دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

مشکل کمبود فضا در اندروید را چگونه بر طرف کنیم؟+فیلم 

سه شنبه، 21 تیر 1401
با وجود این‌که ممکن است فضای ذخیره‌سازی زیادی در کارت SD گوشی هوشمند خود داشته باشید، اما با گذشت زمان، سیستم عامل اندروید از دانلود نرم‌افزارهای جدید به دلیل پر شدن حافظه‌ی گوشی هوشمند سر باز می‌زند. همراه ما باشید تا دلیل خطای کمبود فضای ذخیره‌سازی کافی در سیستم عامل اندروید و راهکار رفع این خطا را شرح دهیم.

حل مشکل کمبود حافظه داخلی در اندروید سئوال کاربران زیادی است . متاسفانه حافظه ی گوشی های هوشمند نامحدود نیستند و گاهی کاربر با پیام عدم حافظه کافی در اندروید رو به رو می شود . حافظه داخلی ممکن است برای همه کارهایی که از گوشی هوشمند درخواست می کنیم کافی نباشد.بعضی از گوشی های هوشمند دارای حافظه ی کم ، و تنها یک گیگابایت و یا کمتر از ۵۱۲ مگابایت هستند.احتمالاً هنگام تلاش برای به روزرسانی یا نصب یک برنامه بر روی دستگاه اندروید خود ، با پیام “عدم فضای ذخیره سازی کافی” روبه رو شده اید. این به یک مشکل کلی برای همه کاربران اندرویدی اشاره دارد و اگر از یک برنامه کاربردی سنگین یا چندین برنامه کاربردی مختلف در یک زمان استفاده کنید ، گوشی اندروید شما پاسخگو نخواهد بود.

دلیل خطای کمبود فضای ذخیره سازی

خطای کمبود فضای ذخیره سازی قابل دسترس (insufficient storage available) در سیستم عامل اندروید ممکن است حتی زمانی که فضای ذخیره سازی خالی زیادی در گوشی هوشمند یا تبلت اندروید خود هم داشته باشید، بروز کند و باعث شگفتی شما شود. اما این اتفاق قطعا بی دلیل نخواهد بود. هنگام دانلود نرم افزار برخی از داده ها به اجبار باید در حافظه ی داخلی گوشی هوشمند نصب شوند. اگر این حافظه پر باشد، شما قادر به دانلود نرم افزار مورد نظر نخواهید بود؛ حتی در صورتی که حافظه ی MicroSD کاملا خالی باشد.

آموزش راه حل های رفع مشکل کمبود فضا در اندروید

از آنجا که همه ما می دانیم که تلفن های هوشمند دارای فضای حافظه محدود هستند ، بنابراین درنهایت برای افزایش فضای ذخیره سازی به کارت حافظه نیاز خواهیم داشت.هنگامی که فضای ذخیره سازی زیادی داریم ، به طور کلی فراموش می کنیم فایل های بلا استفاده را از دستگاه اندروید خود حذف کنیم این مساله می تواند ما را گرفتار کند.به جای خرید تلفن هوشمند جدید یا حتی استفاده از یک کارت حافظه جدید ، می توانید چندین راه حل را برای برطرف کردن این پیام خطا امتحان کنید.

استفاده از ابزار خالی کردن حافظه اندروید

در سیستم عامل اندروید ابزاری وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید حافظه گوشی اندروید را تحت بررسی و آنالیز قرار دهید و سپس اقدام به حذف فایل های اضافی کند. برا انجام این کار طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

  • وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید.
  • بر روی علامت جستجو بالای صفحه بفشارید و عبارت "storage" را در صورت انگلیسی بودن زبان گوشی و در غیر اینصورت عبارت "حافظه" را جستجو کنید.
  • در صفحه باز شده می توانید دسترسی کلی به حافظه گوشی داشته باشید که به شما نشان خواهد داد چه مقدار از گوشی با چه فایلی پر شده است.
  • اینک می توانید با انتخاب هر گزینه، فایل های اضافی را خودتان حذف کنید و بدین گونه حافظه گوشی افزایش پیدا خواهد کرد.

اما روش دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که اطلاع یافتن شما از آن بی فایده و بدون کاربرد نخواهد بود چرا که با استفاده از این روش می توایند به میزان حافظه اشغال شده گوشی دسترسی پیدا کنید و اقدام به حذف حافظه کش که گاها می تواند چند صد مگ باشد را شناسایی و حذف کنید. برای انجام این کار طبق مراحل توضیح داده در قسمت ذیل پیش بروید؛

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.

در منو تنظیمات به دنبال گزینه Apps یا «برنامه ها» بگردید.

اینک به تمام برنامه های گوشی دسترسی کامل دارید که در قسمت زیرین هر یک از آنها میزان حجم اشغال شده را می توانید مشاهده کنید.

  • هر یک از برنامه های مدنظر خود را انتخاب کنید و اقدام به حذف حافظه پنهان یا همان حافظه کش کنید.
    توجه : در تصویر بالا همان گونه که مشاهده می کنید ما گزینه clear cache را انتخاب کرده ایم. این گزینه برای حذف حافظه کش برنامه مدنظر می باشد و اما گزینه سمت چپ به نام clear data برای حذف کلی داده های برنامه است. بدین گونه که تمام اطلاعات ثبت و ذخیره شده برنامه حذف می شود و شما در اصلی گویی به تازگی برنامه را نصب کرده اید.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی

  • دومین پشنهاد و راه حلی که برای شما داریم این است که همین الان از تمام اطلاعات موجود در گوشی خودتان اقدام به تهیه نسخه پشتیبان کنید. دلیل این تاکید به دو دسته تقسیم می شود که دسته اول تهیه نسخه پشتبان از تمام اطلاعات گوشی که این فایل ها را برای روزهای مهم و خاص ذخیره خواهیم کرد و دسته دوم هم این هست که بعد از انجام فرایند تهیه نسخه پشتبان از گوشی، فورا فایل هایی که شاید سال به سال هم حتی یکبار آنها را باز نمی کنیم را حذف کنیم تا حافظه گوشی آزاد شود.

    برای مثال برای تهیه نسخه پشتیبان از گوشی های سامسونگ در کامیپوتر باید برنامه Samsung Smart switch را هم در گوشی و هم در کامپیوتر نصب کنید و همچنین برای تهیه نسخه پشتیبان در گوشی های آیفون باید برنامه آیتونز را در کامپیوتر نصب کنید و...

    استفاده از مموری کارت ها

    حدود 99 درصد از گوشی های اندرویدی از کارت های حافظه پشتیبانی می کنند و در گوشی های نسل جدید که دارای حافظه بالایی هستند، شاید در چند مورد خاص مموری کارت وجود نداشته باشد. اما اگر حافظه گوشی شما 32 گیگابایت یا 16 گیگابایت می باشد توصیه می شود حتما یک مموری کارت خریداری کنید چرا که می توانید فایل هایی همچون تصاویر، ویدیوها، موزیک ها و... را در مموری کارت ها ذخیره کنید که یکی از راه های منطقی می باشد تا از پر شدن حافظه داخلی گوشی جلویگری شود.

    استفاده از حافظه های ابری

    اما اگر شما تصمیمی برای خرید مموری کارت ها ندارید، توصیه ای که هم اکنون برای شما داریم استفاده از حافظه های ابری می باشد که نیازی به هیچ میزان هزینه ندارد و تنها باید بصورت رایگان ثبت نام کنید. از این رو اگر خطا و ارور کمبود حافظه در اندروید شما وجود دارد، ما توصیه می کنیم فعلا از این وب سایت های رایگان و معتبر استفاده کنید تا یا گوشی خود را ارتقا دهید یا مموری کارت تهیه کنید. نام این وب سایت ها عبارتند از؛

    فیلم آموزش رفع مشکل حافظه گوشی های اندروید


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه