راز هیولای پنهان پدر و مادر بابک خرمدین چه بود؟

  دوشنبه، 10 خرداد 1400 ID  کد خبر 153094
راز هیولای پنهان پدر و مادر بابک خرمدین چه بود؟
ساعد نیوز:محمد بلوری، روزنامه‌نگار پیشکسوت، نوشت: با گذر زمان، هر روز افشای جزئیات حقایقی درباره زنجیره جنایات هولناک خانواده «خرمدین» با روشنی بیشتر چهره شیطانی هیولای پنهان در روان زوج جنایتکار نه تنها افکار عمومی را در بهت و حیرت بیشتری فرو می‌برد، بلکه روانشناسان را هم در شناسایی شخصیت زن و شوهر بیشتر به اعجاب وا می‌دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از کارگر انلاین، زن و شوهری با چهره هایی آرام و رفتاری خونسردانه در برابر یک قاضی متعجب و خبرنگارانی در هیجان پرسش ظاهر می شوند و جزئیات جنایات هولناک شان، از جمله کشتن و قطعه قطعه کردن جسد پسرشان را به عنوان آخرین قربانی چنان با خونسردی و بی تفاوتی تعریف می کنند که گویی آن شب سرگرم ساطوری کردن سبزی آش برای میهمانان فردا بوده اند.
اما در روند انتخاب قربانیان، خانواده برای سلاخی شدن در آن مسلخ خانوادگی تا رسیدن به نوبت کشتار چه واکنشی داشته اند؟ پرسش برخی از مردم است!
وقتی یکی از فرزندان با قرعه مرگ روبه رو می شد آیا تا مثله کردن و انتقال جسد قطعه قطعه شده اش، آثاری از این جنایت باقی نمی ماند تا دیگر اعضای خانواده پی به راز جنایت موحش والدین و غیبت قربانی ببرند؟
طوری می کشتیم که دیگر بچه ها نفهمند
جواب زن و شوهر برای هر شنونده ای چندان قانع کننده نیست. پاسخ این دو در جریان بازجویی و پرسش خبرنگاران این است: زن می گوید: طوری می کشتیم که دیگر بچه ها نفهمند، بهانه می آوردیم که به سفر رفته...! مرد: شاید یکی شان می فهمید، اما فکر نمی کرد که نوبت به او هم برسد و یا حتماً راز قتل را پنهان می کردند که گرفتار نشوند.
اما توضیحات این زن و شوهر قانع کننده نیست و به گفته یکی از روانشناسان حتماً بابک خرمدین به راز جنایات مشترک پدر و مادرش پی برده بود، اما عجیب اینکه چرا پنهانشان می کرد.
به گفته یکی از روانپزشکان این گونه جنایات پیوسته و زنجیر وار زاییده باور های غلط و بیمارگونه ذهنی است که به یقین با شکار و مثله کردن اجساد قربانیان دیگری ادامه می یافت و پس از کشتن افراد خانواده و وابسته فامیلی نوبت به افراد دیگر می رسید.
چنین افرادی که سخت پایبند این گونه باور های غلط پنداری خود هستند معمولاً شخصیتی آرام و متواضع دارند و در معاشرت با دیگران مهربان و فروتن به نظر می رسند.
داستان عجیب مرد گله دار که قاتل سریالی بود
من حدود ۶۰ سال پیش که خبرنگار بخش حوادث روزنامه کیهان بودم یک روز در کاخ دادگستری با چنین شخصیتی روبه رو شدم. در شعبه یک جنایی دادگاهی قدیم پرونده اتهام قاتل را خواندم و به جزئیات جنایات هولناک این متهم قسی القلب پی بردم.
این مرد ۵۰ ساله کشاورز با داشتن گله ای گوسفند و چند جریب زمین در رفاه زندگی می کرد تا اینکه پس از ازدواج با زن نسبتاً جوانی، ماجرا آغاز شد. وی پنج مرد را به تصور ارتباط با همسر جوانش در حال بیهوشی به قتل رسانده و سپس اجساد قصابی شده آن ها را در بیابان انداخته است.
او ابتدا مرد جوانی را از روستایی دور و نزدیک برای میهمانی شام به خانه اش دعوت می کرد و هنگام صرف غذا زنش را وا می داشت که به میهمان جوان شربت آلوده به سم تعارف کند. پس از آنکه میهمان بی خبر از توطئه با خوردن شربت نیمه جان می شد. مرد صاحبخانه قربانی اش را با ساطور و قمه قطعه قطعه می کرد و تکه های جسدش را در بیابان های اطراف می انداخت تا طعمه جانوران شود.
با کشف اجساد پنج مرد قربانی، ملاک جنایتکار دستگیر شد و در مراحل بازجویی مدعی شد که قربانیانش را به خاطر تعرض به زنش کشته است. با ارجاع پرونده به دادگاه جنایی در تهران و درخواست مجازات اعدام برای متهم، بین پزشک قانونی و گروه روانپزشکان انتخابی در مورد محاکمه اش اختلاف نظر به وجود آمد.
پزشک قانونی اصرار داشت که قاتل با سبق تصمیم و سلامت عقل مرتکب قتل قربانیان شده، اما روانپزشک ها معتقد بودند قاتل هرچند از سلامت عقل برخوردار بوده، اما در لحظات بحران روانی ناشی از هجوم خاطرات درد ناک گذشته اقدام به چنین قتل هایی کرده است. اما دادرسان دادگاه جنایات این مرد را براساس سلامت عقل تشخیص دادند و به اعدام محکومش کردند.
راز خانه وحشت خرمدین چیست؟
اما در سلسله جنایات هولناکی که در اکباتان و خانه خرمدین ها اتفاق افتاده آخرین قربانی، بابک، یک استاد دانشگاه در رشته سینما است که دانشجویان و اهالی سینما به وقار اجتماعی و پاکی اخلاقش جملگی گواهی می دهند.
اما پدر، در بازجویی ها و مصاحبه با خبرنگاران مدام این چهره دانشگاهی و سینمایی را فرزندی منحرف معرفی می کند. به تعبیر دیگری، انگار گناهکار، عکس از صحنه جرم سنگینی را که مرتکب شده تکه تکه می کند تا با نگاهی به آن، وجدان خفته اش بیدار نشود. براساس اوراق بازجویی می بینیم در مورد قتل دیگر قربانیان از جمله دختر و شوهر او به انحرافات جنسی متوسل شده که خود را در کشتن این قربانیان محق جلوه دهد تا به تسکین روانی برسد.
طی ۶۰ سال روزنامه نگاری با تجاربی که در برخورد با حوادثی، چون این قتل عام داشته ام فهمیده ام متعصبان باور های ناشی از جهل می توانند بی رحمانه ترین واکنش ها را از خود نشان بدهند!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (114 نظر) فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (103 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (85 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (79 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (76 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (31 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (29 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (22 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (21 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (16 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنّا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (15 نظر) رخت عزای علی دایی برای دایی اش در اردبیل/ ورزشکاران معروفی که در مراسم ختم دایی شهریار ایران حضور داشتند (13 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا برای حل مشکل تیر برق جلوی خانه اش حماسه ساز شد/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (13 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رازها و ناگفته های جالب درباره 4 برادر جنتلمن علی دایی/ خانواده‌ای تحصیل کرده با مشاغل جالب توجه که همگی در 1 فروردین به دنیا آمده‌اند+عکس
لیست کاملی از هنرمندان و بازیگران محبوب ایرانی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند/ عشق مهم تر است یا سن؟+عکس
حسن روحانی: هر شب نقش منفی پوریا پورسرخ را دنبال میکنم!
لیست کامل بازیگران و هنرمندانی که کرونا جانشان را گرفت/ از علی سلیمانی تا مادر جوان غزل شاکری و بازیگر سریال مختارنامه
فوت و فن خانه‌داری؛ برق انداختن شیرآلات با چند روش ساده و کارآمد+نکات جانبی
آیا پزشکیان جملات روحانی را تکرار خواهد کرد؟
ساشا سبحانی به ایران بازگردانده می‌شود؟
پسر هنیه: رهبر انقلاب خیلی از شهادت پدرم متاثر بودند
استعلام 73 نفر از وزارت اطلاعات توسط پزشکیان
رونمایی از سنگ قبر مشترک خانه ابدی پرویز پرستویی و خسرو شکیبایی بازیگر سریال خانه سبز+عکس
پسر افغان گفت :پدرم دستمزدم را نمی داد نقشه خودربایی کشیدم
نخست‌وزیر انگلیس در تماس با پزشکیان: به اسرائیل حمله نکن!
هشدار؛ تزریق ژل زیبایی را به دست ناخن کار نسپارید!
بارک الله گفتن رهبر معظم انقلاب با هر بار شنیدنش این شعر: اگر تقدیر، تن دادن به فرمان زلیخا بود...
از بهترین سفر خارجی ژیلا صادقی تا واکنش ظریف به زودرنج بودنش در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 23 مرداد 1403
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟