دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / فناوری های نوین /

رباتی که باعث راحتی جان خانم های شاغل و خانه دار شد/ ربات انسان‌نما به‌صورت خودکار اشیا را مرتب میکند+ویدیو 

شنبه، 11 آذر 1402
ساعدنیوز: ربات انسان‌نمای تسلا حالا می‌تواند به‌صورت خودکار اشیا را مرتب کند.

ویدیوی جدیدی از ربات انسان‌نمای تسلا، یعنی اپتیموس، منتشر شده است که آن را درحال مرتب‌کردن اشیای مختلف و انجام حرکات یوگا نشان می‌دهد.

همان‌طور که در این ویدیو که توسط حساب رسمی اپتیموس در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده است، دیده می‌شود، ربات تسلا ابتدا خودش را کالیبره می‌کند که برای سازگاری با محیط‌های جدید یک امر ضروری است. سپس می‌تواند از حسگرهای بینایی و موقعیت مفاصل خود برای تعیین مکان دقیق اندامش استفاده کند. این امر به اپتیموس اجازه می‌دهد تا با اشیا تعامل داشته باشد و بتواند وظایف مشخص‌شده خود را با دقت و مهارت انجام دهد.

یکی از وظایفی که Optimus در این ویدیو انجام می‌دهد، مرتب‌کردن بلوک‌های آبی و سبز است. ربات تسلا می‌تواند هر بلوک را به‌راحتی در دستان خود بگیرد و با سرعتی شبیه به یک انسان آن‌ها را مرتب کند. علاوه‌براین، زمانی که اپراتور انسانی در کار ربات دخالت می‌کند، می‌تواند آن‌ها را مجدداً جابه‌جا کرده و به اطراف حرکت دهد. تسلابات همچنین می‌تواند خطاها خود را تصحیح کند و به‌سرعت با وضعیت جدیدی سازگار شود.

در ادامه این ویدیو همچنین شاهد انجام برخی حرکات یوگا توسط اپتیموس هستیم که تعادل و انعطاف‌پذیری آن را نشان می‌دهد. انجام این حرکات نشان می‌دهد که ربات تسلا می‌تواند به‌خوبی بدن خود را کنترل کند و همچنان انعطاف‌پذیر باشد.

اپتیموس همچنان درحال توسعه است و به همین دلیل تسلا با این ویدیو از مهندسان دعوت کرده تا به کار توسعه این پروژه ملحق شوند. هنوز مشخص نیست که این ربات چه زمانی به‌طور کامل آماده خواهد شد، اما این ویدیو نشان می‌دهد که اپتیموس پیشرفت زیادی کرده است و از نرم‌افزار خودروهای تسلا استفاده می‌کند.

نمونه اولیه ربات انسان‌نمای تسلا در پاییز سال گذشته معرفی شده بود و ایلان ماسک، مدیرعامل غول خودروسازی، ادعا کرده بود که اپتیموس موفق‌تر از خودروهای این شرکت خواهد بود. اوایل سال جاری نیز ویدیویی از این ربات منتشر شده بود که آن را درحال راه‌رفتن نشان می‌داد.


1 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) روایت محمد دایی از لحظه چپ کردن علی دایی با پرادو! / پارگی گوش و خونی که روی ماشین ریخته بود!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(ویدئو) پخت یک غذای ساده و جدید آلمانی با بادمجان / اگه عاشق بادومنجانی حتما این غذارو امتحان کن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
عمر شهرت این بازیگران کوتاه بود + عکس / بازیگرانی که خیلی زود از یاد بردیم!
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
استوری شیک و رنگ رنگی شیدا مقصودلو همسر مورایس با وایب تابستانی / خلاقیت یاد بگیرید از خانم هنرمند
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
ترجمه تخصصی متن
لیستی کامل از بازیگران زنی که با سر تراشیده و کچل جلوی دوربین ظاهر شدند+عکس/ از الناز شاکردوست تا رویا نونهالی، ناتاشایِ خواب و بیدار