روش تهیه کیک ناپلئونی

  شنبه، 22 خرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کیک ناپلئونی
شیرینی ناپلئونی یک شیرینی لایه ای خامه ای است که خیلی خوشمزه و ترد است و طرفداران زیادی دارد. کیک ناپلئونی مشابه شیرینی ناپلئونی بدست می آید که به صورت لایه لایه کیک پخته می شود و لابه لای آن را از کرم و خامه قنادی فیلینگ می کنند. این کیک علاوه بر طعم خوبی که دارد، بسیار جذاب است و بافت ترد و شکننده کیک مابین کرم طعم بسیار خوبی می دهد.

کیک ناپلئونی نام خود را از خمیرهای لایه ای که شبیه کلاه ناپلئون بود، گرفته است؛ این کیک در سال ۱۹۱۲ در مراسم سالگرد پیروزی روسیه در برابر روسیه در جنگ میهن پرستانه پخته شد. لابه لای این خمیرها کاستارد می مالند و روی آن خرده نان می پاشند. با این حال در دوران شوروی کیک های متنوعی پخت می شد و کیک ناپلئون در دوران کمبود مواد غذایی، نتوانست با کیک های ساده تر خوب رقابت کند. در نتیجه این کیک جایی در شیرینی فروشی ها نداشت و مردم در خانه آن را می پختند، جایی که آزاد بودند از هر مواد اولیه ای استفاده کنند.

مواد لازم برای کیک ناپلئونی

  • شکر 1پیمانه
  • کره 165 گرم
  • شیر 1/3 فنجان
  • بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • ارد 2 لیوان
  • پنیر خامه ای 200 گرم
  • پودر قند 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • خامه عسلی 1 پیمانه
  • خامه 3/4 لیوان

طرز تهیه کیک ناپلئونی

  1. ابتدا و برای شروع تهیه این کیک، 2 لیوان آرد را داخل یک ظرف می ریزیم و ان را دو بار الک می کنیم.
  2. 1 عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف شکسته و ان را با هم زن دستی هم می زنیم تا از لختگی در اید و سپس به ان 1 پیمانه شکر اضافه می کنیم و ان ها را با هم زن برقی خوب مخلوط می کنیم تا شکر با تخم مرغ قاطی شود و مخلوط ما کمرنگ و کش دار شود.
  3. 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر و 65 گرم کره و 1/3 فنجان شیر ولرم را به مواد مرحله قبل ( تخم مرغ و شکر مخلوط شده ) اضافه می کنیم و ان ها را با همزن برقی برای مدت تقریبا 3 دقیقه خوب مخلوط می کنیم.
  4. مواد مرحله قبل را روی بخار کتری قرار می دهیم و انها را برای مدت 10 دقیقه روی بخار کتری خوب هم می زنیم تا مایه ما داغ شود. سپس وقتی مواد ما داغ شد ان را از روی کتری برداشته و آرد الک شده را به مواد اضافه می کنیم و با ان ها خوب مخلوط می کنیم.
  5. وقتی خمیر داغ است ان را به 8 تکه مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را با وردنه به اندازه یک بشقاب پلوخوری و با ضخامت خیلی کم باز می کنیم و سپس خمیر ها را به شکل مربعی قالب می زنیم و اضافه و کناره های خمیر قالب خورده را نگه می داریم .
  6. ته سینی فر را کاغذ روغنی قرار می دهیم و خمیرهای قالب خورده را کف سینی فر با فاصله قرار می دهیم و سینی را داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد و برای مدت 5 دقیقه قرار می دهیم تا خمیر ما بپزد.
  7. 1 پیمانه خامه عسلی و 100 گرم کره نرم شده در دمای اتاق را با هم در یک ظرف می ریزیم و انها را با همزن برقی برای مدت 8 دقیقه هم می زنیم و سپس به ان ها 200 گرم پنیر خامه ای را اضافه می کنیم و 3 دقیقه دیگر با همزن مواد را خوب مخلوط می کنیم.
  8. 3/4 لیوان خامه و 2 قاشق غذاخوری پودر قند را داخل یک ظرف می ریزیم و ان ها را با همزن برقی مخلوط می کنیم تا خامه خودش را بگیرد. سپس ان ها را به مخلوط مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و ان ها را خوب هم می زنیم تا یکدست شود. اکنون خامه وسط کیک ما اماده است.
  9. خمیر باقی مانده پس از قالب زدن کیک را در فر می پزیم تا خشک شود و سپس ان را با دست پودر می کنیم.
  10. وقتی کیک تهیه شده در مرحله ششم خنک شد ان را در یک ظرف قرار می دهیم و روی لایه های ان را از خامه تهیه شده می ریزیم و روی خامه یک لایه دیگر کیک و روی کیک خامه می ریزیم و همه لایه های کیک را به همین شکل روی هم قرار می دهیم و در لایه اخر را از پودر کیک تهیه شده در مرحله قبل می ریزیم. اکنون کیک ما اماده است و ان را برای وعده عصرانه همراه با چای و یا قهوه می خوریم و یا در مهمانی ها و مجالس سرو می کنیم. نوش جان .

کیک ناپلئونی

سایر نکات کیک ناپلئونی

1)در مرحله اضافه کردن آرد به مواد داغ باید سرعت عمل تان بالا باشد چون در صورت سرد شدن مواد خمیر ترک خواهد خورد

2)در صورت تمایل مقدار بیشتری خمیر تهیه کرده و پودر کیک را بیشتر استفاده کنید.

3)میتوانید روی کیک و داخل آن از شکلات تخته ای رنده شده هم استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (15 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان