دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

رقابت جانانه لندکروز و کی ام سی در بالا رفتن از تپه در مسیر جنگلی +فیلم/ آفرود بازا بگن کدومش بهتره؟ 

چهارشنبه، 07 شهریور 1403
ساعدنیوز: آفرود یا طبیعت گردی با خودرو یکی از تفریحات جذابی است که البته قشر نسبتاً متمول به آن دسترسی دارند. در این نوع گردش ها از خودروهایی با ویژگی های فنی مشخص استفاده می شود چون باید در مسیرهای غیرنرمال حرکت کنند و نیازمند داشتن یک سری آپشن های فنی خاص هستند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، آفرود (OFFROAD) به معنای خارج از جاده است که در این جا معنی رانندگی خارج از جاده را برای ما تداعی میکند. مشخصات و ویژگی خودروهای آفرودی

خودروهای آفرودی باید از ویژگی هایی منحصربفردی برخوردار باشند. به عنوان نمونه خودروهای آفرودی باید دارای سیستم تعلیق چهار چرخ متحرک ( 4WD ) ، 4*4 یا سیستم تمام چرخ دنده ای باشند به طوری که سیستم دیفرانسیل ، قدرت را به هر چهار چرخ انتقال دهد و باعث حرکت بهتر آن در موقعیت های خاص جاده ای می شود. همچنین درخودروهای آفرودی فرمانپذیری باید به بهترین شکل ممکن عمل کند. گفته می شود این نوع خودروها در ابتدا و در هنگام ساخت دارای شاسی مستقلی هستند و به این جهت جداگانه ساخته می شوند که از اتاق و بدنه ی خودرو در هنگام برخورد با موانع و ناهمواری های خارج از جاده محافظت کنند. از دیگر ویژگی های این خودرو این است که شاسی مستقل آن باعث می گردد هر چهار چرخ نیز بطور مستقل عمل کنند. اصولاً خودروهای آفرودی این امکان را نیز برای شما فراهم می کنند تا تجهیزات اضافه تری را بر روی آنها اضافه و نصب کنید.

خودروهای مناسب آفرود

حتما شما هم فکر می کنید که با هر خودروی شاسی بلند یا کراس اوور می توانید به مناطق ناهموار و سخت خارج از جاده رانندگی کنید. باتوجه به توضیحاتی که در بالا داده شده ، این دیدگاه کمی درست نیست و در ادامه به معرفی چندین خودرو که امکان حضور در خارج از جاده را دارند و در ایران نیز موجود می باشد ، خواهیم پرداخت.

انواع جیپ، پاژن،کاپرا تک کابین و دو کابین ، پاجرو میتسوبیشی ، وانت فوتون ، تویوتا پرادو دو درب و چهار درب ، تویوتا هایلوکس ، تویوتا اف جی کروزر ، تویوتا لندکروزر ، فوتون ساوانا ، جی ام سی سیرا ، تویوتا فرچونر ، گگ گونو ، نیسان پاترول ، رونیز و … .برای رانندگی در مسیرهای خارج از جاده و پر از سنگ ریزه و شن امکان استفاده از خودروهای درون شهری وجود ندارد و رانندگی با این خودرو ها ممکن است باعث آسیب جدی از قبیل : سوراخ شدن تایرها ، خراب شدن سیستم تعلیق ، آسیب رساندن به جلوبندی خودرو و غیره را با هزینه هایی گزاف به همراه خواهد داشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 07 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب عاشقانه پنج قدم فاصله
تبدیل پایان نامه به مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
نگاهی به ماشین رولز رویس هوش پران شاهین رضایی، رقیب تبریزی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/آرنولد تبریزی سوار بر هواپیمای رویاهایش😍
(فیلم) خاطره خنده دار علی دایی از خوش شانسی در امتحان زبان تخصصی دانشگاه شریف / درسی که عادل فردوسی پور توش استاده!
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)