دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

روایت‌هایی عجیب و دردناک از اعمال خشونت بر علیه کادر درمان ؛ از زخم چاقو و قمه تا انواع ناسزا + فیلم 

پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403
کد خبر: 388914
ساعدنیوز: ماجرای خشونت علیه کادر درمان دوباره با حمله اراذل و اوباش قمه کش به یک بیمارستان خبرساز شد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، خودمان را به محل حاثه رساندیم؛ معاینه اولیه حکایت از سکته قلبی بیمار سالخورده داشت، ناگهان فرزند بیمار با چاقو به ما حمله‌ور شد و فریاد زد « تار مویی از سر پدرم کم شود، اورژانس را با خاک یکسان می‌کنم ». با چهره پر از خون همکارم مواجه شدم نمی‌دانستم به بیمار رسیدگی کنم یا به وضعیت همکارم. این تنها یک مورد از صدها خشونتی است که علیه کادر درمان اعمال می‌شود.شب گذشته نیز اراذل و اوباش قمه‌کش به اورژانس بیمارستان ابن سینا دلفان حمله کردند و باعث ایجاد وحشت برای کادر درمان و بیماران شدند.

ساعتی پس از این حادثه، فرمانده انتظامی لرستان سردار یحیی الهی از شناسایی و دستگیری 3 عامل شرارت و قمه‌کشی در بیمارستان ابن سینا نورآباد خبر داد. آنطور که او می‌گوید 3 دستگاه خودرو اراذل نیز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

کادر درمان تجربه‌های تلخی از انواع خشونت‌ علیه خود دارند، یکی از رزیدنت‌ها می‌گوید که آنها از سوی برخی بیماران در معرض انواع ناسزاها قرار می‌گیرند و با وخیم‌شدن حال بیماران، حتی تهدید به مرگ می‌شوند.یک پرستار هم از مواجهه با همراه عصبانی می‌گوید که همراهان بیمار ضربات متعددی به سر و صورتم زدند. همین ضربات باعث شد تا چشم راستم خونریزی کند و به‌طور موقت بینایی‌ام را از دست بدهم.

اعمال خشونت علیه کادر درمان در همه نقاط کشور مشاهده می‌شود و آنطور که رئیس سازمان اورژانس کشور جعفر میعادفر می‌گوید، نه تنها در بخش اورژانس بیمارستانی، پرستاران بخش‌های پیش‌بیمارستانی و پزشکان مطب‌های خصوصی هم از ضرب و شتم همراهان بیماران در امان نمانده‌اند.

او با بیان اینکه آمار دقیقی از ضرب و شتم نیروهای اورژانس در دسترس نیست، می افزاید که «سالانه حداقل بیش از 40 مورد» از این موارد رخ می‌دهد.

معاون سازمان نظام پزشکی رضا لاری‌پور می‌گوید باید به وضعیت مراجعان به بیمارستان‌ها هم نگاه کنیم. طبیعتاً این افراد در وضعیت روحی نامناسبی قرار دارند. از سوی‌ دیگر تعدد بیماران منجر می‌شود رسیدگی به بیماران زمان‌بر شده و نارضایتی و درگیری ایجاد شود.

رئیس سابق سازمان نظام پرستاری محمد میرزابیگی هشدار می‌دهد که « 100 هزار پرستار کمبود داریم». "نسبت پرستار به جمعیت" در ایران نصف استانداردهای جهانیست و فشار کار زیاد است. برخوردهای خشن باعث می‌شود انگیزه پرستارانی که مرتباً با بیماری‌های عفونی سروکار دارند کمتر شود و کار را رها کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت عباس عبادی می‌گوید این اولین باری نیست که شاهد جراحت و هتاکی کادر درمان هستیم. بازنگری در تامین امنیت این همکاران بسیار ضروری است. انتظار داریم مراجع ذی صلاح با جدیت و قاطعیت با چنین مواردی برخورد قانونی قاطع و فوری کنند؛ چرا که نباید با تکرار رخداد چنین حوادثی به انگیزه و امنیت کادر درمان در ارائه خدمت به مردم لطمه وارد شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
ویراستاری تخصصی مقاله
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه