دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

ریزش قیمت ارزهای دیجیتال تا چه زمانی ادامه دارد؟ 

یکشنبه، 18 دی 1401
ساعدنیوز : ریزش قیمت ارزهای دیجیتال تا چه زمانی ادامه دارد؟ رشد عجیب قیمت ارزهای دیجیتال در سال‌های 2020 و 2021 باعث شد افراد زیادی به این بازارها روی آورده و اقدام به سرمایه‌گذاری روی رمز ارزهای مختلف کنند.

رشد عجیب قیمت ارزهای دیجیتال در سال های 2020 و 2021 باعث شد افراد زیادی به این بازارها روی آورده و اقدام به سرمایه گذاری روی رمز ارزهای مختلف کنند. اما نرخ ارز دیجیتال در سال 2022 و به ویژه در ماه های اخیر با کاهش شدیدی همراه بوده است. طبیعتاً چنین ریزش هایی در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال امری طبیعی، قابل پیش بینی و منطقی است. با این حال بررسی علت ریزش بازار و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده حائز اهمیت است.

قیمت ارزهای دیجیتال

برخلاف ریزش هایی که در گذشته در بازار وجود داشت، در این دوره تفاوت هایی در رفتار سرمایه گذاران به چشم می خورد. کاهش قیمت ارز دیجیتال در ماه های اخیر مانند دوره های گذشته با ناامیدی سرمایه گذاران همراه نبوده است، بلکه بسیاری از آن ها به بازگشت قیمت ها امیدوار و خوش بین هستند. به همین دلیل اکثر آن ها سرمایه های خود را به فروش نرسانده اند و با بررسی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال و روند قیمتی این رمزارزها به دنبال بهترین فرصت ها در این بازار هستند؛ بنابراین بررسی ادامه روند ریزش و زمان به پایان رسیدن آن اهمیت زیادی دارد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان این تنها دنیای رمز ارزها نیست که با نزول قیمت همراه بوده است، بلکه ما شاهد یک رکود در جهان به دلیل تحولات و اتفاقات موجود در دنیا هستیم. اکثر بازارهای سهام نیز در دنیا دچار نوسانات شدیدی شده اند. ارزش 500 شرکت مختلف در ایالات متحده نسبت به بالاترین سطح خود 20 درصد کاهش یافته است و این نشان دهنده نوسان در بازار سهام است. چنین نوساناتی در بازارهایی چون بورس و ارز دیجیتال همیشه در حال رخ دادن است و نمی توان از آن شوکه شد. با این حال بررسی علت ریزش قیمت و آشنایی با بهترین استراتژی برای ادامه مسیر، همچنین پی بردن به زمان احتمالی بازگشت قیمت ها ضروری است.

چرا قیمت ارزهای دیجیتال کاهش یافته است؟

ازجمله مهم ترین فاکتور ها در کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، اقتصاد ضعیف است. با کاهش سود ناشی از شکست کسب وکارهای مختلف و تأثیر منفی این امر بر اقتصاد، بازار ارزهای دیجیتال نیز دستخوش تغییرات و ریزش خواهد شد. از دیگر عوامل در ریزش قیمت ارزهای دیجیتال، تردید سرمایه گذاران در انجام معاملات و محتاطانه تر رفتارکردن آن ها است. در واقع روند نزولی و کاهش قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال باعث شده سرمایه گذاران کمتر ریسک کنند و سرمایه خود را با خرید استیبل کوین ها به طور پایدار نگه دارند. آن ها تلاش می کنند تا از نوسانات دور بمانند.

از سوی دیگر با رسیدن تورم ایالات متحده به بالاترین میزان خود در 40 سال گذشته، بازار ارزهای دیجیتال تحت فشارهای زیادی قرار گرفته است. ترس از تورم، در کنار دیگر مسائل اقتصادی و سیاسی چون جنگ اوکراین و روسیه، سرکوب چین درباره رمز ارزها و شایعات مرتبط با ممنوع شدن ارزهای دیجیتال در روسیه نیز در تغییرات شدید در جدول ارز دیجیتال تأثیرگذار بوده است. یکی از اصلی ترین عوامل در ریزش قیمت ارز دیجیتال در ماه های اخیر افزایش شدید و ناگهانی نرخ بهره بوده است؛ چراکه به دلیل انتشار اخبار مربوط به این موضوع سرمایه گذاران زیادی دارایی های خود را در این بازارها به فروش رسانند و باعث قرمز شدن بازار ارز دیجیتال شدند.

بی ثباتی مالی جهانی و عوامل ذکر شده به ویژه تأثیر بسیار زیادی روی قیمت بیت کوین داشته و آن را با کاهش شدیدی مواجه کرده است. تحلیلگران مختلفی بر این عقیده هستند که بیت کوین در سال 2024 روند صعودی خواهد داشت. پیش بینی روند قیمت ارز دیجیتال و ادامه مسیر رمز ارزهای مختلف در شرایط کنونی اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید بدانید ریزش قیمت ارز دیجیتال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ریزش قیمت ارز دیجیتال چه زمانی پایان می یابد؟

پیش بینی دقیق از روند کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در بازار غیر ممکن است، با این حال می توان انتظار داشت که در طی ماه ها و در بدترین شرایط چند سال آینده شاهد بازیابی قیمت ها باشیم. ممکن است پیش از رسیدن به این بازیابی با شرایط بدتری نیز مواجه شویم؛ بنابراین سرمایه گذاری در چنین شرایطی لازم است با بخش قابل جبران دارایی ها و با بررسی تمامی جوانب انجام شود.

هیچ زمان صریح و مشخصی را نمی توان به عنوان زمان پایان روند نزولی در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال در نظر گرفت به خصوص که اصلی ترین عامل در نوسانات اخیر این بازار مسائل سیاسی و اقتصادی بوده است. ریزش قیمت ارز دیجیتال می تواند چند هفته تا چند سال طول بکشد. نکته ای که مهم است به کارگیری استراتژی مؤثر در شرایط بد بازار است. شما می توانید در چنین شرایطی معاملات کوتاه مدت انجام دهید. برای این کار لازم است حتماً دانش مربوط به تحلیل تکنیکال را داشته باشید. یکی از کارآمدترین استراتژی ها در شرایط کنونی بازار انجام معامله روی ارزهای دیجیتالی است که احتمال دارد پس از اصلاح قیمت ها بازگشت قوی ای داشته باشند.

با بررسی لیست قیمت ارزهای دیجیتال و تحلیل تکنیکال می توان به زمان مناسب برای خرید رمزارزها پی برد. با دنبال کردن قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و انجام معاملات کوتاه مدت در بهترین فرصت ها می توانید سود اندکی کسب کنید و این بهترین استراتژی در شرایط رکود بازار رمزارزها محسوب می شود. با این حال پیاده سازی چنین استراتژی ای نیازمند آشنایی کامل با اصول اولیه مانند استفاده از حد ضرر و پایبندی به این اصول در معاملات است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه