روش تهیه همبرگر مکزیکی لذیذ

  جمعه، 05 فروردین 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
روش تهیه همبرگر مکزیکی لذیذ
“ساندویچ همبرگر مکزیکی” یک روش بسیار خوشمزه و لذیذ برای پخت همبرگر است.این مقدار مناسب برای 5 نفر است.در آشپزخانه ساعد نیوز همراه ما باشید.

این برگر مکزیکی یک برگر دلپذیر با طعم های لذیذ جنوب غربی است. درست کردن آن، فاقد گلوتن و پروتئین فراوان! آن را روی یک نان و با مایو تند و همه تزیینات مورد علاقه خود کامل کنید از این دستور العمل برگر مکزیکی یک دسته دوتایی تهیه کنید و برای هفته های شلوغ هفته فریز کنید.

مواد لازم برای همبرگر مکزیکی

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • فلفل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر سوخاری خشک ۲ قاشق سوپ خوری
  • بادام زمینی ۶ عدد
  • تخم گشنیز به مقدار لازم
  • برنج پخته شده ۲ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • برگ کاهو برای تزیین ۲ برگ
  • آووکادو برای تزیین به مقدار لازم
  • چیپس تورتیلا برای تزیین به مقدار لازم
  • نان تست به مقدار لازم
  • روغن زیتون برای روی همبرگر به مقدار لازم
  • سس مایونز کم چرب برای روی همبرگر به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر مکزیکی

ابتدا سیب زمینی های شیرین را شسته و پوست بگیرید؛ سپس سینی فر را آماده کرده و کف سینی را با روغن زیتون کمی چرب کنید و سیب زمینی ها را با فاصله روی سینی بچینید و به آنهانمک و ادویه بزنید.

فر را روشن کنید، در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد و قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه سیب زمینی ها را درون فر قرار داده و سپس آنها را چک کنید؛ اگر سیب زمینی ها نرم و طلایی رنگ شده بود آنها را از داخل فر بیرون آورده و با یک چنگال نرم بودن آن را امتحان کنید. سیب زمینی های آماده شده را با یک گوشت کوب یا چنگال به شکل پوره در آورید و در یک کاسه بزرگ بریزید.حالا برنج پخته شده، تخم گشنیز پودر شده، فلفل، پودر سوخاری و رب گوجه را با آن مخلوط کنید تا یک شکل خمیری به دست آورید؛ مواد آماده شده را با قالب یا با دست به ۴ قسمت تقسیم کنید، به آن شکل بدهیدو مجدد آنها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.برای مزه دار کردن همبرگر گیاهی خود از سس مایونز کم چرب استفاده کنید. به همین ترتیب برگ کاهو را روی نان تست قرار داده و روی هر یک از آنها همبرگر آماده شده خود را قرار دهید. روی همبرگرها را سس مایونز بریزید و سپس آووکادوها را به همراه چیپس ترتیلا روی آنها خرد کنید.

همبرگر مکزیکی

مواد لازم برای همبرگر مکزیکی روش دوم

  • آب سبزیجات 1/4 فنجان
  • دانه کدو تنبل 1/2 فنجان
  • لوبیا 425 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • فلفل 1قاشق غذاخوری پودر چیلی
  • زیره 1قاشق چایخوری
  • پاپریکا 1قاشق چایخوری
  • پونه 1 قاشق چای خوری خشک شده
  • دانه کینوا 1 فنجان
  • فلفل سبز تند 113 گرم خشک درشت خرد شده
  • سس مایونز 3 قاشق غذاخوری وگان
  • آرد 4 قاشق غذخوری
  • سس مایونز 1/2 فنجان برای سس
  • پودر چیلی 1قاشق چایخوری برای سس
  • پاپریکای دودی 1/2 قاشق چایخوری برای سس
  • آب لیموی تازه به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم برای سس

روش تهیه همبرگر مکزیکی روش دوم

ابتدا تمام مواد لازم را آماده و در کنار دست خود قرار دهید، تا با خیال راحت آن را آماده کنید. لوبیای سیاه (یا لوبیای سفید،لوبیای قرمز، نخود، لوبیا چیتی)، دانه کینوا، دانه کدو تنبل (یا گردو، تخمه آفتابگردان)، پیازخرد شده، سیرخرد شده، سس مایونز وگان (یا کره)، فلفل سبز خرد شده،آرد کتان (یا از آرد سوخاری، آرد ذرت، آرد یا جو دو سر) و ادویه جات (پودر چیلی، زیره، پاپریکای دودی، پونه کوهی خشک شده، نمک و فلفل) را کنار بگذارید. برای پختن کینوا، ⅓ فنجان کینوا خشک را خوب بشوریید و توی یک قابلمه با ½ فنجان آب اضافه کنید و روی حرارت گذاشته تا بجوشد، سپس حرارت را کم کنید و به مدت 12 تا 15 دقیقه بگذارید تا خوب پخته شده و مایع را جذب خود کند.

در ابتدای کار این برگر ها را هم توی تابه می توانید سرخ و آماده کنید و هم توی فر بستگی بشما دارد. سپس فر را با دمای 350 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتیگراد روشن و گرم کنید، توی یک سینی کاغذ پوستی و یا فوئل را پهن کنید و کنار بگذارید .برای تهیه همبرگر اول هر کدام از حبوباتی را که میخواهید استفاده کنید از شب قبل خیس کرده و چندین با آب آن را تغییر داده و بعد با کمی آب روی حرارت بگذارید تا پخته و آماده شود و سپس توی آبکش بریزید تا آب اضافه آن خارج و سرد شود. اگر وقت انجام اینکار را ندارید می توانید از کنسرو شده حبوبات استفاده کنید ولی بعد از ریختن توی صافی روی آن را با کمی آب شسته تا تمام مواد نگهدارننده و نمک آن از بین برود، سپس با حرارت متوسط ​​در ماهیتابه، پیازهای خرد شده را در آب گوشت سبزیجات به مدت 5 تا 6 دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سیر، پودر چیلی، زیره، پاپریکای دودی، و پونه کوهی را اضافه کرده و 1 تا 2 دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود و همه مایعات جذب شود. بعد کنار بگذارید تا ترکیب خنک شود. دانه کدو تنبل و یا هر دانه ایی که دوست داید و در دسترس است توی غذاساز و یا میکسر بریزید و آن را پودر کنید، بعد پیاز و سیرتفت داده شده و پودر چیلی، زیره، پاپریکای دودی، پونه کوهی خشک شده، نمک و فلفل و فلفل قرمز خشک و خرد شده را با، مایونز یا کره و لوبیای سیاه یا لوبیاهای جایگزین، کینوا پخته شده و آرد کتان یه بجای آن از (آرد سوخاری، آرد ذرت، آرد یا جو دو سر) را هم به غذاساز اضافه کنید.کاملا هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیبی خمیری و یک دست و صاف شود وبعد کمی دستگاه را کمی خاموش کرده ودیواره ظرف را با یک لیسک تمیز کنید و دوباره چند دقیقه دستگاه را روشن و ترکیب را هم بزنید.

سپس ترکیب را در یک کاسه بریزید و اگر مخلوط خیلی مرطوب به نظر می رسد، یک یا دو قاشق غذاخوری دیگر از آرد کتان یا پودر سوخاری اضافه کنید. این مخلوط باید با دست خوب منسجم باشد و خرد نشود و بعد مخلوط را به 4 قسمت بزرگ و یا 6 یا 8 برگر کوچکتر تقسیم کرده و هر قسمت را گرد و به شگل یک برگر حالت دهید و بعد توی سینی گذاشته و در یخچال به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار دهید تا هم مزه ها با هم ادغام شده و هم کاملا سفت و منسجم شود. تکه های فرم گرفته همبرگر را توی سینی آماده شده قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت 25 تا 30 دقیقه بگذارید تا پخته و آماده شود، بعد از 15 دقیقه با دقت همبرگرها را به آرامی برگردانید. یا در ماهی تابه برای سرخ شدن برگرها، یک قاشق غذا خوری روغن به ماهیتابه اضافه کنید. وقتی روغن داغ شد، همبرگر را اضافه کنید و 10 تا 15 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید. همبرگرها را برگردانید و 10 تا 15 دقیقه دیگر بپزید تا پخته شوند. در برابر تمایل به افزایش دما مقاومت کنید، زیرا این امر باعث می شود که خارج برگر کاملا بسوزد، چون این برگر با حبوبات تهیه شده و اون چربی و انسجام انواع گوشت ها را ندارد، پس لطفا توجه داشته باشید، سرخ شدن ماهی تابه باعث ایجاد یک همبرگر ظریف تر از پخت درفر می شود.

در حالی که همبرگرها در حال پخت هستند، در صورت استفاده، از سس مایونز تند را درست کنید. همه مواد شامل 1/2 فنجان سس مایونز، 1/2 قاشق چایخوری پاپریکای دودی، 1 قاشق چایخوری پودر چیلی و نم ک با آب لیمو تازه را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. بعد روی هر نان زیرین را با کمی از سس مانز آماده شده پوشش دهید و یک برگ کاهویا سبزی تازه مانند کلم برگ و کلم بنفش نازک خلال شده با هویج نازک خلال شده و یک همبرگر، برش گوجه فرنگی حلقه شده، پیاز حلقه شده، از آووکادو ویا خیار سبز حلقه شده و چند برگ گشنیز یا جعفری و دوبار کمی سس مایونز خانگی و نان رویی را بگذارید و آن را سرو کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان