روایت خاص صادق زیباکلام از سناریوی وطنی درباره حادثه قرن: ۱۱ سپتامبر کارخودشون بود!

  یکشنبه، 21 شهریور 1400 ID  کد خبر 167259
روایت خاص صادق زیباکلام از سناریوی وطنی درباره حادثه قرن: ۱۱ سپتامبر کارخودشون بود!
صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با تحلیل های جنجالی اش همیشه خبرساز است. تحلیل ارسالی استاد زیباکلام به مناسبت یازده سپتامبر را در ادامه می خوانید.

وقتی۲۰ سال پیش در روز۱۱سپتامبر (۲۰شهریور) هواپیماهای مسافربری با سرنشینانشان خود را به برجهای تجاری نیویورک کوبیدند، دنیا درحیرت فرورفت. درآن مقطع اسامه بن لادن والقاعده خیلی شناخته شده نبودند. الا اینکه بن لادن تعلق به یکی ازثروتمندترین خاندانهای سعودی داشت که پس از تحصیلات برای جهاد با روسهابه افغانستان میاید و بتدریج درکنارمجاهدین تبدیل به یکی ازمهمترین فرماندهان آنها میشود.بعد از۱۱سپتامبرمعلوم میشود که آن عملیات کارطرفداران وی میبوده.همه ۲۱نفری که درعملیات ۱۱ سپتامبر شرکت داشتند شهروندان کشورهای عربی بالاخص عربستان بودند که جدای از سرسپردگی به بن لادن دردانشگاه های آمریکا واروپا درس خوانده بودند. آمریکاییها خواهان تسلیم بن لادن میشوند اما حکومت کابل که دردست طالبان به رهبری ملا محمد عمر از همرزمان ومریدان بن لادن میبود حاضر به تسلیم وی نمیشود. آمریکاییها به افغانستان حمله کردند که شدحضور ۲۰ ساله آنان که اخیراً بپایان رسید.

حکایت القاعده درحقیقت بعد از ۱۱سپتامبر بود که تازه شروع میشود.این فقط بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی نبودند که بن لادن برایشان حلول "چگوارا" شده بود.بن لادن برای بسیاری ازجوانان مسلمان غربی که در غرب متولد شده و بمدرسه وحتی دانشگاه رفته بودند بدل به یک قهرمان وسمبل شده بود.

درحالیکه دنیا با پدیده ای به نام "القاعده" و"داعش" و ظهوراسلام گرایی رادیکال مواجه شده بود و حجم گسترده ای تحقیق دردانشگاه هاوموسسات تحقیقاتی غربی پیرامون این پدیده صورت میگرفت تا بتوانند به اسباب وعلل طغیان فکری – فرهنگی واجتماعی جوانان مسلمانشان پی ببرند،درایران، نوادگان دایی جان ناپلئون پاسخ ۱۱ سپتامبرو بروز اسلام رادیکال در غرب و کشورهای اسلامی را بدون نیاز به هرگونه مطالعه و تحقیقی یافته بودند: بن لادن ازخودشان بودو ۱۱ سپتامبر هم کار خود آمریکایی ها بوده تا بتوانند به بهانه آن به افغانستان لشکرکشی کنند و ایران انقلابی را درمحاصره قراردهند. عین همین تحلیل را چند سال بعدش در مورد ابوبکر بغدادی و داعش هم به کار بردند. ابوبکر بغدادی عامل آمریکایی ها بوده و داعش را هم خود آمریکایی هادرست میکنند و به آن اعتراف هم کرده اند. انگیزه ایجاد داعش هم همان انگیزه ایجاد طالبان والقاعده میبوده: ضربه زدن به جمهوری اسلامی.چرا که پرچم پرافتخار و تابناک مبارزه با آمریکا وغرب فقط درانحصارج.ا قراردارد.


  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

من که یه نفرعادی هستم، همانروز حادثه گفتم که کارخودشونه وخودزنی کردند تا به یکسری اهداف برسند وخدا به دادمون برسه!؟؟ حالا چرااینقدر دیر گفته شد!!!؟ ؟
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (179 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (162 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (139 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (131 نظر) فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (112 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (76 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (59 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (55 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (50 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (46 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (46 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (45 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (43 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (33 نظر) خلاقیت منحصر به فرد یک هموطن تهرانی برای طراحی دَرب خانه به شکل بُرج آزادی پربازدید شد+عکس/ مغز نگو معدن طلاست👌 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 21 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 21 مرداد 1403 + فیلم
نمایش انواع سهمیه‌های داوطلبان نوبت دوم کنکور در سایت سنجش
موافقت با راه‌اندازی رشتۀ «شبیه‌سازی و مصورسازی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
یک ورزشکار مسلمان محجبه برای بلژیک افتخار آفرید / سارا شعری مدال طلای المپیک را برای بروکسل به ارمغان آورد
خانه رویایی ؛ ایده های بسیار زیبا برای دکوراسیون داخلی خانه به صورت تابستانی
پیام تبریک نماینده محترم ولی فقیه در استان مازنداران در پی کسب مدال طلای المپیک توسط ساروی
فراخوان ثبت رکوردهای نمایشی در کتاب رکوردهای نمایشی 2024
(عکس) پست مخصوص پریناز ایزدیار برای مبینا نعمت زاده، دارنده مدال برنز المپیک 2024 فرانسه
(ویدیو) لحظه اهدای مدال طلا المپیک 2024 به محمدهادی ساروی
(عکس) معرفی 11 مورد از بهترین انواع صبحانه چربی سوز و لاغر کننده
جواب سید هادی خامنه‌ای برای تصدی پست وزارت اطلاعات: خواهند گفت که مثلا خود رهبری برادرش را در وزارت اطلاعات گذاشته که اصلا چیز خوبی نیست
با این سکانس بمب خنده ی خنده بازار 6 دقیقه فقط بخند!/ ولی خداییش طنزش از خود برنامه جذاب تر شده 🤣/ فقط تم عینک جوشکاری و باقالی پلو با پیازش😂
ورزشکار مرندی نائب قهرمان رقابت‌های ورزش زورخانه‌ای کشور شد
(ویدیو) تماس دختر مسعود پزشکیان با دختر تاریخ ساز ایران، ناهید کیانی برای کسب مدال نقره در المپیک 2024
منتخب روز   
پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو