دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

کشف روشی جدید برای درمان افسردگی 

یکشنبه، 06 مرداد 1398
این کشف می‌تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند تا انگیزه از دست رفته خود را بازیابند و برعکس، انگیزه استفاده از مواد اعتیادآور را در افرادی که به اختلال سوء‌مصرف دچارند، کاهش دهند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، گروهی از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن از کشف جدیدی مبنی بر اثرگذاری سلول های ترشح کننده ماده نوسیسپتین در مغز که بر تنظیم انگیزه در انسان و حیوان اثر دارد، خبر می دهند.

این محققان در تشریح یافته پژوهشی خود گفتند: هنگامی که موشی در آزمایشگاه از رسیدن به قندی که پشت شیشه قرار گرفته است، ناامید می شود در نتیجه گروهی از سلول ها در مغزِ او، موسوم به سلول های عصبیِ نوسیسپتین، فعال می شود و به دنبال آن پیام رسان عصبیِ نوسیسپتین، آزاد می کنند.

آن ها معتقدند که نوسیسپتین مولکولِ پیچیده ای است که جلوی ترشح ماده شیمیایی دوپامین را می گیرد، ماده ای در مغز که به عامل ایجاد انگیزه شناخته می شود.

سلول های عصبی نوسیسپتین نزدیک ناحیه تگمنتوم ونترال در مغز قرار دارند، ناحیه ای که سلول های عصبیِ مترشحه دوپامین هنگام فعالیت های لذتبخش این هورمون را آزاد می کنند.

یافته های این پژوهش در های جدیدی را به روی دنیای پیچیده انگیزه و پاداش باز می کند و به گفته پژوهشگران، این کشف می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند تا انگیزه از دست رفته خود را بازیابند و برعکس، انگیزه استفاده از مواد اعتیادآور را در افرادی که به اختلال سوء مصرف دچارند، کاهش دهند.

داده های ثبت شده از فعالیت عصبی موش ها در این مطالعه نشان می دهد سلول های عصبی عاملِ بی انگیزگی و ناامیدی، پس از دست کشیدن موش ها از تلاش، بیشترین میزان فعالیت را داشته اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله !
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
سابمیت مقاله چیست؟