راز نهفته در مثلث برمودا چیست؟

  سه شنبه، 06 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راز نهفته در مثلث برمودا چیست؟
مثلث برمودا (Bermuda Triangle) یکی از نواحی پررمزوراز دنیا است که دانشمندان و نظریه‌پردازان زیادی با طرح فرضیه‌های متفاوت تلاش کرده‌اند به ماهیت واقعی این منطقه و فراسوی آن پی ببرند.

مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان هم شناخته می شود، حدود منطقه ای در ناحیهٔ غربی ،، اقیانوس اطلس شمالی است که گفته می شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۱ هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده یا از بین رفته اند. این محدوده به طور دقیق دارای شکل مثلث نیست و فقط ظاهری شبیه به مثلث دارد. گزارش های بسیاری وجود دارد که نشان می دهد این منطقه بسیار خطرناک است بر پایهٔ اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحدهٔ آمریکا مثلث برمودا بسیار خطرناک بوده است. گفته می شود موجودات ناشناخته و ماوراءالطبیعه در آن وجود دارند، هر چند بسیاری از آن رخدادها دلایل علمی و طبیعی دارند. در فرهنگ عامه برخی ناپدید شدن ها به فراهنجار یا فعالیت های زیست فرازمینی در این ناحیه نسبت داده شده است. شواهد و اسناد نشان می دهد که شمار بالایی از رویدادها به درستی گزارش نشده بودند؛ و اطلاعات دقیقی موجود نیست صندوق جهانی طبیعت در پژوهشی در سال ۱۹۹۷ فهرست ۱۰ منطقهٔ خطرناک برای کشتی رانی را اعلام کرد که مثلث برمودا یکی از آن ها بود.

تصویر

پیشینه مثلث برمودا

اولین ادعایی که مبنی بر ناپدید شدن غیرعادی در این منطقه ارائه گشت، توسط ادوارد ون وینکل جونز در سال 1950 در مجله میامی هرالد مطرح شد، پس از آن جورج ایکس در سال 1952 ادعایی مشابه آن داشت که در مجله فیت منتشر نمود. او در گزارش خود اطلاعات جامعی در رابطه با "پرواز 19" هم داده بود؛ در سال 1962 مجله لژیون آمریکایی در زمینه پرواز 19 ادعا کرد که فرمانده ماموریت گفته: "ما در حال ورود به آب های سفید هستیم و هیچ چیز خوب به نظر نمی رسد. ما نمیدانیم در کجا قرار داریم، آب سفید است یا سبز؟". در آن زمان شایعاتی هم مبنی بر فرستادن پرواز 19 به مریخ قوت گرفته بود. تحقیق در مورد مثلث برمودا و حوادثِ رخ داده در آن بسیار مورد توجه بود و افراد بی شماری اخبار آن را پیگیری می کردند. یکی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی آریزونا "لورنس دیوید کخ" معتقد بود که نوشته های موجود در رابطه با مثلث شیطان بیش از حد اغراق آمیز هستند، از همین رو خود به بررسی وقایع و پرس و جو از بازماندگان اقدام نمود که در نهایت به نتایج جالبی دست پیدا کرد؛ او به این نتیجه رسید که این منطقه طوفان های گرمسیری شدیدی را تجربه می کرده که هواپیماها و کشتی های بزرگتر بیش از بقیه دچار این طوفان می شدند و در نهایت ناپدید می گشتند. در سال 1972 یک کشتی نفت کش در این منطقه غرق شد که بقایای آن را در خلیج مکزیک پیدا کردند، بررسی های انجام شده نشانگر آن است که کاپیتان کشتی در دفتر کابین فنجان قهوه خود را به سختی در دستانش فشرده و در همان حال جان سپرده است. در این میان هواپیماها و کشتی های کوچکتری وجود داشتند که توانسته بودند از این منطقه نفرین شده خود را به بندر برسانند.

تصویر

برخی از حوادث رخ داده در مثلث برمودا

مثلث برمودا تا سال ۱۹۱۸ ناشناخته بود. بعد از آن کشتی یواس اس سایکلوپ با ۳۰۰ نفر مسافر در آنجا غرق شدند. کشتی هیچ سیگنال خطری به کسی نفرستاد و هیچ وقت پیدا نشد. رییس جمهور آن زمان آمریکا به نام وودرو ویلسون گفته است: “تنها خدا و دریا می داند که چه اتفاقی برای آن کشتی بزرگ رخ داده است”. در سال ۱۹۴۱ نیز دو کشتی در همان نقطه ناپدید شدند.

در سال ۱۹۴۵، یک تحقیق دریایی صورت گرفت و در آن یک هلیکوپتر نجات به مثلث برمودا فرستاده شد تا به دنبال افراد گم شده بگردد. این هلیکوپتر با ۱۳ نفری که در آن بودند ناپدید شدند. بعد از یک تحقیق گسترده، مسئولان گفتند که این کشتی به گونه ای محو شده که انگار به مریخ سفر کرده است.

البته ما برخی از حوادث رخ داده در مثلث برمودا را برای شما نام بردیم. مثال هایی که زدیم تنها تعداد اندکی از حوادثی هستند که باعث می شوند معمای مثلث برمودا هنوز هم زنده بماند.

مثلث برمودا را روی هیچ نقشه ای ترسیم نکرده اند

برمودا یک گروه جزیره است و تحت حکمرانی دولت بریتانیا می باشد. 138 جزیره دارد و در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. نزدیک ترین قاره به مثلث برمودا، آمریکای شمالی است و مردم می گویند که این مثلث از جزایر برمودا شروع شده، از میامی می گذرد و در جزیره پورتوریکو به پایان می رسد.

این مثلث قسمت بسیار بزرگی از اقیانوس اطلس را تشکیل می دهد اما روی هیچ کدام از نقشه های چاپی زمین مشخص نشده است زیرا آن را به طور رسمی به عنوان ناحیه ای از اقیانوس اطلس نپذیرفته اند. شاید دلیل دیگر نیاوردنش در نقشه ها این باشد که کسی نمی داند واقعاً محدوده و بزرگی آن چقدر است ولی تخمین زده می شود که حداقل 1295000 کیلومترمربع باشد.

تئوری های توضیح اسرار مثلث برمودا

بنابراین چه چیزی موجب ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها می شود؟ تحقیقات و اکتشافات بسیاری برای کشف این راز صورت گرفته است. هیچ نظریه ای وجود ندارد که بتواند تمام حوادث ناپدید شدن را توضیح دهد.

کشتی ها و هواپیماها می توانستند قربانیان شرایط مختلف باشند و اتفاقات سریع و غیر منتظره ای رخ می داده است، که همچنان هم ادامه دارند.

بسیاری از نظریه ها از محققان و دانشمندان برای توضیح رویدادهای مختلف آمده اند و در اینجا چند مورد از محبوب ترین موارد وجود دارد:

بسیاری از تئوری ها درباره آنچه در پشت پرده مثلث برمودا است، وجود دارد.برخی از مردم فکر می کنند که موجودات فضایی دلیل و مقصر این ماجرا هستند. برخی دیگر فکر می کنند که آن باید هیولاهای دریایی، دزدان دریایی، یا یک نیروی فیزیکی باشد که هنوز کشف نکرده اند.

با این حال، تحقیقات در مثلث برمودا نتیجه گرفتند که اغلب ناپدید شدن ها و کشتی های غرق شده در توضیحات منطقی ای مانند آب و هوای بد و یا اشتباهاتی که توسط افسران و خدمه صورت می گیرد، رخ می دهد.

گاز متان یکی دیگر از عوامل است که در بررسی هایی که صورت گرفته وجود آن در این منطقه قطعی است و کارشناسان وجود این گاز را دلیلی بر ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها می دانند ، چرا که گاز متان تاثیر زیادی بر امواج می گذارد و همین موضوع باعث می شود که کشتی ها با سرعت بیشتری غرق شوند ، همچنین خاصیت فوران و جهش بالای گاز متان از دلایل سوختن و سقوط کردن هواپیماهایی است که بر بالای منطقه برمودا پرواز می کنند .
یکی از موضوعات جالب درباره مثلث برمودا وجود هرم های شیشه ای است که توسط یک اقیانوس شناس مشهور در سال های قبل کشف شد، وی به وسیله ردیاب صوتی زیردریایی به وجود دو هرم صیقلی عظیم و غول پیکر که در عمق 2 هزار متری قرار داشتند ، پی برد، در سال های اخیر هم دانشمندان در حال پژوهش در این منطقه، هرمی ایستاده که 200 متر ارتفاع داشت و از جنس کریستال بوده، کشف کرده اند که نور را از خود عبور می دهد و موضوع عجیب درباره این اهرام این که در بالای هر کدام از آن ها دو حفره بزرگ وجود دارد که وجود آن ها باعث می شود آب با سرعت زیاد از حفره دوم حرکت کند و باعث به وجود آمدن امواج بزرگ و غول آسا گردد و به گفته دانشمندان همین پدیده دلیل اصلی ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها می باشد، به اعتقاد برخی دیگر این هرم ها باعث جذب اشعه های شفا بخش کیهانی می شوند و نیرویی عظیمی را در اختیار قاره آتلانتیس ناپدید شده میگذارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (417 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (59 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (42 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (6 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس