۱۲ راز درباره شخصیت های انیمیشن های دیزنی که نمی دانستید

  شنبه، 02 مهر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
۱۲ راز درباره شخصیت های انیمیشن های دیزنی که نمی دانستید
ساعدنیوز: با چند حقیقت جالب درباره ی دنیای شگفت انگیز دیزنی همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از روزیاتو، در دنیای امروز کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از دست کم یکی از شخصیت های دیزنی چیزی نشنیده باشید. بیشتر ما با آن ها بزرگ شدیم، آن ها را قهرمان خود می دانستیم و حتی با گریه ی آن ها گریه هم کردیم. سال ها از پی هم گذشتند و این انیمیشن ها یکی پس از دیگری به خاطره ای زیبا از گذشته برایمان بدل شدند. اما آن ها رازهای زیادی را در خود پنهان کرده بودند که بسیاری از ما از آن ها بی خبریم.

با چند حقیقت جالب درباره ی دنیای شگفت انگیز دیزنی همراه باشید.

۱- نام واقعی مینی موس

تصویر

«مینی موس» همسر بامزه ی «میکی موس»، یکی از محبوب ترین شخصیت های دیزنی است. او از همان ابتدای ورودش به دنیای دیزنی در سال ۱۹۲۸، با کلاه و دامنی که به تن داشت، خود را در دل مردم جا کرد. بعدها با لباس های خالخالی اش به یک منبع الهام در زمینه ی مد و فشن بدل شد. شاید ندانید، اما نام کامل مینی، «مینروا موس» (Minerva Mouse) است. این نکته در سال ۱۹۴۲ در کمیک استریپ The Gleam فاش شد.

۲- یک موش در پیاده رو مشاهیر هالیوود

تصویر

مشهورترین موش دنیا در قاب تصویر رفت تا به یکی از برجسته ترین نمادهای تاریخ بدل شود. در سال ۱۹۷۸ او تولد ۵۰ سالگی خود را با ورود به پیاده رو مشاهیر هالیوود جشن گرفت. «میکی موس» اولین شخصیت انیمیشنی بود که به بیش از ۲،۷۰۰ ستاره ی حاضر در این مکان نمادین هالیوود پیوست.

۳- یک اسکار که معادل ۷ اسکار است

تصویر

انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله» (Snow White and the Seven Dwarfs) در سال ۱۹۳۷ منتشر شد و خیلی زود در گیشه به موفقیت رسید. در سال ۱۹۳۹ والت دیزنی یک اسکار افتخاری برای این فیلم دریافت کرد. تندیس اسکار او اندازه ای عادی داشت اما ۷ اسکار کوچک هم بر روی یک پایه ی پلکانی در کنار آن قرار داشت. این یکی از ویژه ترین جوایزی است که آکادمی اسکار تاکنون اهدا کرده است.

۴- یک پادشاه به نام شیر

تصویر

شاید تا به حال منشأ نام خیلی از شخصیت های دیزنی برایتان سؤال شده باشد. مثلاً در فیلم «شیر شاه» (The Lion King) اسم ها از زبان آفریقایی سواحیلی گرفته شدند که در آن «سیمبا» به معنای شیر، «نالا» به معنای هدیه یا محبوب، «پومبا» به معنای احمق، «رافیکی» به معنای دوست و «شنزی» به معنای وحشی است.

۵- یک «سرنوشت» کوتاه و سوررئال

تصویر

دو معمار بزرگ دنیای فانتزی در قرن بیستم، سالوادور دالی و والت دیزنی در سال ۱۹۴۶ دست به یک ماجراجویی در سوررئالیسم و انیمیشن زدند. نتیجه ی کار، یک فیلم کوتاه بود که متأسفانه تنها ۱۵ ثانیه از آن ساخته شد و نیمه کاره ماند. با این حال، معاون شرکت دیزنی، ادوارد دیزنی کار را به دست گرفت و در سال ۲۰۰۳ انیمیشن «سرنوشت» (Destino) را منتشر کرد، یک فیلم کوتاه ۶ دقیقه ای مملوء از آثار هنری که بیش از نیم قرن طول کشید تا منتشر شود.

۶- شخصیت موروثی

تصویر

دواین جانسون صداپیشه ی شخصیت «مائویی» در انیمیشن سال ۲۰۱۶ «موآنا» (Moana) بود. چیزی که کمتر کسی می داند این است که این شخصیت از پدربزرگ جانسون که او هم یک کشتی گیر بود، الهام گرفته شده بود. جانسون در توییتر خود دراینباره نوشته: «یک راز کوچک از دنیای دیزنی. “مائویی” شخصیتی که صداپیش اش بودم، تا حدی از پدربزرگ مرحوم من الهام گرفته شده بود. رئیس بزرگ، پیتر مایویا اهل ساموآ.»

۷- موش کوچکی که حرف زدن یاد گرفت

تصویر

اولین چیزی که «میکی موس» در قاب تصویر گفت «هات داگ» و در سال ۱۹۲۹ بود. تا پیش از آن کسی حرف زدن او را ندیده بود. او این را در فیلم کوتاه «بچه کارناوال» (The Karnival Kid) گفت. پس از این به بعد اگر «هات داگ» گفتن این موش کوچک بامزه را دیدید، یادتان باشد که اشاره ای به اولین کلمات او است.

۸- ظاهری متمایز

تصویر

نمی دانیم وقتی مادرخوانده های پری «آئورورا» هدایای خود را به او می دادند، او از قبل این ویژگی خاص را در چشمانش داشت یا بعد از آن خواب عمیق صاحب این ویژگی شد. چیزی که حتمی است این است که «زیبای خفته» تنها پرنسس دیزنی است که چشمانی به رنگ بنفش دارد.

۹- آوازخوانی با دشمن

تصویر

انیمیشن «پینوکیو» (Pinocchio) در سال ۱۹۴۰ منتشر و به یکی دیگر از نمادهای مهم دیزنی بدل شد. تا به اینجا نکته ی جدیدی نبود، اما چیزی که شاید متوجه نشده باشید این است که این اولین باری بود که شخصیت اصلی یک انیمیشن با شخصیت های منفی آن آواز می خواند.

دومین باری که این اتفاق رخ داد در سال ۲۰۱۳ در انیمیشن «یخ زده» (Frozen) بود، زمانی که «آنا» با «هانس» آهنگ Love Is An Open Door را می خوانند. به همین دلیل «آنا» هم اولین پرنسس دیزنی است که با یک شخصیت شرور آواز خوانده.

۱۰- یک فیلم خیلی بلند

تصویر

ساخت فیلم «کابوس پیش از کریسمس» (The Nightmare Before Christmas) طی ۳ سال و توسط گروهی ۱۰۰ نفره انجام شد. هر یک ثانیه ی این فیلم با ۱۲ گرفتن تصویر از حرکات استاپ موشنی ساخته می شد. به عبارتی دیگر، برای یک دقیقه از فیلم باید ۷۲۰ عکس و برای یک ساعت آن باید ۴۳،۰۰ عکس گرفته می شد. حالا تصور کنید یک اشتباه در کار، چه تبعاتی داشت.

۱۱- دو ملکه، یک تاج

تصویر

در میان داستان های دیزنی، تنها یک پرنسس بوده که تاجگذاری و ملکه شدن او را دیده ایم: «السا» در انیمیشن «یخ زده». درست است که در انیمیشن «آتلانتیس: امپراتوری گمشده» (Atlantis: The Lost Empire) هم «پرنسس کیدا» ملکه شد، اما تاج گذاری او به تصویر کشیده نشد. «کیدا» اولین پرنسس دیزنی است که ملکه شد و «السا» اولین پرنسس دیزنی که تاجگذاری او نشان داده شد.

۱۲- یک موش با نامی طولانی

تصویر

در ابتدا قرار بود نام این موش انیمیشنی مشهور «مورتیمور موس» (Mortimer Mouse) شود. اما این همسر والت دیزنی، لیلیان بوندز بود که او را راضی کرد نام این موش را «میکی موس» بگذارد. نام کامل موش محبوب دیزنی «مایکل تئودور موس» (Michael Theodore Mouse) است و «مورتیمور» نام یک شخصیت دیگر شد که به «مینی» دل باخت.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان