روش تهیه وافل سیب زمینی

  چهارشنبه، 21 مهر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه وافل سیب زمینی
وافل سیب زمینی در گروه صبحانه و میان وعده های بسیار خوشمزه و مقوی قرار دارد که با ساده ترین مواد می توانید به تهیه آن بپردازید. برای آموزش طرز تهیه وافل سیب زمینی در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

همه ما از اهمیت وعده صبحانه آگاهی داریم. با این وجود گاهی اوقات از خوردن این وعده غذایی مهم غفلت می کنیم. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از خوردن صبحانه های تکراری خسته شده اید و به دنبال ایده های جدید برای صبحانه هستید، پیشنهاد ما وافل سیب زمینی است. صبحانه ای که نه تنها بزرگسالان، بلکه کودکان هم از خوردن آن لذت می برند. وافل سیب زمینی بسیار خوشمزه بوده و تهیه آن وقت زیادی از شما نمی گیرد. این صبحانه لذید، یک غذای کامل برای بدن است و مصرف آن در هنگام صبح می تواند انرژی مورد نیاز را به بدن شما برساند تا یک صبح دل انگیز و روزی سرحال و پرانرژی را شروع کنید. چرا که سیب زمینی سرشار از کالری است. ما در این مقاله طرز تهیه وافل سیب زمینی را به شما آموزش می دهیم. پس دست به کار شوید و این صبحانه خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم وافل سیب زمینی

دستور پخت مخصوص وافل سیب زمینی

  • کره دو قاشق غذاخوری
  • پیاز یک عدد
  • سیر یک قاشق سوپ خوری
  • سیب زمینی دو عدد
  • آرد گندم یک چهارم فنجان
  • تخم مرغ دو عدد
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه وافل سیب زمینی

  1. ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید، سپس پوست آن را بگیرید و با گوشت کوب یا هاونگ سیب زمینی های را بکوبید تا تبدیل به پوره شود.
  2. باید دو فنجان پوره سیب زمینی تهیه کنید.
  3. در یک ماهیتابه کره ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید.
  4. سپس پیاز را خرد و سیر را له کنید و به ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید حدود 6 دقیقه تفت بخورد تا به رنگ طلایی درآید.
  5. می توانید در تهیه وافل سیب زمینی از دستگاه وافل ساز استفاده کنید.
  6. اما اگر دستگاه وافل ساز ندارید، می توانید وافل را در فر بپزید .
  7. چه از دستگاه وافل استفاده می کنید چه از فر، در هر صورت باید قالب را گرم کنید.
  8. دستگاه وافل را به برق بزنید تا کمی گرم شود.
  9. اگر از فر استفاده می کنید قالب فر را در فر گرم کنید.
  10. در صورتی که قالب پوشش نچسب ندارد، کمی آن را با روغن چرب کنید.
  11. در یک کاسه بزرگ، پیاز، سیر، سیب زمینی پوره شده، آرد گندم، تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا مواد یکدست شوند.
  12. خمیر آماده شده را داخل قالب دستگاه وافل یا قالب فر ریخته و اجازه دهید به مدت تقریبا 8 دقیقه پخته شود تا رنگ آن طلایی شود.
  13. سپس وافل ها را تست کنید. اگر هنوز کامل نپخته، اجازه دهید بیشتر بپزد.
  14. همچنین اگر دوست دارید وافل خیلی ترد باشد، اجازه دهید 11 دقیقه در دستگاه یا فر بماند.

مواد لازم برای وافل سیب زمینی روش دوم

  • تخم مرغ درشت2عدد
  • روغن مایع 2ق غ
  • باتر میلک1/4پ
  • سیب زمینی پخته وله شده2و1/2پ
  • آرد1/2پ
  • پیازچه ریز شده 3ق غ(قسمت سبز و سفید)
  • بیکینگ پودر1/2ق چ
  • جوش شیرین1/4ق چ
  • پنیر چدار رنده شده1پ

طرز تهیه وافل سیب زمینی روش دوم

در ظرفی آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید.در ظرف دیگری بقیه مواد را با هم مخلوط کرده سپس محتویات دو ظرف را با هم ترکیب کنید دستگاه وافل ساز را گرم کنید صفحه های آنرا کمی چرب کرده و از مواد به اندازه یک قاشق داخل آن قرار دهید در آنرا ببندید و اجازه دهید تا وافل پخته و به رنگ طلایی در آید حدود 5 دقیقه طول میکشد به همین ترتیب تمام وافل را به این طریق آماده کنید.برای تهیه باتر میلک خانگی یک قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آبلیمو را داخل یک پیمانه شیر بریزید و پس از 10 دقیقه آنرا همزده و به اندازه مورد نیاز مصرف کنید.

مواد لازم برای وافل سیب زمینی و کدو تنبل با وافل ساز

  • سیب زمینی 4 عدد
  • کدو 2 عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • آرد چند منظوره 6 قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا 100 گرم(دلخواه)
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه وافل سیب زمینی و کدو تنبل

سیب زمینی ها را کامل بشویید و پوست گیری کنید و در کدو نیز نیز همین کار را انجام دهید.برای تمیز کردن سیب زمینی شما به یک سیم ظرفشویی نیاز دارید در ضمن اگر قسمتی از سیب زمینی شما سبز رنگ باشد باعث تلخی بعد از پخت خواهد شد و شما باید آن قسمت را از سیب زمینی جدا کنید.
در دو قابلمه کدو و سیب زمینی ها را آب پز کنید از آنجایی که سیب زمینی باید نرم باشد بگذارید تا به مدت 60 دقیقه داخل قابلمه آب جوش بماند تا مغز پخت شود.
برای پخت کدو نیز بگذارید تا به مدت 30 دقیقه در آب جوش بماند تا پخته شود.برای این که سریع تر سیب زمینی و کدو آماده شوند بهتر است آن ها را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید.بعد از پخته شدن سیب زمینی آن ها را با هم مخلوط کرده و با گوشت ک.ب هر دو را له کنید و سپس بگدارید که مواد خنک شود.
حالا تخم مرغ و آرد چند منظوره را با آن اضافه کرده و دوباره مخلوط و له می کنیم.این مرحله اختیاری است اما اگر شما می خواهید لذت بیشتری ببرید این مرحله را هم اجرا کنید.حال باید پنیر پیتزا را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید.در این مرحله وافل ساز را روشن کرده و صبر می کنیم تا وافل ساز به خوبی داغ شود و بعد داغ شدن صفحه وافل ساز آن را با اسپری روغن یا کره چرب می کنیم.در این مرحله مواد را بر روی صفحه وافل ساز ریخته و منتظر می شویم تا پخته شود.اگر قصد آماده سازی این غذا را برای یک مهمانی گرم و صمیمی دارید بهتر است مواد را به آرامی و در چند مرحله در مرکز صفحه وافل ساز بریزید تا هم سریع تر آماده شود و هم تعداد بیشتری آماده شود.
بعد از پخته شدن وافل های سبز آن ها را به صورت دلخواه تزیین کنید و این موضوع به خودتان بستگی دارد برای مثال می توانید با سس گوجه فرنگی و یا ژامبون وافل های پخته شده را تزیین کنید.

تاثیر مصرف سیب زمینی

  1. پیشگیری از ابتلا به سرطان
  2. بهبود عملکرد های قلب
  3. سلامت مغز
  4. تقویت استخوان ها
  5. کاهش التهاب
  6. بهبود فرایند هضم و گوارش
  7. تقویت سیستم ایمنی بدن
  8. کنترل وزن
  9. کاهش کلسترول
  10. بهبود خواب
  11. درمان سنگ کلیه
  12. کاهش درد در قبل پریودی

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (89 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (59 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (29 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (9 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شاهدی بر ساده زیستی رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
پزشکیان: ایران آماده گفتگو درباره برجام برای احقاق حق است
بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد!
بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش
سربازی خریدنی نیست؛ وضعیت خود را مشخص کنید
(عکس) دنبال ایده‌ای واسه مانتو خنک تابستونی؟/ کفتان گلدوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر باکلاس و خوش سلیقه‌ی بهرام رادان، با نخ طلایی/ رنگش بینظر و تکه
(تصویر) آیا تابحال سرود ملی ایران در زمان رضا خان پهلوی را شنیده اید؟/ سرود ملی که رنگ و بوی شعار الکی در آن دیده میشد!
(ویدئو) قطع شدن میکروفون مهران غفوریان موقع حرف مثبت18!/ حامد آهنگی داشت پاره میشد از خنده😂
(ویدئو) پشت صحنه دیدنی "فوق لیسانسه ها" با هنرنمایی هوتن شکیبا / بدون اختلاف بهترین پشت صحنه کمدی هست😂
(تصاویر) استایل شیک و مجلسی سعید راد در کنار نسرین مقانلو در مراسم عروسی ساره بیات
دلنوشته زیبای هدی زین العابدین برای نقش ماهی سریال در انتهای شب
(ویدیو+ تصاویر) چیدمان مینیمال و اروپایی خانه شاهرخ استخری و همسرش، سپیده بزمی‌پور، در تهران بعد از تغییر مبلمان/ چه آینه کنسول مدرن و شیکی👌
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت