دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / متفرقه /

روش تهیه لواشک گوجه سبز رسیده 

یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401
گوجه سبز یکی از میوه های تابستانی است که مزه فوق العاده ای دارد. و درست کردن لواشسک آن هم جذابیت خودش را دارد ، پس دست به کار شوید و در کم ترین زمان ممکن “لواشک گوجه سبز” را درست کنید.

چنانچه یکی از طرفداران لواشک های ترش مزه هستید لواشک گوجه سبز یکی از ترش ترین و خوشمزه ترین انواع لواشک هاست که می توانید خودتان در منزل آن را خیلی راحت و در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید.در ضمن فصل بهار که گوجه سبز به وفور در همه جا وجود دارد زمان خوبی برای درست کردن لواشک ترش و بسیار خوشمزه از آن است. برای آشنایی با طرز تهیه لواشک گوجه سبز همراه این مطلب باشید. لواشک ها یکی از خوراکی های مورد علاقه همه افراد به ویژه کودکان هستند. گوجه سبز یکی از میوه های پرطرفدار در فصل بهار است که لواشک آن نیز مورد علاقه همه افراد بخصوص کودکان است. لواشک گوجه سبز که در بعضی شهرها به آن لواشک آلوچه می گویند را می توان به راحتی در منزل تهیه نمود و در میان وعده ها از خوردن آن لذت برد.

مواد لازم برای تهیه لواشک گوجه سبز رسیده

  • گوجه سبز ۲ کیلوگرم
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • نمک ۲ ق چای خوری
  • سرکه ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱ ق چای خوری

طرز تهیه لواشک گوجه سبز رسیده

ابتدا گوجه سبز ها را بشورید و خشک کنید. آلوچه ها را داخل قابلمه ریخته و آب و نمک را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد سرکه را اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید تا کمی مواد پخته شود.

در ادامه بعد از ۱۰ دقیقه درب قابلمه را بردارید و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۳ ساعت روی حرارت کم قرار دهید تا کاملا گوجه سبز ها پخته و هسته از گوشت کم کم جدا شود وقتی به این مرحله رسید و آب آن کاملا کشیده شد باید میکس کنید.

مود قابلمه را داخل یک سبد ریخته و با پشت کفگیر بکشید تا فقط هسته داخل سبد باقی بماند. مایه بدست آمده را با گوشتکوب دستی یا برقی خوب بزنید تا میکس و یکدست شود. سپس داخل سینی که قرار است لواشک گوجه سبز را تهیه کنید نایلون انداخته و کمی با روغن چرب کنید و مایه لواشک را داخل سینی بریزید.

سینی را باید مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود و بعد لوله کنید و در کابینت نگهداری کنید. اما برای تهیه لواشک گوجه سبز در فر باید داخل سینی را کمی چرب کنید و نایلون انداخته و مواد را روی سینی پهن کنید و فر را با کمترین دمای آن روشن کنید (فقط از زیر فر روشن باشد) سپس برای نیم ساعت بگذارید تا خشک شود و هر چندگاهی سر بزنید تا نسوزد و بعد از فر خارج کنید و برای ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خشک شود. برای تهیه لواشک گوجه سبز در سولاردم نیز به روش فر عمل کنید و با کمک دکمه کانوکشن روی کمترین دما تنظیم کنید و ۲۰ دقیقه زمان دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لواشک گوجه سبز در خانه

  1. می توانید این لواشک را با میوه های دیگر نیز تهیه کنید.
  2. در تهیه لواشک گوجه سبز در آفتاب ممکن است تا ۳ روز طول بکشد.
  3. خشک شدن لواشک گوجه سبز در سه روش بستگی به ضخامت موادی دارد که داخل سینی پهن می کنید.

خواص گوجه سبز برای سلامتی

وجود مقادیر بالای فیبر در گوجه سبز باعث بهبود در روند کار دستگاه گوارش انسان می شود. خوردن گوجه سبز در تابستان به حرکات دودی روده کمک می کند.از آنجا که گوجه سبز منبع غنی از ویتامین C و فیبر قابل هضم است، از یبوست و نفخ شکم جلوگیری می کند.مصرف مداوم گوجه سبز در فصل تابستان سیستم ایمنی بدن را به طور طبیعی تقویت می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی گوجه سبز، بدن را در مقابل عوامل عفونی مقاوم کرده و با التهاب و رادیکال های آزاد مخرب مقابله می کند، از این رو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

یکی از خواص گوجه سبز این است که مصرف مداوم گوجه سبز به دلیل بالا بودن مقدار ویتامین C به سلامت لثه ها و تقویت دندان ها کمک می کند. همچنین خوردن گوجه سبز به صورت خام باعث کاهش درد دندان٬ برطرف کردن خونریزی لثه ها و رفع بوی بد دهان می شود.خوردن گوجه سبز جذب آهن در بدن را بهبود می بخشد. همچنین به دلیل بالا بودن مقادیر بالای ویتامین C به ساخت گلبول های قرمز خون کمک می کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی گوجه سبز از آسیب های داخلی سلول های چربی مغز و جریان خون جلوگیری می کند و سلول های بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند.کسانی که بیشتر گوجه سبز می خورند کمتر دچار مشکلات ریه مانند آسم، سرطان ریه، سرما خوردگی، سرفه و بیماری های مزمن ریوی می شوند.

گوجه سبز برای تقویت افراد پیر و آن هایی که دوران نقاهت را می گذرانند مفید است زیرا از انحطاط سلول های عضلانی جلوگیری می کند و بینایی را تقویت می نماید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی