دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / ترشیجات /

روش تهیه ترشی مندی گیاهی 

یکشنبه، 30 مرداد 1401
ترشی مندی گیاهی از ترشی های چهار فصل در میان ایرانیان است که معمولا در کنار غذاهای سنتی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی مندی گیاهی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

تُرشی یکی از چاشنی ها به ویژه در آشپزی خاورمیانه ومخصوصا ایران و بالکان است.ترشی گذاشتن یکی از فرایندهای نگهداری طولانی مدت تره بار است که خوراکی مورد نظر را درون محلول آب نمک یا سرکه با پی اچ پایین و دارای حالت اسیدی قرار می دهند. اگر ماده خوراکی خود دارای آب کافی باشد، تنها افزودن نمک برای ساختن ترشی بس است. فرایند ترشی گذاشتن برای نگهداری از مواد خوراکی و بهره گیری از آن ها در بیرون از فصل برداشت به وجود آمد.

مواد لازم برای تهیه ترشی مندی

  • مندی: 3کیلو
  • هویج : 1 عدد متوسط
  • سیر: بدلخواه
  • نمک : بدلخواه
  • سرکه: 3 پیمانه
  • آب: یک پیمانه
  • فلفل: بدلخواه

طرز تهیه ترشی مندی

ابتدا گیاه مندی را پاک کرده و چندین بار بخوبی شسته و آبکشی کنید طوری که اثری از خاک و شن و ماسه نماند. سپس آنها را به اندازهای دلخواهتان خرد کنید و کناری بگذارید و همینطور هویج ،فلفل، سیر را هم شسته و به شکل دلخواهتان خرد کنید. البته بهتر است که تمامی مواد بصورت خیلی ریز خرد شود.در این مرحله سرکه را به همراه نمک و آب بجوشانید و بگذارید خنک شود حالا تمامی مواد خرد شده را درون ظرفی بریزید و با قاشق بزرگ هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس مواد مخلوط شده را داخل شیشه ای دربدار بریزید تا پر شود. البته بهتر است سر شیشه کمی خالی باشد. سپس سرکه جوشانده شده را به آرامی روی مواد داخل شیشه بریزید طوری که سرکه به سطح مواد برسد. اگر حس کردید که اندازه سرکه کم است میتوانید مقدار سرکه را زیاد کنید تا شیشه پر شود.

در نهایت وقتی که شیشه ترشی پر شد درب آن را محکم ببندید و آن را بمدت یک الی دو هفته در محیط آزاد قرار دهید تا ترشی مندی بخوبی جا بیافتد بعد از این مدت میتوانید ترشی را بهمراه انواع غذاها نوش جان کنید. البته دقت داشته باشید که بعد از هربار استفاده درب شیشه را ببندید و داخل یخچال قرار دهید و نکته دیگر اینکه اگر تندی و تیزی ترشی را دوست دارید نیازی نیست به سرکه آب اضافه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان