دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

رفع فیلترینگ محال نیست/پزشکیان می تواند لااقل فیلتر اینستاگرام را بردارد 

سه شنبه، 09 مرداد 1403
کد خبر: 400251
ساعدنیوز: مصطفی فقیهی فعال فضای مجازی و مدیرمسئول انتخاب با اشاره به اینکه رفع فیلترینگ با توجه به عقلانیتی که در قوای اصلی کشور حکفرماست، گفت:پزشکیان می تواند لااقل فیلتر اینستاگرام را بردارد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، مدیرمسئول پایگاه خبری انتخاب گفت:باتوجه به رشد تکنولوژی از جمله اینترنت استارلینک، تداوم فیلترینگ غیرممکن است؛ تداوم این شرایط یعنی تکرار اتفاقات تکراریِ دهه‌های پیشین از جمله‌ی دهه 70، هم ماجرای ویدیو و هم پشت بام خانه‌های مردم کن یک دیش ماهواره دیده می شد. این بار اما این پیش‌بینی نه برای دریافت شبکه های ماهواره ای، بلکه اینترنت پرسرعت و بدون مزاحمت فیلترینگ است.

فقیهی با اشاره به اینکه گفته می شود شورای امنیت کشور (زیر نظر وزارت کشور دولت رئیسی) دستور فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ را صادر کرد گفت: اکنون با تغییر دولت و کابینه، رفع فیلتر این دو، دشوار نخواهد بود.در موارد دیگر مثل تلگرام و یوتیوب، همه چیز به کمیته تعیین مصادیق برمیگردد، جایی که شش عضو دولتی و شش عضو حاکمیتی/انتخابی می توانند رای به رفع فیلترینگ دهند.صاحب امتیاز انتخاب گفت:باتوجه به اظهارات اقای اژه ای در روز انتخابات و مشی عاقلانه ایشان و تمایل دولت و همینطور رئیس مجلس، به نظر می رسد رفع فیلترینگ، امر محالی نیست.

فقیهی افزود:چنین نظراتی از سوی جناب اژه ای و رئیس مجلس نشان می دهد که قوه‌ی عاقله‌‌ی سیستم به این نتیجه رسیده که فیلترینگ نتیجه‌ای جز نارضایتی عمومی ندارد، کمااینکه حجم استفاده از فیلترشکن ها توسط مردم را حتما در سال های اخیر دیده است.بعلاوه، فیلترینگ و ایجاد محدودیت عملا دارد تاثیر خود را از دست می دهد؛ اکنون می بینیم که به رغم اینکه وزارت ارشاد دولت رئیسی چندین رسانه را فیلتر کرده، اما این ها فعالیت خود را در یوتیوب، آن هم به صورت تاثیرگذار همچنان ادامه می‌دهند.
این روزنامه نگار اعتدال گرا گفت:پزشکیان حتماً می‌تواند بساط فیلترینگ‌ها از جمله فیلتر اینستاگرام را برچیند و میلیون‌ها شغل را به دامان اقتصاد خانوار بازگرداند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 09 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کشف مبلغ 192 میلیون تومان از یک گدا + فیلم / درآمد روزانه در حد جراح قلب!!!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نگاهی به کیک تولد آرام جعفری بازیگر کم حاشیه به شکل تاج ؛ خلاقیت اُوستا قنّاد در طراحی کیک واقعا ستودنیست
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
حضور مونا کرمی با چهره‌ای شاد و خوشحال در جشن تولد فرزاد حسنی در کافی شاپ+عکس/ خبری از سپند امیرسلیمانی نبود
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نگاهی به مراسم افتتاحیه رستوران لاکچری علی دایی در اردبیل و رد شدن شهریار فوتبال ایران از زیر قرآن/ دعای مردم ایران همیشه پشت شماست+عکس
ترجمه تخصصی کتاب