روش تهیه شیرینی گل مینا لذیذ

  چهارشنبه، 10 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه شیرینی گل مینا لذیذ
شیرینی مینا از انواع شیرینی ها با ظاهر زیبا و مزه متفاوت است در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی گل مینا را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم که امیدواریم از پخت این شیرینی خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید.

شیرینی گل مینا شیرینی بسیار شیک و مجلسی می باشد.این شیرینی مناسب برای پذیرایی های رسمی مانند عید نوروز است و می توانید در رنگ های و طعم های گوناگون درست کنید.با ما همراه باشید.

مواد لازم تهیه شیرینی گل مینا

  • زرده تخم مرغ: ۲ عدد
  • کره: ۲۰۰ گرم
  • پودر قند: دو سوم لیوان
  • پودر کاسترد: ۴ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: یک قاشق غذاخوری
  • آرد سفید: ۲ لیوان
  • هل یا وانیل: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی گل مینا

مواد یخچالی را از قبل بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسند.پودر قند، آرد، نشاسته ذرت و پودر کاسترد را جداگانه الک کنید.کره و پودر قند را ۵ دقیقه با همزن بزنید. به جای کره، از روغن جامد هم می توان استفاده کرد.سپس زرده تخم مرغ، وانیل، پودر کاسترد و نشاسته ذرت را اضافه کنید. آرد را کم کم در مواد بریزید تا جایی که خمیر به دست نچسبد.وقتی خمیر صاف و یکدست شد، آن را به چند قسمت تقسیم کرده و بنا به سلیقه خود، کاکائو، زعفران یا رنگ خوراکی در آن بریزید تا رنگی شود.

هر کدام از خمیرهای رنگی را جداگانه در یخچال بگذارید تا استراحت کنند.بهتر است در تهیه شیرینی گل مینا از چند رنگ استفاده کنید تا شیرینی ها زیبا شوند.سپس آن ها را بین دو کیسه فریزر با وردنه باز کرده و قالب بزنید.در صورت تمایل می توانید روی شیرینی ها مروارید خوراکی بگذارید.خمیرهای قالب زده را در سینی فر چیده و آن را یک ربع در فر بگذارید تا شیرینی آماده شود.

مواد لازم برای شیرینی گل مینا روش دوم

  • پودر قند : ۱۰۰ گرم
  • مارگارین و یا کره : ۲۰۰ گرم
  • رنده پوست لیمو ترش : یک قاشق چایخوری
  • پودرکاستارد : ۴ قاشق غذاخوری
  • آرد : ۲۰۵ تا ۳۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت ؛ ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه شیرینی گل مینا روش دوم

برای پخت شیرینی مینا ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود سپس پودر قند و کره را در ظرف مناسبی بریزید و این مواد را با کمک همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا رنگ آن ها روشن شود.سپس وانیل و پوست لیمو ترش رنده شده را به مخلوط شکر اضافه کنید و زرده تخم مرغ را هم به مایه شیرینی اضافه کنید و مایه شیرینی را هم بزنید تا همه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی گل مینا باید پودر کاستارد را به مایه شیرینی اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط مواد شیرینی را کمی هم بزنید. بیکینگ پودر و نشاسته ذرت و آرد را سه بار الک کنید.

مخلوط این مواد را به صورت آرام آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک دست مایه شیرینی را با مخلوط آرد هم بزنید توجه داشته باشید که مخلوط آرد را باید به اندازه ای با مایه شیرینی ترکیب کنید که خمیر یکدستی از مخلوط این مواد ایجاد شود و علاوه بر این خمیر شیرینی به دست نچسبد اگر خمیر شیرینی به دست شما می چسبید باید میزان آرد بیشتری را به خمیر اضافه کنید.

در مرحله بعدی دستور پخت شیرینی گل مینا برای اینکه خمیر شیرینی در دو یا سه رنگ داشته باشید باید خمیر را به سه اندازه مساوی تقسیم کنید و هر کدام از خمیر های جدا شده را با پودر کاکائو و یا رنگ خوراکی مخلوط کنید سپس مقداری از خمیر شیرینی را بین دو کیسه نایلون قرار دهید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید و با کمک کاتر با شکل دلخواه خمیر شیرینی را قالب بزنید توجه داشته باشید که برای قسمت کوچک تر شیرینی باید با کاتر کوچک تر خمیر شیرینی را قالب بزنید سپس خمیر قالب زده کوچک را روی خمیر قالب زده بزرگتر قرار دهید.
در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی گل مینا خمیر های قالب زده شیرینی را در سینی فر بچینید و شیرینی را با کمک ترافل و یا مروارید به زیبایی تزیین کنید سپس قالب شیرینی را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ده تا پانزده دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از فر بیرون آورید.بعد از اینکه شیرینی ها خنک شدند آن ها را به آرامی از قالب فر جدا کنید و شیرینی ها را در ظرف مناسبی برای سرو بچینید.

نکات طلایی در پخت شیرینی گل مینا

۱. در دستور پخت شیرینی گل مینا آرد را به صورت آرام آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و اضافه کردن آرد را تا زمانی ادامه دهید که خمیر شیرینی به دست نچسبد.
۲. در طرز تهیه شیرینی گل مینا می توانید به جای کره از مارگارین استفاده کرد که در این صورت شیرینی ها را می توانید به مدت طولانی تری نگه دارید.
۳. در طرز تهیه شیرینی مینا برای رنگ کردن خمیر شیرینی مقدار کمی از خمیر شیرینی را بردارید و نوک خلال دندان را به رنگ ژله ای دلخواه خود آغشته کنید سپس رنگ را با خمیر شیرینی مخلوط کنید و خمیر های رنگ شده را در کیسه فریزر قرار دهید تا در زمان قالب زدن خمیر ها خشک نشوند.
۴. گل های بزرگ و کوچک شیرینی گل مینا به راحتی به یکدیگر می چسبند.

مواد لازم برای تهیه شیرینی گل مینا روش سوم

  • آرد: ۱۷۰ گرم
  • پودر قند: ۵۰ گرم
  • کره: ۷۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی گل مینا روش سوم

در ابتدا باید درون کاسه ای پودر قند، کره و وانیل را با استفاده از همزن و روی دور تند کاملا با هم ترکیب نمایید تا حجیم و رنگ مخلوط کرم رنگ شود. در حین هم زدن دور گیری مواد با استفاده از لیسک فراموش نگردد تا بوی کره کاملا از بین برود.تخم مرغ را درون پیاله ای بشکنید و به مواد بیفزایید و مواد را دوباره خوب هم بزنید، سپس آرد الک شده را کم کم اضافه نمایید و مرتب با استفاده از لیسک هم بزنید. به هیچ وجه مواد را ورز ندهید زیرا به روغن میافتد و زمان پختن شیرینی ترک بر می دارد و سفت می شود.

مرحله بعدی نوبت افزودن کاکائو می باشد که باید خمیر را به دو نیم تقسیم نمایید و به یک قسمت آن را با پودر کاکائو مخلوط کنید. هر دو خمیر ساده و کاکائویی را به طور جداگانه درون نایلون قرار دهید و داخل یخچال بگذارید تا نیم ساعت خمیر استراحت نماید. بعد باید فر را روشن کنید تا کم کم گرم شود.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیرها را از نایلون خارج و هر کدام را روی دو سطح صاف پهن کنید و با کمک قالب مخصوص این شیرینی با کاتر بزرگ و کوچک خمیر را بزنید و خمیر برش زده کوچک را در مرکز خمیر بزرگ قرار دهید و درون سینی فر با کمی فاصله بچینید. بعد سینی را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید.سینی را مستقیما از یخچال خارج و درون فر بگذارید تا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه شیرینی ها با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد بپزند.در مرحله آخر بعد از اینکه زیر شیرینی های گل مینا تغییر رنگ پیدا کرد از فر بیرون بیاورید و پس از کمی سرد شدن و از داغی افتادن باید از سینی جدا نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان