دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / علمی / حوزه تکنولوژی /

چگونه گوشی موبایل را رجیستر کنیم؟ 

شنبه، 03 شهریور 1397
در حال حاضر افرادی زیادی هستند که از به تاخیر افتادن طرح رجیستری سود می‌برند. زمانی که هر روز ۳۰ تا ۳۵ هزار گوشی قاچاق وارد کشور شود و هیچ حقوق و عوارضی هم برای آن پرداخت نشود، بازار موبایل به حوزه بسیار جذابی برای قاچاقچیان تبدیل می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از کالا سودا، 

آیا می دانید چگونه باید گوشی موبایل خود را رجیستر کنید؟ این موضوعی است که بسیاری از افراد نمی دانند و بر همین اساس است که در ادامه این مطلب به  شما آموزش می دهیم چگونه موبایلتان را رجیستر کنید. با ما همراه باشید.

همه می دانند چگونه رجیستر کنند، شما چطور؟

شاید تصور کنید که رجیستر کردن گوشی ساده است و بسیاری از افراد برای انجام این مسئله مشکلی ندارند. اما اگر شما جزو افرادی هستید که این کار را بلد نیستید، بهتر است به جای توجه به شایعات موارد مورد نظر ما را رعایت کنید. البته برخی از نمایندگی ها به طور خود رجیستر را انجام می دهند.

کد دستوری

برای رجیستر کردن گوشی های موبایل جدید ابتدا باید کد دستوری #۷۷۷۷* (ستاره ۷۷۷۷ مربع) یا همان کد سامانه همتا را شماره‌گیری کنید. سپس در منوی باز شده، گزینه شماره ۲ یا گزینه فعال‌سازی را انتخاب کرده و شناسه ۱۵ رقمی IMEI دستگاه خود را بدون هیچ‌گونه علامت اضافی وارد کنید. این شناسه ۱۵ رقمی روی جعبه گوشی خریداری شده یا پشت باتری دستگاه درج شده است. همچنین شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶* (ستاره ۰۶ مربع)، شناسه IMEI دستگاه خود را دریافت کنید.

گام به گام تا موفقیت

در مرحله بعد باید شماره سیم کارت وارد شده در گوشی خود را ارسال کرده و پس از آن کد فعال‌سازی را وارد کنید. کد فعال‌سازی، یک کد شش رقمی است که روی کارت گارانتی درج شده و حتما دقت داشته باشید که هنگام خرید گوشی جدید، این شماره را از فروشنده دریافت کنید.

ارسال پیام کوتاه

پس از طی شدن این مراحل، پیامی برای کاربر ارسال می‌شود که حاوی شماره IMEI و شماره سیم کارت وارد شده است. اگر این دو شماره مورد تایید شما بود، گزینه یک را وارد و اطلاعات را تایید کنید.

شما موفق شدید

در پایان پیامی مبنی بر موفق بودن مراحل فعال‌سازی و رجیستر کردن گوشی شما نمایش داده می‌شود. این پیغام در قالب یک پیامک نیز به مشترک ارسال خواهد شد.

چرا رجیستری مهم است؟

طرح رجیستری بسیار مهم است چرا که متاسفانه در روز ۳۰ تا ۳۵ هزار گوشی قاچاق وارد کشور می‌شود. در واقع قاچاق گوشی یک راه مناسب برای پولشویی به حساب می‌آید. موبایل از جمله کالاهایی به حساب می‌آید که بسیار راحت به کشور قاچاق می‌شود و از نظر قیمت و حجم کمی که دارد به راحتی قاچاق می‌شود.

این گونه کالاها به سلامت و اقتصاد مردم آسیب می‌زنند. انجمن واردات موبایل و تبلت اجرای طرح رجیستری را گامی موثر درخصوص ساماندهی بازار موبایل، تضمین حقوق مصرف کننده و افزایش شفافیت اقتصادی، رونق و اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی می‌داند.

در حال حاضر افرادی زیادی هستند که از به تاخیر افتادن طرح رجیستری سود می‌برند. زمانی که هر روز ۳۰ تا ۳۵ هزار گوشی قاچاق وارد کشور شود و هیچ حقوق و عوارضی هم برای آن پرداخت نشود، بازار موبایل به حوزه بسیار جذابی برای قاچاقچیان تبدیل می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC