دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته است / با ناقضان قرنطینه برخورد قاطع شود 

چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1400
کد خبر: 147987
ساعدنیوز: دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۵۸ درصد از برخورد با ناقضان قرنطینه‌خبر داد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: بابک دین پرست با تشریح دستور کار سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شد. کمیته های بهداشت و درمان و کمیته عالی نظارت آن وزارتخانه گزارشی از وضعیت رعایت اصول بهداشتی و تعیین مصادیق انحراف از آن ها ارائه کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵ نارنجی، ۴۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی اعلام شد. همچنین این گزارش بیانگر رعایت ۵۸ درصدی دستورالعمل های بهداشتی در سطح کشور است که باید به عدد ۹۰ درصد برسد.

دین پرست عنوان کرد: وزارت بهداشت همچنین در گزارش خود مصادیق مربوط به عدم رعایت دستورالعمل ها در بخش هایی، چون مراکز ورزشی، سالن های پذیرایی، تهویه مناسب و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله گذاری را مشخص کرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از تفکیک شهر ها و استان ها خبر داد و گفت: طبق دستور عبدالرضا رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه، امشب نتیجه جلسه را به استان ها اعلام و پیگیری لازم برای افزایش رعایت پروتکل های مربوطه را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد وزارت بهداشت گزارش های هفتگی را به قرارگاه اعلام کند و روند تغییرات را به صورت مناسب و مستمر به قرارگاه برای پیگیری های بعدی اعلام کند.

دین پرست همچنین از برخورد با ناقضان قرینطنه ها خبرداد و گفت: طبق آخرین آماری که امروز به وزارت بهداشت اعلام شد، ۲۱ هزار نفر از شهروندان به صورت قطعی قرنطینه ها را نقض کردند. قرار شد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد در یکی دو روز آینده مکانیسیم برخورد قانونی با این افراد را ابلاغ و اقدامات لازم برای برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآور شد: موضوع بعدی این نشست عدم رعایت برخی از دستورالعمل ها و ابلاغ رای صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط دستگاه های دولتی بود که لیست آن در اختیار قرارگاه قرار گرفت، که در مکاتبات و ابلاغیه های خود اقدامات لازم برای پیگیری آن خواهیم داشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
سابمیت مقاله چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان