دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

روش و تمرین هایی برای تمدد اعصاب 

یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398
مدیتیشن به هیچ چیز دیگری نیاز ندارد جز ۵ دقیقه وقت گذاشتن برای تمرکز بر تنفس، ریلکس کردن بدن و بیرون کردن استرس و فشار از بدن و این قدرت را دارد که به طور کامل تجربه آن روز شما را تغییر دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مردمان،دوست دارید مدیتیشن را امتحان کنید، در یک کلاس یوگا ثبت‌نام کنید، بعد از ناهار به پیاده‌روی بروید اما وقت ندارید؟ بزرگترین مانع برای تمرینات تمدد اعصاب، مشغله زندگی است. ما آنقدر درگیر کارهای مختلف می‌شویم که گاهی می‌بینید چند کار را به طور همزمان انجام می‌دهیم و بعد آگاهانه یا ناآگاهانه می‌بینیم که همه کارهایمان از خودمان اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. انجام همه کارهای زندگی اولویت بالاتری نسبت به صرف وقت برای برقراری ارتباط با درون خودمان پیدا می‌کند.

و بعد که بالاخره برای این ارتباط وقت می‌گذاریم، وارد یک دنیای بی‌نهایت از عشق بدون شرط، آرامش‌ و خلاقیت می‌شویم که تجربه ما از دنیا را تغییر داده و یکبار دیگر یادمان می‌آید که چقدر فوق‌العاده هستیم. وقتی این واقعیت را درمورد خودمان به یاد می‌آوریم، بلافاصله آن را درمورد بقیه آدم‌ها هم به یاد می‌آوریم. یک حس ارتباط قوی با هر کس و هر چیز پیدا می‌کنیم. به یاد می‌آوریم که همه ما یکی هستیم و دوباره هدف زندگی که خدمت به دیگران است در وجودمان شکوفا می‌شود.

 

اگر این چیزی است که از تمرینات تمدد اعصاب نصیبمان می‌شود، دیگر چه چیز بااهمیت‌تر از اولویت دادن به آن در برنامه روزانه‌مان؟

مدیتیشن یکی از متداول‌ترین راه‌های تمرینات تمدد اعصاب است و تمرینی است که بیشتر از هر تمرینی دربرابر آن مقاومت می‌کنیم. ذهن ما هرگونه بهانه‌ای می‌آورد تا جلوی ما را بگیرد اینکار را نکنیم. مدیتیشن به هیچ چیز دیگری نیاز ندارد جز ۵ دقیقه وقت گذاشتن برای تمرکز بر تنفس، ریلکس کردن بدن و بیرون کردن استرس و فشار از بدن و این قدرت را دارد که به طور کامل تجربه آن روز شما را تغییر دهد.

اگر اول کار برایتان تمرکز کردن سخت بود، سعی کنید یک آهنگ آرامش‌ بخش گوش دهید، یکجا راحت بنشینید طوریکه پاهایتان روی زمین باشد و پشتتان کاملاً صاف. چشمانتان را ببندید و افکارتان را مثل ابرهایی ببینی که به آرامی رد می‌شوند و شما آنها را می‌بینید بدون اینکه خود را درگیر آنها کنید، با این اطمینان که می‌توانید بعداً به سراغ آنها بروید. نفس عمیق بکشید و تمرکزتان را به تنفستان معطوف کنید. با یک دقیقه در روز اول شروع کنید بعد آن را به ۲ دقیقه، بعد ۳، بعد ۴ و آخر ۵ دقیقه برسانید. اگر بخواهید ذهنتان را آرام کنید مدیتیشتن خیلی کمکتان خواهد کرد.

 

البته لازم نیست که از آن لباس‌های مخصوص بپوشید، موقع راه رفتن آواز بخوانید و دست از خوردن و رابطه جنسی بردارید. درواقع، توصیه من این است که عشق‌بازی با همسرتان یک نوع عالی تمرین تمدد اعصاب است. هر چیزی که شما را به حس مرکزیت و ارتباط جمعی، قدرت درونی، عشق و هدف برساند یک تمرین تمدد اعصاب است. برای دست یافتن به این چیزها شاید لازم باشد وقتی را به مدیتیشن بگذرانید اما با مهربانی کردن، وقت گذرانی با نقاشی، شنا کردن و رقصیدن، پیاده‌روی در طبیعت قابل دستیابی است.

 

تمرین تمدد اعصاب شما می‌تواند هر روز یکجور باشد. مثلاً کسی را می‌شناختم که هر روز صبح قبل از اینکه از تختخواب بیرون بیاید سعی می‌کرد یک نیت مثبت از آنچه که از آن روز می‌خواهد در خود ایجاد کند. بعد به آرامی بلند می‌شد و بدن خود را می‌کشید، بعد کتری را روی گاز می‌گذاشت و صبحانه درست می‌کرد. پشت میز می‌نشست و یک صفحه از کتاب مورد علاقه‌اش را جلوی خود باز می‌کرد و بعد به آرامی صبحانه‌اش را می‌خورد و برای رفتن به سوی آن روز آماده می‌شد. شاید این برنامه مناسب حال شما نباشد، اما می‌توانید برنامه خودتان را تنظیم کنید. می‌توانید هر روز یک کار متفاوت یا مشابه انجام دهید، کاری که شما را به حس تمامیت خود مرتبط کند.

هیچ قانونی برای اینکار وجود ندارد. باید تمرین تمدد اعصابی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید. مهم فقط این است که هر روز به انجام آن متعهد شوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI