دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

ریموت درب پارکینگ را چگونه کپی کنیم؟ 

یکشنبه، 22 خرداد 1401
شاید برای ما اتفاق افتاده باشد که بخواهیم یک کپی از ریموت درب پارکینگ، مغازه یا سایر ریموت‌ها داشته باشیم.در زیر آموزشی مبنی بر کپی کردن ریموت آورده شده است.با ما همراه باشید.

بعضی وقت ها برای دربهای اتوماتیک که با ریموت کار می کنند نیاز می شود که از چند ریموت برای یک درب برای افراد مختلف خانواده، پرسنل یا اعضای آپارتمان داشته باشیم. اگر شما یک ریموت اصلی که با درب تنظیم شده باشد ، می توان چند ریموت را از اون ست شده ( اصلی ) کپی کنیم. البته شرط لازم این است که همه ریموت ها هم فرکانس باشند. بیشتر ریموت ها از دو فرکانس 315 و 433 مگاه هرتز پیروی می کنند. کپی کردن با ست کردن ریموت متفاوت هست.

برای تشخیص فرکانس دو روش وجود دارد:

  1. استفاده از دستگاه فرکانس یاب
  2. باز کردن پشت ریموت اصلی و دیدن مقدار فرکانس ( روی کریستال هک شده است )

امروزه برای درب کرکره برقی و پارکینگ بیشتر از سه ریموت لرنینگ ، بلوتوثی و هاپینگ استفاده می شود. کپی کردن ریموت فقط برای لرنینگ و بلوتوثی امکان پذیر است. در ادامه آموزش کپی کردن ریموت را به طور کامل بیان می کنیم.

نحوه خام کردن ریموت پارکینگ

برای خام کردن ریموت پارکینگ، باید اطلاعات و کد قبلی روی آن را پاک کنید تا ریموت برای کپی کردن آماده شود. اگر در حین کپی کردن ریموت درب پارکینگ نیز دچار خطا شدید، نیاز است که بتوانید اطلاعات اشتباه را از روی آن پاک کنید. خام کردن ریموت درب پارکینگ در سه مرحله کوتاه انجام می شود:

  • کلید خاموش و روشن که در ریموت ها با نام A و B یا 1و2 نیز شناخته می شود، را برای چند ثانیه هم زمان با هم نگه دارید.
  • منتظر بمانید تا چراغ ریموت چشمک زن شود. در این مرحله، ریموت خام شده است.
  • برای این که از خام شدن ریموت پارکینگ اطمینان حاصل کنید، دکمه های آن را فشار دهید. مشاهده خواهید کرد که چراغ ریموت دیگر روشن نخواهد شد. این یعنی می توانید اطلاعات جدیدی روی آن کپی کنید.

اگر به هر دلیلی از خام کردن ریموت پارکینگ پشیمان شدید و یا اطلاعات روی ریموت به طور اتفاقی پاک شد، با نگه داشتن دکمه C و D و یا 3و4، می توانید اطلاعات پاک شده را بازیابی کنید و ریموت درب را به حالت قبلی باز گردانید. در غیر این صورت، طبق فرآیندی که در ادامه توضیح داده می شود به کپی کردن ریموت درب پارکینگ ادامه دهید.

خام کردن ریموت بتا

ریموت های بتا دارای مدل های گوناگونی است که در زیر توضیح داده شده است:

  • ریموت بتا 2007 : این مدل ریموت لرنیگ می باشد که قابلیت کپی شدن کد آن ها برروی دیگر ریموت های لرنیگ را دارند. ریموت بتا برخلاف دیگر ریموت های موجود در بازار امکان کپی کردن ریموت برروی خود را دارا نیست ولی برای ست کردن ریموت بتا برروی رسیورهای بتا کافی است دکمه باز کردن برروی ریموت را نگه دارید و سپس دکمه لرن (Learn) برروی ریسیور را برای مدت 3 ثانیه نگه دارید.
  • ریموت بتا 2011 : این مدل از ریموت ها هاپینگ می باشند. این نوع ریموت ها قابلیت کپی شدن و کپی کردن دیگر ریموت ها را ندارند ولی اگر رسیور درب پارکینگ شما از نوع بتا 2011 باشد می توانید به روش بالا ریموت را لرن کنید.
  • ریموت بتا 2013،2014،1016 : این نوع ریموت ها همانند ریموت بتا 2007 هستند و فقط در شکل ظاهری باهم تفاوت دارند.

به طور کلی ریموت های بتا قابلیت خام کردن ندارند ولی می توانید با خرید ریموت اسکار، کد ریموت بتا را برروی آن لرن کنید.

روش کپی ریموت درب پارکینگ

پس از خام سازی ریموت، نوبت کپی کردن اطلاعات جدید است. البته روشی که در ادامه توضیح داده می شود، برای ریموت های بلوتوثی یا ریموت های یونورسال است و روی ریموت های فابریک کارخانه جواب نمی دهد. برای کپی ریموت درب پارکینگ، لازم است که ریموت اصلی را حتما در اختیار داشته باشید تا اطلاعات را از روی آن به ریموت یدک انتقال دهید.پس از تهیه ریموت هم فرکانس با ریموت اصلی به عنوان ریموت یدک، مراحل زیر را برای کپی کردن ریموت درب پارکینگ دنبال کنید.

  • دقت کنید که آنتن گیرنده ریموت در کدام قسمت قرار دارد. (سر یا ته ریموت)
  • آنتن های هر دو ریموت را در مقابل هم قرار دهید.
  • به صورت یک به یک، هر دکمه در ریموت اصلی و دکمه متناظر آن در ریموت یدک را به طور هم زمان فشار دهید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا چراغ چشمک زن ریموت خام، روشن شود.
  • این مرحله را برای سایر کلیدهای ریموت انجام دهید تا اطلاعات تک تک آن ها روی ریموت جدید کپی شود.
  • کپی ریموت درب پارکینگ، در این مرحله کامل شده است. برای اطمینان، آن را تست کنید.
  • در صورتی که به هر دلیل، فرآیند کپی کردن به درستی صورت نپذیرفت، از یک تکنیسین مرتبط کمک بگیرید.

ویژگی کپی در ریموت بلوتوثی یا یونیورسال

ریموت بلوتوثی معمولا بدون نیاز به نصاب و بسیار ساده و سریع کپی می شود. این سهولت، موجب شده که استفاده از این نوع ریموت، بسیار گسترده و پرطرفدار باشد. هرچند برای کپی ریموت درب پارکینگ، نیاز به در اختیار داشتن ریموت اصلی داریم ولی سهولت در تکثیر ریموت های بلوتوثی به هر حال ممکن است تهدیدی برای امنیت ساختمان به شمار آید.

نوع دیگری از ریموت وجود دارد که به ریموت هایپنگ معروف است. در این مدل، ارتباط بین ریموت و رسیور از طریق نوعی کدگذاری به نام کدگذاری هایپنگ استفاده می شود. در این روش کددهی، برای هر بار باز و بسته کردن درب، به صورت اتوماتیک یک کد جدید تعریف خواهد شد و مثل ریموت های بلوتوثی دارای کد ثابت نیست.در کددهی هایپنگ، 16 بیلیون حالت مختلف برای تولید کد وجود دارد. این باعث می شود برقراری ارتباط بین رسیور و ریموت، فقط از طریق ریموت تعریف شده توسط شرکت رسیور ممکن باشد و عملا کپی کردن ریموت درب پارکینگ، امکان پذیر نیست. اما مزیت این نوع ریموت، امنیت بسیار بالای آن است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
گام به گام مراحل چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک