روش تهیه اسنک گیاهی لذیذ

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه اسنک گیاهی لذیذ
اسنک سبزیجات غذایی ساده و خوشمزه هست که براحتی در منزل می توانید درست کنید. این غذا برای کسانی که گوشت مصرف نمی کنند بسیار مناسب است.امروز به آموزش این اسنک می پردازیم .با ما همراه باشید.

اسنک سبزیجات از انواع غذاهای فرنگی سالم و مقوی است و شما می توانید این نوع غذا را به راحتی در منزل بپزید. در دستور ساخت اسنک سبزیجات از سویا و پیاز داغ و پیاز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و خیار شور و نان تست و پنیر پیتزا و سس گوجه فرنگی و نمک و فلفل و زردچوبه و روغن و آویشن و رب گوجه فرنگی استفاده می شود.

برای تهیه اسنک ها از مواد غذایی و سبزیجات مختلف استفاده می شود. اسنک کالباس، اسنک مرغ و اسنک سبزیجات از انواع اسنک های خوشمزه و پرطرفدار هستند و کدبانوهای عزیز می توانند با تهیه این نوع اسنک ها در برنامه غذایی هفتگی خود تنوع ایجاد کنند.

مواد لازم برای تهیه اسنک گیاهی با سبزیجات

  • نان تست ۱ بسته
  • گل کلم ۱/۲ لیوان
  • قارچ ۱/۲ لیوان
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پیاز داغ ۱ ق غذا خوری
  • کره به مقدار لازم
  • آبلیمو به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک گیاهی با سبزیجات

ابتدا باید گلم کلم را خوب بشورید آن ها را داخل لگن آب قرار دهید تا خوب تمیز شوند چند بار آبکش کنید. داخل قابلمه آب ریخته و اجازه دهید تا جوش بیاد سپس گل کلم های تکه شده را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته و نرم شوند می توانید از بخارپز نیز برای پخت گلم استفاده کنید. هویج ها را نیز بخارپز کنید و بعد از پخته شدن ریز خرد کنید.

قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید و روی آن ها مقداری آبلیمو ریخته تا سیاه نشوند سپس داخل تابه مقداری کره ریخته و اجازه دهید تا داغ شود سپس قارچ های اسلایس شده را خوب تفت دهید تا آبش کشیده شود (اضافه کردن خام قارچ به اسنک باعث آب انداختن آن می شود و اسنک را خمیر می کند).

فلفل دلمه را ریز خرد کنید و به همراه پیاز داغ و گلم کلم پخته شده به قارچ اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل سیاه و پودر سیر اضافه کنید و تفت دهید در انتها گوجه فرنگی را نگینی ریز خرد کنید و مختصر تفتی بدهید سپس از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی خنک شود.

دستگاه ساندویچ ساز را با کمی کره و قلمو چرب کنید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه خوب داغ شود سپس نان ها تست را آماده کنید می توانید دور قهوه ای نان تست را بگیرید سپس از مواد آماده شده روی نان ها ریخته و یک نان تست دیگر روی آن قرار دهید و داخل دستگاه بگذارید و درب دستگاه را ببندید و اجازه دهید تا نان ها برشته شوند پس از پخت از وسط به دو نیم می کنیم و به صورت مثلثی سرو کرده اسنک گیاهی خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسنک گیاهی

  • می توانید از نان تست جو نیز برای این اسنک استفاده کنید.
  • در بعضی از فروشگاه ها شما می توانید پنیر پیتزا گیاهی پیدا کنید که می توانید برای تهیه این اسنک استفاده کنید.
  • اگر دستگاه ساندویچ ساز در منزل ندارید می توانید داخل تابه قرار دهید و روی نان ها جسم سنگینی بگذارید و هر دو طرف نان را خوب برشته کنید.

مواد لازم برای اسنک گیاهی

  • قارچ نصف لیوان
  • گل کلم نصف لیوان
  • فلفل دلمه ای خرد شده نصف فلفل
  • گوجه فرنگی خرد شده یک عدد
  • پیاز سرخ شده نصف قاشق
  • آب لیمو ترش از نصف لیمو
  • پنیر ورقه ای 2 برش
  • رپورتاژنان تست یک عدد
  • سس فرانسوی یک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر کاری به مقدار لازم
  • روغن و کره به مقدار نیاز

طرز تهیه اسنک گیاهی

نصف لیوان گل کلم خرد شده را هم کمی بخار پز یا آبپز کنید تا کمی نرم شوند. روغن را روی حرارت قرار دهید و مقداری کره داخلش بریزید تا خوش طعم تر شود. سپس قارچ های شسته شده را برش بزنید و با کمی نمک، آبلیمو و پودر کاری در روغن تفت دهید.بعد پیاز سرخ شده ، فلفل دلمهای و کلم نرم شده را به قارچ های تفت داده شده اضافه کنید و کمی تفت دهید. در آخر هم گوجه فرنگی خرد شده را با کمی نمک، فلفل سیاه ، آویشن و پودر کاری به بقیه مواد اضافه میکنیم و کمی تفت میدهیم و حرارت را خاموش میکنیم.بعد از اینکه مواد تفت داده شده را از روی حرارت برداشتیم سس فرانسوی را به آنها اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا مواد کاملا با سس آغشته شوند.صفحات ساندویج ساز را با روغن چرب میکنیم و دستگاه را روشن میکنیم تا گرم شود.سپس روی یک ورقه از نان تست پنیر ورقه ای میگذاریم و از مواد آماده شده روی آن میزیم و دوباره یک ورق دیگر پنیر روی آن قرار میدهیم و یک نان تست دیگر روی مواد میگذاریم و با بقیه نان ها هم به همین ترتیب ساندویج ها را آماده میکنیم. نان ها را داخل دستگاه میچینیم و در آن را میبندیم و 3 الی 4 دقیقه بعد در دستگاه را باز میکنیم و ساندویج های مثلثی شده را سرو میکنیم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (221 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (175 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (133 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (125 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (52 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (44 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (21 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...