دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

روش تشخیص ضربه مغزی در کودکان 

سه شنبه، 11 دی 1397
دکتر لیندا پاپا، مؤلف مطالعه و پزشک طب اورژانس، گفت:وقتی کودکی با آسیب سر مراجعه می‌کند، ما باید تصمیم بگیریم که آیا ضربه مغزی شده است یا نه.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، آزمایشی که قبلاً در بزرگسالان انجام شده است، در 94 درصد موارد توانست آسیب‌های مغزی ناشی از حادثه را کشف کند. از این مهم‌تر، به گفته محققان نتیجه منفی به این معناست که به سی.تی اسکن و پرتوتابی نیازی نیست.

دکتر لیندا پاپا، مؤلف مطالعه و پزشک طب اورژانس، گفت:وقتی کودکی با آسیب سر مراجعه می‌کند، ما باید تصمیم بگیریم که آیا ضربه مغزی شده است یا نه. جز این باید تصمیم بگیریم که آیا کودک به سی.تی اسکن احتیاج دارد یا نه. سی.تی اسکن بی‌ضرر نیست.هر بار سی.تی اسکن کودک در معرض اشعه‌هایی قرار می‌گیرد که می‌توانند آسیب‌زا باشند. او گفت:هرچه بیشتر از سی.تی اسکن دوری کنیم، برای بیمار بهتر است.

سالانه حدود 250 هزار کودک به خاطر آسیب‌های مغزی تحت درمان قرار می‌گیرند. به گفته او، یک آزمایش ساده که بتواند شک را در مورد تشخیص این کودکان از بین ببرد، می‌تواند روش تشخیص ضربه مغزی را متحول کند.این آزمایش خون، سطح پروتئین اسیدی فیبریلاری گلیال (GFAP) را اندازه می‌گیرد. این پروتئین در سلول‌های احاطه‌کننده‌های نورون‌های مغزی پیدا می‌شود. با آسیب دیدن مغز، GFAP وارد خون می‌شود و تشخیص آن را میسر می‌کند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس