ساعدنیوز
ساعدنیوز

ردیاب هوشمند اپل چیست؟ صفر تا صد کار با AirTag Apple

  چهارشنبه، 18 آبان 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
ردیاب هوشمند اپل چیست؟ صفر تا صد کار با AirTag Apple
اگر برای چندمین بار است که سوئیچ خودرو خود را گم می کنید و نمی دانید آن را کجا گذاشته اید و یا سایر وسایل خود را نمی توانید پیدا کنید پیشنهاد میکنم با دقت بیشتری ادامه مطلب را دنبال کنید.در این مقاله به معرفی محصولی با تکنولوژی بسیار بالا از شرکت اپل (Apple) به نام ایرتگ(AirTag) می پردازیم.

یکی از محصولات اپل که شاید هنوز خیلی از شما با آن آشنا نباشید Apple airtag است. این محصول جدید شرکت اپل کارایی های جذاب و کاربردی دارد که قطعا برای کاربران و دوستداران محصولات اپل استفاده از آن بسیار خوشایند خواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی این محصول که با تکنولوژی بسیار بالا از شرکت اپل با نام ایرتگ عرضه شده و قرار است ویژگی های آن شما را شگفت زده کند بپردازیم. پس در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید تا هر آن چیزی که درباره ایرتگ اپل باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

ایرتگ اپل چیست؟

این سوال احتمالا اولین سوالی است که ذهن شما را درگیر می کند و به دنبال جوابی کامل و قابل فهم برای آن هستید. خب باید بدانید که airtag ها به طورکلی ابزارهای کوچکی هستند که به وسیله بلوتوث به گوشی های شما وصل می شوند. این ابزار همانطور که توضیح دادیم به ما کمک می کنند به وسیله برنامه ردیابی find my که روی گوشی شما نصب می شود و تنها برای گوشی های آیفون شناخته شده است اشیای گمشده خود را پیدا کنیم. Airtag های اپل قرار است با این دستگاه سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند. به عبارتی به وسیله apple airtag ها شبکه ای جامع برای اشیا گم شده برای شما ایجاد خواهد شد.

ایرتگ

آیا تاکنون با apple airtag کار کرده اید؟ درباره آن چقدر اطلاعات دارید؟

شرکت اپل روی فناوری دستگاه های ردیابی بلوتوثی که با عنوان تایل هم شناخته می شوند کار می کند. این ابزار برای ردیابی لوازمی مانند کلیدها، کیف پول و لوازمی از این قبیل که بیشتر در معرض گم شدن هستند طراحی شده است. دستگاه جدیدی که برای ردیابی از طریق بلوتوث توسط اپل طراحی شده و قرار است در اختیار کاربران قرار بگیرد Airtag نام دارد که به شما این امکان را می دهد مستقیما از طریق نصب اپلیکیشن Find my روی گوشی اپل خود ردیابی وسایل خود را انجام دهید.
براساس دارایی های موجود در نسخه های مختلف iOS و جزئیاتی که توسط مارک تجاری MacRumors قرار گرفته است، به نظر می رسد اپل قصد دارد لوازم جانبی خود را مجهز به Airtag معرفی و عرضه کند. البته Airtagها هنوز در دست کار هستند و هیچ تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است. اما نشانه هایی از آن ها در به روزرسانی های iOS 14 و iOS 13 یافت شده است، بنابراین با توجه به نشانه هایی که در بروزرسانی این دو مورد دیده شده است می توانیم نتیجه بگیریم با این فناوری پیشرفته فاصله چندانی نداریم. در ادامه با ما همراه باشید تا با Apple Airtag و جزئیات مهم آن بیشتر آشنا شوید.

AirTag Apple با چه گوشی هایی سازگار است؟

گوشی های اپل باید به سیستم عامل IOS ۱۴.۵ یا بالاتر مجهز باشند تا بتوانند با محصول جدید شرکت اپل سازگار شوند. آیفون 6S که شامل نسل اول و دوم، مدل SE می باشد و بیشتر آی پدها قابلیت سازگاری با ایرتگ اپل را دارند.

اپل به هر AirTag یک تراشه U1 اضافه کرده است تا بتواند مکان دقیق آن را ردیابی کند. و تنها آیفون های مدل 11 و 12 هستند که شامل این تراشه اند و می توانند از Precision Finding برای ردیابی دقیق تر استفاده کنند.

  • iPhone SE, 6s or later.
  • iPod Touch 7th generation or later.
  • iPad Pro, 5th generation or later.
  • iPad Air 2 or later.
  • iPad Mini 4.

البته برای تشخیص دقیق موقعیت مکانی جسم گم شده افراد به آیفون ۱۱ یا ۱۲ نیاز دارند. زیرا اپل به هر AirTag یک تراشه U1 اضافه کرده است و تنها آیفون های مدل 11 و 12 هستند که شامل این تراشه هستند و می توانند از طریق Precision Finding برای ردیابی دقیق تر استفاده کنند. شرکت اپل به این قابلیت می گوید «جستجوی دقیق» یا « « Precision Finding این همان قابلیتی است که متاسفانه در ایران کار نمی کند. برای این که به قابلیت جستجوی دقیق هدایت شوید، اپل از شما می خواهد که در اپلیکیشن«Find My» ابتدا ایرتگ خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه ناوبری بزنید تا اپل شما را به Apple Maps هدایت کند. متاسفانه هیچ مورد از ۵ مورد ناوبری اپل مپس در ایران فعال نیست. این عدم کارکرد به دلیل تحریم یا عدم پشتیبانی اپل از ایران رخ داده و مشخص نیست که چه زمانی فعال می شود. در نتیجه پیش بینی می کنیم اگر روزی ناوبری Apple Maps هم مانند Google Maps در ایران فعال شود، جستجوی دقیق ایرتگ هم به درستی کار خواهد کرد.

نحوه اتصال ایرتگ اپل به گوشی هوشمند آیفون

قبل از فعال کردن AirTag باید :

  • iPhone ، iPad یا iPod touch خود را روشن کنید.
  • بلوتوث را فعال کنید.
  • Wi Fi را متصل کنید.
  • موقعیت مکانی تان را روشن کنید.

برای اینکه بتوانید از Precision Finding استفاده کنید و دقیق ترین مکان AirTag خود را ببینید باید دسترسی موقعیت مکانی را برای Find My روشن کنید.( Settings > Privacy > Location به پایین صفحه رفته و Find My را انتخاب کنید)

  • اکنون مطمئن شوید که دستگاه شما برای نصب آماده است.
  • ایرتگ را از جعبه بیرون آورید و پوشش دورش را بردارید سپس برچسب آن را بکنید تا باتری فعال شود.
  • AirTag خود را نزدیک iPhone ، iPad یا iPod touch خود نگه دارید ، سپس روی Connect ضربه بزنید.
  • نام ایرتگ خود را از لیست انتخاب کنید، همچنین شما می توانید یک نام برای آن به بطور دلخواه بنویسید سپس روی Continue ضربه بزنید.
  • برای ثبت AirTag با Apple ID خود ، دوباره روی Continue ضربه بزنید.
  • در آخر Done را لمس کنید.

حالا شما می توانید با AirTag لوازم خود را مانند کلیدها یا کوله پشتی و … را ردیابی کنید.

اما قبل از اینکه ایرتگ را برای خود فعالسازی کنید نکاتی وجود دارد که باید آن ها را بدانید. در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم. فعال سازی ایرتگ نیازمند فعال بودن تایید هویت دو مرحله ای اپل آی دی شماست. از آن جایی که اپل از شماره تلفن های ایران پشتیبانی نمی کند، احتمالا به مشکل برخواهید خورد. در نتیجه بهتر است یک شماره مجازی معتبر خریداری کنید تا بتوانید هم امنیت حساب خود را افزایش دهید و هم از ایرتگ خود استفاده کنید. فقط، این نکته را فراموش نکنید که نباید تحت هیچ شرایطی از شماره های مجازی موقت یا رایگان استفاده کنید. شماره های مجازی موقت عموما عمر کوتاه یک هفته ای دارند و پس از مدتی از دسترس خارج می شوند. آن وقت ممکن است دستگاه شما روی اپل آی دی شما قفل شده و در این صورت آیفون چند ده میلیون شما به یک آجر بلا استفاده تبدیل شود.

طراحی AirTag (زیبا و ساده اما مقاوم)

AirTag یک وسیله ردیابی کوچک و دکمه ای شکل است که سطح جلو آن سفید براق است و می توان آن را با حکاکی و پشت نقره سفارش داد. ولی در اینجا ممکن است سوالی ذهن شمارا مشغول کند. چرا ایرتگ اپل سوراخ ندارد؟ فرض کنید شما می خواهید ایرتگ را به کلید خود آویزان کنید، باید یک جاسوئیچی مانند طرح ایرتگ تهیه کنید. این مسئله به طور خود یه نظریه منفی حساب می شود زیرا قیمت جاسوئیچی ایرتگ ۳۵ دلار است که از قیمت خود ایرتگ بیشتر است. این موضوع به مرور زمان و با معرفی جاسوئیچی های ارزان تر از سوی کمپانی های شخص ثالث حل می شود اما تا آن زمان قطعا سود خوبی به شرکت اپل خواهد رسید. باتری ایرتگ از نوع CR2032 استفاده شده است. باتری قابل تعویض نکته ای است که اصلا انتظار دیدن آن را در یک محصول اپل نداشتم. به خصوص این که باید بدانید حتی باتری دو آیفون ۱۲ نو را با یکدیگر هم تعویض کند، با ارور سرویس مواجه می شوید. در هر صورت این باتری تا یک سال دوام می آورد و نیازی به شارژ یا تعویض زودهنگام آن ندارید.AirTag دارای درجه مقاومت IP67 در برابر آب و گرد و غبار است ، به این معنی که می تواند در شرایط آزمایشگاهی به مدت ۳۰ دقیقه در برابر غوطه وری در آب مقاومت کند. البته پیشنهاد من به شما این است که هیچ دستگاهی را در آب غوطه ور نکنید. حتی آن هایی که از استاندارد هم پشتیبانی می کنند.

AirTag یا Tile

با آنکه AirTag یک محصول فوق العاده از اپل هست ولی اولین ردیاب بلوتوثی نیست، Tile حدود یک دهه است که ردیاب های بلوتوثی تولید می کنند. خیلی ها می پرسند که کدام ردیاب بهتر است؟

هر دو آنها ردیاب هایی با ویژگی های بی نظیری هستند اما با توجه به سیستم عامل تان باید انتخاب کنید که کدام ردیاب را تهیه می کنید. وجه تمایز ایرتگ و چیزی که مشخص می کند این دستگاه را اپل ساخته، تکنولوژی Ulra Wideband است. کاربران Tile، سیستم عامل های اندروید و AirTag سیتم های IOS هستند.

قیمت ایرتگ چقدر است؟

قیمت خود ایرتگ ۳۰ دلار است و پک چهارتایی آن ۹۹ دلار خواهد بود که با توجه به قیمت دلار در تاریخ ۱۳/۵/۱۴۰۰ در ایران، تقریبا برابر با ۷۵۰ هزارتومان می باشد. اما هم اکنون در بازار با قیمت حدودی ۱ میلیون تومان الی ۲ میلیون تومان در سایت هایی مانند دی جی کالا و … به فروش رسیده است. با این حال تجهیزات جانبی این دستگاه، که همگی برای زیبایی است و هیچ کاربردی ندارند از ۳۵ دلار تا ۴۴۹ دلار قیمت دارند. این تجهیزات شامل بند چرم، جنس دسته کلید متفاوت و … است.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات این ردیاب هوشمند (AirTag Apple) را برسی کنیم، از راه اندازی تا طراحی آن را به طور کامل برسی کردیم و در آخر هم آن را با یکی از بهترین ردیاب های بلوتوثی مقایسه کردیم. حالا از شما می خواهیم که اگر از این ردیاب هوشمند اپل استفاده کرده اید، حتما نظرتان را برای ما بنویسید و از تجربیاتتان بگویید. اگر سوالی در رابطه با این مقاله دارید می توانید در بخش دیدگاه با ما مطرح کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (458 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (251 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (218 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (192 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (90 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (77 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (52 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (42 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (38 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (31 نظر) تقسیم وظایف در جلسه مهم به شیوه رهبر معظم انقلاب: من چای درست کردن را خوب بلدم و چای میدهم! (24 نظر) نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران مجید واشقانی بازیگر سریال هفت سر اژدها/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحاف تشک گل گلی با رنگ ملیح اتاق خواب پناه و نبات دختران شاهرخ استخری در بلژیک+عکس اولین تصویر از مراسم عروسی ستاره سابق تیم ملی والیبال/رونمایی شهرام محمودی برای اولین بار از شب دامادی اش+ عکس عکس متفاوت خانم مجری محجبه در ساحل دریا / مبینا نصیری قابل شناسایی نبود افشاگری جالب وحید سریال نون از پشت صحنه: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم رونمایی هدیه بازوند، روژان سریال نون خ از عکس باحال با همکارانش در پشت صحنه/ چقدر این عکس زیباست حرکت تحسین برانگیز یک کارمند وظیفه شناس و شریف مترو در تهران/ ایران و ایرانی به وجودت افتخار میکنه+عکس رونمایی از پسر و همسر جوان سید بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید/ چقدر پدر و پسر شبیه هم هستن!+عکس (ویدئو)سبحان ا...؛ تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد خانه پدری ساده و بدون تجملات علیرضا بیرانوند +عکس /شیک در عین سادگی... سکانس خنده دار متهم گریخت: وقتی بی بی قاطی میکنه😂 خلاقیت منحصر بفرد شهرداری تهران در پیاده رو خیابان عباس آباد حماسه ساز شد+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 مراسم تولد جگرسوز زهره فکور صبور،ستایش سریال دلنوازان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش مادرش/ روحش شاد+ عکس فال انبیاء روزانه جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 ویو زیبا از باغ ویلای باصفای افسانه چهره آزاد مادر پارسای دلدادگان / یک تعطیلات آخر هفته دلچسب +ویدئو شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... خلاقت خنده دار یک ایرانی در استفاده بهینه از دسشویی و روشویی حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت... فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن موبایلش حماسه خلق کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت محله خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتاسر مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی لب ساحل با آهنگ عرفان طهماسبی چه شود.../ وای اگر عشق مرا وارونه تعبیر کند... +فیلم انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان/فک کنم از چند جا تَرَک خورد+ فیلم تیپ و ظاهر متفاوت «مهمت» سریال پایتخت بعد پنج سال بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت خنده دار تازه داماد ایرانی در ندادن رمز کارت بانکش به همسرش حماسه آفرید+عکس/ بنازم به این مغز 😂 خوانندگی حیرت انگیز پسر سوپرمارکتی با صدای بهشتی و زیباش در برنامه صداتو/ عالی اجرا کرد+ویدیو کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی فال انبیاء روزانه جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد افشاگری جالب وحید سریال نون از پشت صحنه: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس