ساعدنیوز
ساعدنیوز

روآندا در کدام قاره واقع شده و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن چیست؟

  سه شنبه، 18 آذر 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
روآندا در کدام قاره واقع شده و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن چیست؟
یکی از تفریحات پرطرفدار در میان تمامی مردم جهان سفر کردن است که یکی از موارد مهم سفر کردن انتخاب مقصد است. سفر به روآندا با وجود مناطق گردشگری بسیار زیبا، می تواند سفری جالب و خاطره انگیز باشد اما در ابتدا باید اطلاعات کافی از این کشور داشته باشید که ساعد نیوز در اختیار شما قرار می دهد. پس با ما همراه باشید.

رواندا کشوری است کوچک در مرکز آفریقا. پایتخت آن کیگالی است. رواندا کشوری است سرسبز و با آب و هوای استوایی در منطقه دریاچه های بزرگ آفریقا. این کشور با اوگاندا، بوروندی، جمهوری دموکراتیک کنگو و تانزانیا همسایه است. روآندا با مساحت ۲۶٬۳۳۸ کیلومتر مربع از کشورهای کوچک آفریقای مرکزی است. جمعیت این کشور ۱۱٬۶۸۹٬۶۹۶ نفر است. ۸۴ درصد از مردم هوتو و ۱۵ درصد توتسی هستند. مذهب ۵۶ درصد از مردم این کشور مسیحی کاتولیک است. نزدیک به پنج درصد از مردم هم مسلمان هستند. زبان های رسمی این کشور شامل زبان کینیارواندا، فرانسوی و انگلیسی است.

تاریخ رواندا

حدود ۷۰۰ سال قبل قومی از نژاد حامی (کوشی) از سوی منطقه اتیوپی و سومالی به سوی جنوب سودان کوچ کرده و در نهایت در منطقه فعلی رواندا و بوروندی و بخشی از اوگاندا ساکن شدند این افراد گله دار بودند و بومیان هوتو نیز که خود از مهاجران غرب آفریقا بودند به کار کشاورزی اشتغال داشتند با ورود استعمار به این منطقه تضادهای قومی میان این دو تیره فزونی گرفت و در دو نوبت به قتل عام منجر شد که آخرین آن سال ۱۹۹۴ بود که شورشیان طرفدار اوگاندا هواپیمای رئیس جمهور هوتو را سرنگون کردند. در مقابل سکوت مجامع بین المللی و غرب این جنایت اتفاق افتاد و هزاران نفر کشته شدند. از سال ۱۸۹۴ کنفرانس برلین این منطقه تحت نام تانگانیکای آلمان در اختیار آلمان قرار گرفت. شکست آلمان در جنگ جهانی اول منجر به تقسیمات مستعمره های آفریقایی آلمان شد. رواندا به بلژیک واگذار شد. رواندا در ۱۹۶۲ سرانجام از بلژیک مستقل شد. در آوریل ۱۹۹۴ آغاز نسل کشی در رواندا بود که به دنبال سرنگونی هواپیمای رئیس جمهور هوتو-تبار صورت گرفت. این حادثه بر تحولات بوروندی و کنگو نیز تأثیر عمیقی گذاشت.

جاذبه های دیدنی رواندا

  • موزه یادبود نسل کشی کیگالی

تصویر

موزه یادبود نسل کشی کیگالی یکی از تاثیرگذارترین موزه های دنیاست که بازدیدکنندگان آن تحت تاثیر وقایع تلخی که در تاریخ کشور رواندا رخ داده، قرار می دهد. موزه یادبود نسل کشی کیگالی به قتل عام مردم توتسی در سال 1994 اشاره دارد که طی آن بیش از 250000 نفر کشته شدند. این موزه بیانگر ظلم ها و بیرحمی هایی است که بر مردم توتسی گذشته است. موزه یادبود نسل کشی کیگالی آرامگاه 250000 قربانی این قتل عام عظیم است و بهترین مکان برای یادگیری و یادآوری به شمار می رود. افزایش آگاهی مردم درباره علل و پیامدهای نسل کشی، جلوگیری از نسل کشی های آینده و حمایت از بازماندگان از مهمترین اهداف ساخت موزه یادبود نسل کشی کیگالی است. امروزه بازدید کنندگان از سراسر دنیا به رواندا سفر می کنند و در کنار بازدید از دیدنی های رواندا حتما بخشی از وقت خود را به دیدن این موزه اختصاص می دهند.
  • دریاچه کیوو

تصویر

دریاچه کیوو و طبیعت اطراف آن محل زندگی حیوانات بومی منطقه است.

اگر می خواهید سکوت و آرامش محض را در جایی دور از دغدغه بگذرانید دریاچه کیوو بهترین انتخاب شما در کشور رواندا محسوب می شود.

  • پارک ملی آتشفشان ها و دیدار با گوریل های کوهستان

تصویر

این پارک که در امتداد مرز با کشور جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا قرار دارد، شامل 5 آتشفشان است که گفته می شود این منطقه یکی از هیجان انگیز ترین پارک های ملی در آفریقا شناخته شده است. البته در میان تمام جاذبه هایی که در این منطقه وجود دارد چیزی که واقعا مردم را جذب می کند وجود گوریل های کوهستان است.
در حالیکه بیشتر مسافران با میل خود به گوریل ها برخورد می کنند از این رو آنها نیز به بازدید مسافران عادت کرده و مشکلی به وجود نمی آورند.
  • جنگل نونگه

تصویر

نونگه، مهم ترین منطقه تنوع زیستی شناخته می شود زیرا در آن نزدیک به 1000 گونه گیاهی، 75 گونه از پستانداران، حداقل نزدیک به 275 گونه پرندگان و 120 گونه پروانه زندگی می کنند از این رو این منطقه دارای بالاترین اولویت برای حفاظت در آفریقا شناخته شده و یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی در آفریقا می باشد. جدا از دیدن حیوانات ، یکی دیگر از نکات برجسته مسیرهای پیاده روی است که بر روی دره های سرسبز جنگل های استوایی تعبیه شده است.
  • پارک ملی آکاگرا

تصویر

آکاگرا در شمال شرق رواندا و در امتداد مرز با تانزانیا واقع شده است و از بهترین ذخایر حیات وحش در کل آفریقا شناخته می شود. البته متاسفانه رفتار نادرست انسان ها با محیط زیست و حیات وحش آن تاحدودی این منطقه را با تخریب مواجه کرده است. با این حال قوانین سختگیرانه حفاظت و مدیریت بهتر، همین طور بازسازی اردوگاه های قدیمی و ساخت امکانات جدید، به آکاگرا بهبود بخشیده و محبوبیت آن را بیشتر کرده است. چشم اندازهای رویایی، زیستگاه ها و حیات وحش غنی تصاویری فراموش نشدنی در ذهنتان به یادگار می گذارند. در این منطقه بزرگترین تالاب محافظت شده در آفریقای مرکزی نیز وجود دارد. دشت های بزرگ آکاگرا ایده ال برای سافاری هستند. شما می توانید از فیل، بوفالو، گورخر، گوزن، گاو کوهی و بز کوهی دیدن کنید. همین طور غزال کوچک آفریقایی که در منطقه به وفور دیده می شود.
  • بیسوک

تصویر

بیسوک برای کسانی که علاقه مند به کوهنوردی هستند بسیار جذاب و ایده آل است. برای رسیدن به کوه باید از جنگل بامبو عبور کنید. تورهایی نیز هستند که با پرداخت مبلغ 75 دلار به ازای هر نفر شما را برای رسیدن و صعود راهنمایی مس کنند.

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در رواندا

  • جشنواره Kigali Up

Kigali Up ششمین دوره خود را در ژوئیه 2015 جشن گرفت. به عنوان یک جشنواره موسیقی، آن را در ورزشگاه Amahoro برگزار می کند و ماموریت آن نه تنها سرگرمی افراد محلی و گردشگران بلکه همچنین چشم انداز آنچه شهر کیگالی است برای نشان دادن است. غذای سنتی به هنرهای آفریقایی . خوانندگان محلی، بین المللی و روآندایی که در خارج از کشور زندگی می کنند، این هنرمندان را در Kigali ملاقات می کنند که برای این رویداد موسیقی با موسیقی جهانی، رگی ، فانک ، بلوز ، هیپ هاپ و ریشه از سراسر جهان برگزار می شوند.

  • جامافست

Jamafest ابتکار عمل امیدوارانه شورای وزیران جامعه آفریقای شرقی است و در سال 2011 با اولین نسخه ای که در ورزشگاه آماهورو در کیگالی برگزار می شود، زنده شد. این جشنواره فرهنگی، کشورهای مختلف آفریقای شرقی را از طریق انواع فعالیتهای فرهنگی، از رقص گرفته تا شعر، نمایش تئاتر و فیلم، گرد هم می آورد. با ترویج ادغام فرهنگی و فرهنگی اجتماعی از طریق فرهنگ و هنر، Jamafest هر دو سال یکبار با سازمان برنامه برگزار می شود تا بین کشورهای شریک: بوروندی ، کنیا ، رواندا ، جمهوری متحد تانزانیا و جمهوری اوگاندا بچرخد.

  • جشنواره فیلم رواندا (هیلوود)

هیلوود یازدهمین دوره ی خود را در ژوئیه سال 2015 جشن گرفت. جشنواره فیلم رواندا هر سال به مدت یک هفته برگزار می شود و فیلم های معروف بین المللی را در پنج تا شش سالن در سراسر شهر به نمایش می گذارد . یک تجربه عالی برای دوستداران فیلم، این جشنواره بیشتر برای تماشاگران رایگان است. در طول جشنواره، برنامه سفر Hillywood نیز به طور همزمان برگزار می شود. با شعار "سینما به مردم"، برگزار کنندگان هر ساله پرده هایی را در نقاط مختلف تپه ای در سراسر کشور پخش می کنند و فیلم هایی را از هنرمندان محلی به مناطق دور افتاده پخش می کنند.

  • آبجو Mutzig Beer

با الهام از Oktoberfest معروف آلمانی، Mutzig Beer Fest یک جشنواره تازه تاسیس اما پذیرفته شده در پایتخت رواندا است. هر ماه اکتبر از سال 2008، عاشقان آبجو این فرصت را دارند که در این جشن دو روزه رقص و غذای زیبا بخورند. گروههای محلی، خوانندگان و دی جی های بین المللی ترکیب این جشنواره را تشکیل می دهند که بیشتر جوانان پایتخت را به خود جلب می کند. از آنجا که این رویداد هر ساله در یک نقطه دیگر از شهر قرار دارد ، برگزارکنندگان اطمینان حاصل می کنند که شاتل اتوبوس رایگان برای این رویداد فراهم می کند.

فصول مناسب سفر به رواندا

مارس - اواسط ماه مه

این فصل باران طولانی رواندا است و می تواند بی امان باشد؛ که خصوصاً در مناطق کوهستانی مشخص شده است. ردیابی گوریل نسبت به این دوره مناسب تر نیست، اگرچه اگر به دنبال ردیابی شامپانزه ها در منطقه Nyungwe هستید، این می تواند زمان بهینه باشد، زیرا انجیر و میوه های موجود در جنگل رسیده و تمایل به دیدن آنها در پایین درختان مشاهده می شود. ساکن تر هستند و در گروههای بزرگ نیز دیده می شوند.

اواسط ماه مه - اواسط اکتبر

این فصل خشک طولانی با شرایط ایده آل برای ردیابی گوریل در پارک ملی آتشفشان و بازدید کلی از حیوانات وحشی رواندا است، بنابراین اگر از انعطاف پذیری کامل با تاریخ های خود برخوردار هستید، توصیه می کنیم در این مدت سفر کنید. دیدن این حیوانات در این زمان متداول تر است، با میمون های طلایی و گوریل های کوهستانی و همچنین گونه های قابل تحمل زیستگاه مانند گاومیش و فیل همه در فصل خشک بیشتر دیده می شود. از آنجا که گوریل ها در جنگل های بارانی سکونت دارند ، ما همچنان توصیه می کنیم که لباس های ضد آب را حتی در این ماه های خشک تهیه کنید. این هم اوج فصل در رواندا، بنابراین قیمت ها می تواند بالاتر باشد.

اواسط اکتبر - نوامبر

یک دوره بارانی کوتاه ، این ماهها همچنین می تواند برای کوهپیمایی بسیار عالی باشد، زیرا درختان و گیاهان گل می دهند و حیات پرنده ای قابل مشاهده پرکار است و حتی لذت بردن از سفرهای مخصوص کوهپیمایی (مخصوصاً اواخر نوامبر / اوایل دسامبر یا اواخر ماه مه) نیز ممکن است. فصول سبز همچنین شرایط عکاسی بسیار خوبی را ایجاد می کند، و باران ها سریع و سنگین به نظر می رسند. قبل از پاکسازی به آسمان آبی - ایده آل برای عکس برداری از مناظر.

دسامبر - فوریه

یکی دیگر از اوج زمان سفر ، این دوره خشک کوتاه برای رؤیت حیوانات بهتر است. دوره های خشک همچنین می تواند برای کسانی که به دنبال پیاده روی ، قایق رانی یا کوهنوردی هستند ایده آل باشد ، بدون نیاز به پناهندگی از باران قیمت های الج در طی این اوقات شلوغ سال بیشتر می شوند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (254 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (22 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (10 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد