دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / نان و خمیر /

روش تهیه نان هات داگ خانگی در فر 

دوشنبه، 11 مهر 1401
این نان هات داگ نان خوش قلقی هست که حتی بار اول هم درست کنید خوب از آب درمیاید. استارتر نیاز دارد که ان را باید درست کنید و بعد از اینکه در یخچال سرد شد ازش استفاده کنید.

طرز تهیه نان هات داگ پرتزل ساده و در فر می باشد ، در این نان خوشمزه از هات داگ استفاده شده است. این نان به خاطر هات داگ وسطش طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارد. شما می توانید آن را همراه با یک دیپ پنیر سرو کنید. این نان هم به عنوان پیش غذا و حتی غذای اصلی هم سرو می شود و بسیار لذیذ و پرطرفدار می باشد. برای تهیه این نان فوق العاده خوشمزه ، هات داگ ها را داخل حمام آب می اندازیم تا بپزند و آماده شوند.

مواد لازم برای تهیه نان هات داگ در فر

  • آرد نان یا آرد قنادی ۲۵۰-۲۶۰ گرم
  • شکر ۱۵ گرم
  • نمک ۱/۴ ق چ یا ۱.۵ گرم
  • مخمر خشک فوری ۱ ق چای خوری یا ۳ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۱۱۰ گرم
  • کره ۲۰ گرم

طرز تهیه نان هات داگ خانگی در فر

ابتد باید مخمر را عمل بیاورید در تهیه این رسپی از مخمر فوری استفاده شده که دیگر نیازی به عمل آوری ندارد و شما می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید. مخمر و شکر و نمک و آرد را باهم داخل یک کاسه ریخته و مخلوط کنید. شیر و تخم مرغ را در کاسه ی جداگانه هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود.در ادامه مواد تخم مرغی را به تدریج به مواد آردی اضافه کنید و هم بزنید. سپس شروع به ورز دادن مواد کنید و در انتها کره ذوب شده را اضافه کنید و اگر نیاز بود آرد بیشتری اضافه کنید تا خمیر جمع شود و برای ۱۰ دقیقه ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی داشته باشید، سپس خمیر را به شکل یک توپ در بیاورید و داخل کاسه زمان دهید برای ۱ ساعت تا پف کند و ور بیاید. خمیر را بعد از استراحت با دست مجدد ورز دهید و از خمیر به ۶ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام از این تیکه ها را باید گرد کنید و درز خمیر را در انتها با انگشت صاف کنید و روی میز کار برای ۱۵ دقیقه با فاصله از هم مجدد استراحت دهید تا خمیر ورر بیاید و مجدد کمی ورز دهید هر چانه را به شکل بیضی باز کنید.

حالا از قسمت طول خمیر شروع به رول کردن کنید و قسمت درز زیر نان را با نیشگون یا انگشت فشار دهید تا محو شود و بعد همه نان ها را روی سینی فر قرار دهید و برای ۱ ساعت دیگر محدد استراحت دهید و بعد از اینکه حجم نان ها دو برابر شد کمی شیر با فرچه روی نان ها بزنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۷ الی ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود.

نکات کلیدی در تهیه نان هات داگ خانگی در فر به روشی فوق العاده ساده

  1. این خمیر به سه زمان استراحت نیاز دارد که جمها ۲ ساعت نیم می شود.
  2. آرد اضافه به خمیر نزنید وگرنه سفت می شود.
  3. اگر مخمر فوری ندارید باید خمیر مایه را با شکر و آب گرم عمل بیاورید.

مواد لازم برای نان هات داگ خانگی روش دوم

  • هات داگ 12 عدد
  • خمیر مایه 30 گرم
  • شکر مقداری
  • آب گرم 4 قاشق غذاخوری
  • آرد سفید 600 گرم
  • شیرخشک 100 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد
  • کره 75 گرم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار کافی
  • آویشن خشک مقداری
  • جعفری خشک مقداری

طرز تهیه نان هات داگ خانگی روش دوم

ابتدا 30 گرم خمیر ترش را داخل یک کاسه بریزید و مقدار کمی شکر به آن بی افزایید، 4 قاشق غذاخوری آب گرم را هم افزوده و پس از همزدن همه مواد با هم آن را به مدت 10-15 دقیقه آن را جایی گرم قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود. (خمیر مایه پودری است از دانه های کوچک، که بی مزه بوده و فقط جهت حجیم شدن خمیرها از آن استفاده می شود، باید با آب گرم و کمی شکر به عنوان فعال کننده همراه شود تا بتوان از آن استفاده کرد)

600 گرم آردسفید را دو بار الک کنید سپس 100 گرم شیر خشک را هم به آن افزوده و یک بار دیگر کل این مواد خشک را باهم الک کنید. (الک کردن مواد خشک موجب می شود تا خمیر به دست آمده بیشتر پف کند و از طرفی پس از پخت خمیر، نان نرم تر می شود)

سه عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف بشکنید و با همزن دستی خوووب هم بزنید تا کف کند و رقیق شود، 75 گرم کره ذوب شده را به آن افزوده و به همزدن ادامه دهید و در آخر مایه خمیر به عمل آمده را به آن بی افزایید و به همزدن ادامه دهید.حالا شروع کنید به اضافه کردن مواد خشک (ترکیب آرد و شیرخشک) به مایه تخم مرغی، کم کم آرد را اضافه کنید.

با یک لیستک هم بزنید کمی که خمیر از شلی در آمد، لیستک را از ظرف بیرون بیاورید و با دستتان شروع کنید به ورز دادن خمیر، خمیر باید کاملا نرم یک دست باشد و هرجا که لازم بود آرد بپاشید تا چسبندگی خمیر از بین برود.

خمیر را گوله کنید و آن را وسط یک ظرف قرار دهید روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید و به مدت 30-35 دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند و آماده شود. این مقدار خمیر بعدا باید به 12 قسمت مساوی تقسیم شود یعنی ما 12 عدد نان هات داگ خواهیم داشت.

12 عدد هات داگ را تهیه کنید، پوست آن ها را جدا کنید، کف یک سینی فر را با روغن زیتون چرب کنید و هات داگ ها را داخل سینی بچینید؛ می توانید آن ها را شیل بزنید(روی آن ها شیار ایجاد کنید) مقداری با فرچه روی آن ها روغن زیتون بمالید و کمی فلفل و نمک روی آن بپاشید.(می توانید پس از چرب کردن سینی با روغن زیتون هات داگ ها را داخل سینی بغلتانید تا همه قسمت های آن چرب شود) شیل زدن هات داگ ها برای این است که مغز پخت شوند. می توانید آن ها روی کباب پز هم تنوری کنید مطابق تصویر:

فری را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و سینی حاوی هات داگ ها را داخل فر بگذارید و اجازه دهید 7-10 دقیقه بماند مابین این تایم هات داگ ها را جا به جا کنید تا همه قسمت های آن در معرض دمای فر قرار بگیرد.

خمیر را از ظرف بیرون بیاورید و کمی آن را ورز بدهید، آن را به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید و با دستتان گوله کنید و کنار بگذارید. روی سطح کار آرد بپاشید هر گوله را به صورت طولی با وردنه باز کنید، یک عدد هات داگ تنوری شده را داخل خمیر قرار دهید،(اینجا می توانید به دلخواه خودتان پنیر پیتزا بریزید یا مثلا فلفل دلمه ایی خرد شده و تفت داده شده بریزید اضافه کردن این مواد بستگی به خودتان دارد و اجباری نیست). خمیر را از دو طرف(سمت چپ و راست هات داگ) 5 مرتبه پشت سرهم و موازی برش بزنید، این برش را یکی یکی روی هم بگذارید به این صورت که چپ را روی راست و راست را روی چپ بگذارید. این کار را برای هر 12 قطعه خمیر و هات داگ انجام دهید.

در این مرحله باید نان های هات داگ را داخل فر قرار دهید سینی فری را با روغن زیتون چرب کنید، هر 12 عدد نان هات داگ آماده شده را داخل سینی بچینید و آن را داخل فر قرار دهید به مدت 13-15 دقیقه؛ باید روی نان ها کاملا طلایی رنگ شود. نان های هات داگ را از فر بیرون بیاورید و روی آن ها را با ترکیبی از جعفری خشک شده و آویشن خشک شده تزیین کنید. نوش جان


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب