دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

فرمول روشن کردن رنگ مو قهوه ای در منزل و با مواد طبیعی 

دوشنبه، 14 شهریور 1401
در این مطلب قصد داریم راهکارهایی را به شما پیشنهاد کنیم که با استفاده از مواد طبیعی و کاملا بی‌ضرر، مو های خود را روشن‌تر، براق و زیبا کنید. این مطلب را از دست ندهید.

آیا از رنگ قهوه ای تیره موهای خود خسته شده اید و قصد دارید آن ها را روشن تر کنید؟ اگر تاکنون، با رفتن به سالن های زیبایی و یا در خانه، مو ها را دوباره رنگ کرده و از رنگ های شیمیایی برای این منظور استفاده کرده اید، زمان آن رسیده است که اینبار کمی دست نگه دارید و مو ها را برای زمانی استراحت داده و از عارضه های رنگ های شیمیایی دور باشید.

مراحل روشن کردن رنگ موی قهوه ای

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری پوست گردو، یک قاشق چای خوری پودر زاج، دو قاشق غذاخوری عرق بهارنارنج و دو عدد زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و موها را با آن رنگ کنید و بعد از گذشت یک ساعت موهایتان را بشویید. برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری گل بابونه، یک قاشق غذاخوری چای و یک قاشق غذاخوری وسمه را با دو لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید و وقتی سرد شد یک زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به موها بمالید. سپس بعد از سه ساعت موها رابشویید. برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود پوست گردوی سبز تازه کوبیدهشده را با چهار لیوان آب روی حرارت بگذارید تا نصف شود سپس آن را به موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت موهای تان را آبکشی کنید. برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود 20 گرم حنا، 30 گرم پودر برگ کنجد، 20 گرم پودر بابونه و دو عدد زرده تخم مرغ را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 4 ساعت بماندو بعد روی موهای تان بمالید و بعد از گذشت چند ساعت آبکشی کنید. برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوطکرده و با آن مویتان را رنگ کنید وبعد از دو ساعت موهای تان را بشویید. برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالیدو دو ساعت بعد آن را بشویید.

  • چای بابونه: غوطه ور ساختن مو ها در دم کرده بابونه، قهوه ای تیره مو ها را روشن تر خواهد کرد. بابونه، علاوه بر روشن تر ساختن رنگ مو ها، موجب درخشش و براقیت مو ها نیز می شود. تن ها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری بابونه را در آب بجوشانید و بعد اجازه دهید تا کاملا خنک شود و آنرا از روی صافی بگذرانید. حالا مو ها را به این دم کرده آغشته سازید و حداقل نیم ساعت صبر کنید. برای جلوگیری از چکه کردن آن، مو ها را با کلاه حمام بپوشانید.
  • نکته: می توانید چند برگ نعناع و نصف یک لیمو را هم به بابونه ای که در حال دم کشیدن است، اضافه نمایید.
  • لیمو: لیمو یکی از ساده ترین راه حل ها برای روشن تر کردن و حتی های لایت مو ها محسوب می شود. برش هایی را لیمو را آماده کرده و آب آن ها را بگیرید. می توانید آن را با آب هم کمی رقیق کنید. این محلول را در یک بطری بریزید و آنرا روی مو ها اسپری کنید. نیم ساعت صبر کنید. در ضمن می توانید این مدت را در هوای آزاد، البته در سایه و نه در مجاورت نور مستقیم خورشید، سپری نمایید تا لیمو کار خود را شروع کند. بعد از این مدت، مو ها را با آب سرد و نرم کننده ای مناسب موهای خود بشویید.

  • نکته: پوره گوجه فرنگی، جایگزینی بسیار عالی و موثر برای لیمو به شمار می آید.
  • روغن بچه: مقداری روغن بچه را در کف دست بریزید و تارهای مو را با آن ماساژ دهید. این روش، یکی از راهکارهای بسیار ساده برای روشن تر کردن مو ها محسوب می شود. فقط کافی است که مو ها را با روغن بچه ماساژ داده و در مجاورت نور خورشید قرار بگیرید. فراموش نکنید بعد از استفاده از روغن بچه، مو ها را با شامپویی قوی و نرم کننده مناسب بشویید. استفاده مداوم از روغن بچه و شستن مو ها با شامپویی قوی، در روشن تر شدن مو ها بسیار موثر خواهد بود.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس