روش تهیه دسر مدرن شکلاتی شیک

  چهارشنبه، 30 شهریور 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه دسر مدرن شکلاتی شیک
دسر شکلاتی جزو محبوب‌ترین دسر‌ها است که به شیوه‌های مختلفی تهیه می‌شود. در این مطلب از این دسر که بیشتر با ذائقه ایرانی هماهنگ هستند (دسر شکلاتی با وانیل، کرم شکلات و کرم رانوسه)، معرفی خواهند شد.

برای برگزاری یک مهمانی مجلل و چیدن یک سفره جذاب تر از همیشه، به دسرها نیاز دارید اگر یاد بگیرید که انواع مختلف دسرهای مجلسی و مدرن را تهیه کنید، جلوه بیشتری به سفره مهمانی خود می دهید.در ادامه شما را با انواع دسر مجلسی و مدرن آشنا خواهیم کرد و طرز تهیه انواع مختلف دسر مدرن ایتالیایی و فرانسوی را آموزش می ببینید که می توانید انواع مختلف آنها را برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید تا از مهمانان پذیرایی گرم تری داشته باشید.

اگر برای تهیه یک دسر میزان مواد اولیه با مقادیر مشخصی به کار رفته باید توجه داشته باشید که نسبت های بین مواد به صورت دقیق تعیین شده است. پس اگر بخواهید این دسر ها را برای تعداد نفرات بالاتر تهیه کنید باید حتماً نسبت بین مواد اولیه را رعایت کنید و بعد مقدار آنها را تغییر دهید تا تاثیر منفی در طعم نهایی دسر شما نداشته باشد.

مواد لازم برای تهیه دسر مدرن شکلاتی

  • پودر کاکائو ۴ ق غذا خوری معادل ۶۰ گرم
  • شکر ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
  • شیر ۴ پیمانه معادل ۱ لیتر
  • ژلاتین ۳ ق غذا خوری
  • آب ۱/۳ پیمانه
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم

طرز تهیه دسر مدرن شکلاتی شیک

ابتدا برای تهیه این دسر خوشمزه باید ژلاتین را بن ماری کنید. برای این کار باید ژلاتین را روی آب سرد بریزید و برای چند دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و صبر کنید تا ذرات ژلاتین ذوب شو یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ژلاتین بن ماری شود.داخل یک قابلمه باید پودر کاکائو و شکر و شیر و شکلات را باهم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزند تا شکلات و شکر حل شود. دقت کنید نباید شیر بجوش بیاید و قل قل بزند در حدی که گرم شود کافی می باشد. وقتی شکر حل شد باید ژلانین را اضافه کنید.

بعد از افزودن ژلاتین باید مواد را هم بزنید و بعد برای اینکه دانه های پودر کاکائو درشت داخل دسر نباشد باید یک بار از الک رد کنید. این کار اختیاری می باشد و اگر از ابتدا پودر کاکائو را الک شده به مواد اضافه کنید دیگر نیازی به رد کردن از صافی نیست.

قالب پلاستیکی مورد نظر را باید چرب کنید و مواد دسر را داخل آن بریزید و برای ۲۴ ساعت زمان دهید تا دسر کاملا خودش را بگیرد. دسر وقتی سفت شد باید دور تا دور دسر را از قالب جدا و داخ لدیس برگردانید و روی دسر را پودر کاکائو الک کنید و سرو کنید. نوش جان

دسر مدرن شکلاتی شیک

نکات کلیدی در تهیه دسر مدرن شکلاتی

  1. شکلات سکه ای برای تهیه ایت دسر مناسب می باشد.
  2. می توانید برای تزیین از میوه دلخواه استفاده کنید.
  3. هرچقدر پودر کاکائو شما تیره تر باشد دسر شما نیز شکلاتی تر می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز