگر از پیازهای باقی مانده را رنده ریز بزنید و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید، سپس به آن سیر خرد شده را اضافه کنید و بعد رب ها را به همراه سبزیجات معطر افزوده و تفت داده تا بوی خامی رب ها از بین برود و بعد کمی نمک و فلفل سیاه زده و مقداری آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا سس به قل زدن بیفتد. بعد دانه دانه شامی ها را داخل سس قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا سس غلیظ شود و در کنار سیب زمینی سرخ شده و یا گوجه سرخ شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شامی بارب انار خوشمزه

  1. بسته به ذائقه خود می توانید مقدار رب ها را تغییر دهید و یا از شکر استفاده کنید.
  2. می توانید از کمی آب غوره نیز استفاده کنید.
  3. سبزیجات اگر شمالی باشد بسیار طعم و مزه بهتری خواهد داشت.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان